- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آقامحمدی : لزوم تشویق مردم برای حفظ و مراقبت از محیط زیست

22

 

 

به گزارش میرملاس ؛ ابراهیم آقامحمدی با اشاره به اینکه محیط زیست و طبیعت مایه زندگی انسان‎هاست، افزود: اگر کم‎توجهی صورت گیرد و طبیعت خراب شود به منزله آن است که ما حیات خود را تهدید کرده و تلاش می‎کنیم تا زندگی را از بین ببریم.
نماینده خرم آباد که در جمع خبرنگاران سخن می گفت ،ادامه داد: حفظ محیط زیست از جمله کوه، جنگل، دشت، آب و هر آنچه که انسان برای زندگی نیاز دارد، ضروری است و نباید آسیب ببیند، این مهم به یک تلاش همگانی نیاز دارد و وظیفه همه آنهایی است که به زندگی خود علاقه دارند، البته سازمان حفاظت از محیط زیست وظیفه اختصاصی و مشخصی در این زمینه دارد.
آقامحمدی تأکید کرد: این سازمان باید آموزش‎های لازم را ارایه و مردم را نسبت به این مسایل آگاهی داده و آنان را برای حفظ و مراقبت از محیط زیست تشویق کند.

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی درباره عوامل تهدید و تخریب‎کننده محیط زیست نیز هشدار داد و اظهار کرد: باید عوامل مخرب محیط زیست را به مردم آموزش داد، همچنین شاید سازمان‎های دیگر کارهایی انجام دهند که تخریب‎گر محیط زیست باشد لذا باید این سازمان با متخلفان به‎صورت جدی برخورد کند.

وی همچنین درباره لزوم استفاده از انرژی‎های نو به جای استفاده از سوخت‎های فسیلی بیان کرد: سازمان‎های مختلفی که در این زمینه وظیفه دارند، باید تلاش خود را به کار گیرند تا هر مقداری ظرفیت بهره‎برداری از این انرژی‎ها پاک وجود دارد، آماده شده و از آن استفاده شود، زیرساخت‎های لازم و برنامه‎ریزی‎ها باید ایجاد شود تا بتوان به مرور انرژی‎های نو جای انرژی‎های فسیلی را بگیرند.

  این نماینده مجلس در پایان گفت: در برخی جاها باید تلاش شود تا با هزینه سنگین زیرساخت‎های بهره‎برداری از سوخت‎های فسیلی فراهم شود که آلایندگی بسیاری هم به دنبال دارد، در عوض می‎توان در این قسمت‎ها به سراغ انرژی‎های نو رفت که زودتر به بهره‎برداری رسیده و پاک است و تخریب محیط زیستی هم ندارد.