تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

رئیس قوه قضاییه:مردم اجازه دخالت در امور کشور را به کسی نمی‌دهند+گزارش تصویری از کنگره فخر نور

  • کد خبر : 64568
  • 28 بهمن 1393 - 17:08

  رییس قوه قضاییه گفت:هیچ کلامی بالا تر از کلام حق و هیچ قولی بالاتر از قول حق نیست و در سخنان خداوند مذاحی نیست. به گزارش خبرنگار میرملاس، آیت الله آملی لاریجانی صبح امروز در کنگره فخر نور اظهار داشت: فرهنگ شهادت برای مردم ما که کلام حق را شنیده اند امر پذیرفتنی است […]

1595882

 

رییس قوه قضاییه گفت:هیچ کلامی بالا تر از کلام حق و هیچ قولی بالاتر از قول حق نیست و در سخنان خداوند مذاحی نیست.

به گزارش خبرنگار میرملاس، آیت الله آملی لاریجانی صبح امروز در کنگره فخر نور اظهار داشت: فرهنگ شهادت برای مردم ما که کلام حق را شنیده اند امر پذیرفتنی است چراکه شهیدان زنده و دارای رزق الهی هستند.

وی با اشاره به خودشناسی انسان اظهار داشت : راه هایی که انسان در مدت های زیادی طی می کند ،شهید در یک لحظه ان را طی می کند.

وی افزود:نقشی که کشور ما در منطقه ایفا می کند وام دار این جان فشانی هاست که با در نظر گرفتن این نکته رهبر معظم انقلاب با تکیه بر همین مجاهدت ها مسیر روشنی برای مردم انتخاب کردند.

رییس دستگاه قضا گفت:اخیراً وزارت خارجه آمریکا مطلبی را در مورد کشور و قوه قضاییه ما بیان نموده و گفته اند که با توجه به قانون خودتان حصر آن افراد غیر قانونی است.

وی با اشاره به این موضوع تاکید کرد:امروز به اتکا به خون این شهدا به وزارت خارجه و بالاتر از شما که رییس جمهورتان است می گوییم که هیچ غلطی نمی توانید بکنید.

آملی لاریجانی افزود:آن دوران که کشور را به شما و امثال شما فروخته بودند گذشته است چرا که مردم ما متحول شده اند و حاضر نیستند عزت خود را به پای کسی بریزند.

 

 

n2844344-4231384

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان داشت: در جبهه رزم و جهاد و دفاع همواره روحانیت پیشتاز امر جهاد و شهادت بوده اند و شخصیت های عالم دین که نام آن ها به نیکی یاد می شود همچون سید محمد مهاجر که در برابر دولت روسیه لباس رزم به تن کرد همچون ستاره ای در تاریخ جهاد و شهادت می درخشد.

حجت الاسلام والمسلمین میر‌عمادی ادامه داد: رهبری ایران اسلامی موید به تاییدات الهی است و ما خدا را به خاطر این نعمت بزرگ شاکریم.

وی گفت:حوادثی که در طول انقلاب بوجود آمده است نشان می دهد که همراه روحانیت در تبلغ و ترویج دین و در هدایت مردم نقش کلیدی داشته اند.

میر عمادی ضمن اشاره به این که روحانیون تحمل زندان و شکنجه را بر دوش کشیده و با استفاده از زبان قلم از مکتب اهل بیت و مردم دفاع کردند،اظهار داشت:روحانیت هم اهل علم و عمل و هم اهل جهاد و مجاهدت بوده اند.

 

امام جمعه خرم آباد ضمن تاکید بر این نکته که حدود ۵۵ شهید از شهدای استان روحانی بوده اند اشاره کرد:شهدای شاخص و برجسته ی روحانیت مانند:آیت الله سید فخرالدین و سید نورالدین رحیمی، شیخ مرتضی نجفی بروجردی ،شهید مبشر،شهید انصاری ،کشوری و…شخصیت هایی بودند که در نهضت انقلابی امام نقش برجسته ای داشتند.

 

n2844344-4231385

 

در ادامه این مراسم ،استاندار لرستان اظهار داشت:همه ما وظیفه داریم تکریم و یاد شهدا را به جا آوریم و تداوم راه آن ها باشیم.

هوشنگ بازوند تصریح کرد: نقش برجسته روحانیت و مراقبت از نظام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست و روحانیت همواره وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است.

وی با اشاره به این نکته  که تاریخ لرستان همراه با اندیشه های کتب ناب اسلامی بوده است اظهار داشت :لرستان بیش از۶۳۵۰ شهید را که هر کدام صاحب نشان از دلاوری های این دیار است به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است .

بازوند با بیان این که شناختن و معرفی شهدای لرستان جز دغدغه های من بوده است ،افزود: مدیران رسانه ای از طریق تولیدات هنری و فیلم های مستند باید این شهدا را به جامعه معرفی نمایند.

 شایان ذکراست این مراسم با حضور مسوولان عالی قضایی کل کشور،مدیران ارشد استانی،نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی و خانواده های معظم شهدای روحانیت استان در مصلای الغدیر خرم آباد  برگزار شد.

 

x6xy3pvl5gynw910rr9q

 

digp2gg9kd51rxc96pzd

 

kjxrubtbktpf12dfzi9v

 

n0t7t07olvh1ts3s8810

 

6n29lrsxxqi2xfcwb7cy

 

pxh9p75mwdfol2w0v21w

 

guojwst2gmres6qjcg13

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=64568

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. خانم موسوی حضور شما در جمع میرملاسی ها را خوش آمد میگیم
    از گزارش خوب و جامعتون هم سپاسگذاریم

  2. سلام
    از لطف شما سپاسگذارم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.