تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

زاگرس‌نشینان و شادی لرها / موسیقی نواحی روسفید است

  • کد خبر : 64496
  • 27 بهمن 1393 - 18:34

به گزارش میرملاس ؛ گروه موسیقی «زاگرس» به خوانندگی ایرج رحمان‌پوراجرای پرمخاطبی را در جشنواره موسیقی فجر عرضه کرد.   گروه موسیقی «زاگرس» به خوانندگی استاد ایرج رحمان‌پور از هنرمندان پیشکسوت موسیقی منطقه لرستان در چارچوب برگزاری بخش موسیقی نواحی جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار ایوان شمس شب شادی را برای مخاطبان رقم […]

به گزارش میرملاس ؛ گروه موسیقی «زاگرس» به خوانندگی ایرج رحمان‌پوراجرای پرمخاطبی را در جشنواره موسیقی فجر عرضه کرد.

 

گروه موسیقی «زاگرس» به خوانندگی استاد ایرج رحمان‌پور از هنرمندان پیشکسوت موسیقی منطقه لرستان در چارچوب برگزاری بخش موسیقی نواحی جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار ایوان شمس شب شادی را برای مخاطبان رقم زد.

در این کنسرت که با استقبال کم نظیر لرستانی های مقیم مرکز روبه رو شد، استاد رحمانپور همراه با گروه موسیقی «زاگرس» بعد از مدت ها برگزار نکردن کنسرت در تهران شادیانه هایی از موسیقی منطقه لرستان را برای علاقه مندان موسیقی اقوام اجرا کرد.

 

336217_243

 

برزان، ای گل ای، دلاآرام، سپیده و تعدادی دیگر از قطعات محلی منطقه لرستان از جمله ملودی های بودند که در این کنسرت با اشعار، ترانه ها و خوانندگی ایرج رحمان پور برای مخاطبان اجرا شد. البته کیفیت بد و نامطلوب صدابرداری تالار ایوان شمس که از مهم ترین نقایص این تالار از همان آغاز جشنواره بوده است در رساندن صدای خواننده و نوازنده، تماشاگرانی را که کمتر با لهجه لری و محتوای ترانه ها آشنا بودند دچار مشکل کرد.

 

بولتن موسیقی

 

رحمان‌پور خطاب به تماشاگرانی که از وی آهنگ‌های  مورد نظرشان را درخواست می کردند، گفت: عزیزان من! دنیا که تمام نشده است. متاسفانه زمان ما بسیار محدود است و ما مجبوریم فقط تعدادی از قطعات را برای شما اجرا کنیم اما به شما قول می دهم در آینده ای نزدیک و در یک فرصت مناسب تمام قطعاتی را که شما می خواهید اجرا کنم.

امین عباسیان سنتور(سرپرست گروه ) ، رضا دربندی دف و دهل، همایون پشتکارکمانچه، احسان عبدی پور سرنا، فرهادمشتاق نیا تار، وحید سلیمانی بم تار و شهاب خاکسار تنبک نوازندگان گروه اجرایی «زاگرس» را تشکیل می دادند.

 

بولتن موسیقی

 

استاد ایرج رحمان‌پور  همراه با گروه «سازینه» موسیقی نواحی ایران به سرپرستی پیمان بزرگ نیا هم در جشنواره روی صحنه می رود. این اجرا برای ادای احترام به پروین بهمنی مقام‌دادن پیشکسوت موسیقی نواحی برگزار می‌شود.

رحمان‌پور اهل شهرستان کوهدشت در غرب استان لرستان است. او در دهه ۵۰ شمسی کار خود را در زمینه شعر، فلیمنامه نویسی، مقالات پژوهشی و زمینه زبانشناسی آغاز کرد. آثار رحمان‌پور شامل قطعات لری و بختیاری است که بیشتر در زمینه شعر و موسیقی است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=64496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. جاتون خالی خیلی خوش گذشت عالی بود.عالی.نکته ی که برای من خیلی جالب بود لذت بردن غیر لر زبان حاضر در مراسم به قدری که من از یکشون شنیدم حاضر بودم تا صبح بمونم……و….

  2. دمت گرم استاد پس ما فقیر فقرای کوهدشت چی؟

  3. دمت گرم استاد
    هر وقت بالاکت موینم ژه دیر –غم پژارم کل مچو وه ویر
    دورود بر هر چی لر

  4. به امید ادامه برنامه ها در خارج از مرزها

  5. درود بر بلبل لرستان استاد ایرج رحمان پور .

    پایدار باشی

  6. دمت گرم استاد،همیشه زنده باشی

  7. درود بر استاد عزیز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.