تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

استاندار لرستان : وضعیت بیکاری در استان به حد هشدار رسیده است

  • کد خبر : 64621
  • 29 بهمن 1393 - 12:20

    استاندار لرستان گفت: وضعیت بیکاری این استان به حد هشدار رسیده و تلاش تمامی مسوولان برای برون رفت از این وضعیت ضروری است. به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند سه شنبه شب در جلسه شورای اداری استان با حضور آیت الله لاریجانی رییس قوه قضاییه و معاونان این قوه افزود: انتظار می رود […]

Untitled-1

 

 

استاندار لرستان گفت: وضعیت بیکاری این استان به حد هشدار رسیده و تلاش تمامی مسوولان برای برون رفت از این وضعیت ضروری است.

به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند سه شنبه شب در جلسه شورای اداری استان با حضور آیت الله لاریجانی رییس قوه قضاییه و معاونان این قوه افزود: انتظار می رود موضوع اشتغال و بیکاری بالای جوانان لرستان در جلسه سران قوا مطرح شود چرا که این استان از نبود صنایع مادر و بیکاری بالا رنج می برد.

وی با اشاره به ضعف منابع بانکی در استان گفت: ۳۶ هزار میلیارد ریال پروژه تعطیل شده در استان وجود دارد و از مجموع ۱۰ هزار میلیارد ریال معوقات بانکی، ۴۲ درصد مربوط به بنگاههای زودبازده است.

بازوند تصریح کرد: نرخ بیکاری در لرستان ۱۷.۱ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی دراستان ۳۴ درصد می باشد و این در حالی است که این نرخ در کشور ۳۸ درصد است.

وی از دستگاه قضا خواست با توجه به مشکلات بیکاری استان، اموال شرکت آریا به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال در استان تعیین تکلیف شود چراکه برخی از این طرح ها پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و زمینه ایجاد سه تا سه هزارو ۵۰۰ فرصت شغلی را فراهم می کنند.

وی ادامه داد: استانهای زاگرس نشین که ۲۷ درصد جمعیت کشور را دارند باید در برنامه ششم به نحوی دیده شوند که عقب افتادگی آنها حل شود چراکه این استانها، بیکارترین استانهای کشور هستند.

وی ادامه داد: برای جبران عقب ماندگی های لرستان سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال در یک برنامه پنج ساله برای سرمایه گذاری و برون رفت از بیکاری نیاز است.

استاندار لرستان با اشاره به وقوع پدیده ریزگردها در استان گفت: مردم استان سالها صبورانه اثرات مخرب وزیانبار این میهمان ناخوانده را تحمل کرده اند و چنانچه اقدام اساسی در این خصوص صورت نگیرد ، لرستان خود به کانون تولید ریزگرد و تشدید کننده این معضل تبدیل خواهد شد.

بازوند همچنین با اشاره به عبور ۴۰۰ کیلومتر خطوط نفت خام از لرستان و عدم بهره مندی استان از این خطوط گفت: بیش از ۳۸ طاقدیس نفتی در لرستان شناسایی شده که از این تعداد ۱۸ طاقدیس مطالعه و شش مورد نیز حفاری شده که ظرفیت این تعداد ۱۵۰ میلیون بشکه نفت است.

وی با اشاره به رتبه سوم لرستان از نظر شاخص های امنیتی گفت: رتبه لرستان از نظر ارزش افزوده بخش کشاورزی، صنعت و خدمت در کشور به ترتیب ۲.۴، سه دهم و ۱.۴ درصد است. 

تهیه خبر : الهام بابایی 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=64621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. آقای استاندار آماروارقام بیکاری دراستان سالهاست زمینه اشتغال مسئولین استان رافراهم نموده وپرداختن به این موضوع همیشه درصدروعده های مسئولین استان درزمانهای خاص بوده .آقای استاندارمشکل بیکاری استان باوعده های واحی مانند احداث بزرگترین مجتمع پتروشیمی وسدوایجادشهرکهای صنعتی نه تنها تاکنون دردی رادواننموده بلکه اندک سرمایه های اعطایی به استان رانیزبربادداده ومشکل همچنان باقیست .آقای استاندار ازسال ۸۹ تاکنون هزینه های میلیاردی بلاعوض دولت بدون شناسایی ضرفیت های استان صرف اجرای طرحهای آبیاری استان درحالی شد که کشاورزان اکثرمناطق استان برای دست یابی به آب درعمق ۲۰۰متری زمین به دنبال آب ازدست رفته خودهستند .آقای استاندارما.شماوهمه میدانندماهنوزازواردکننده گان همه نوع غلات ازسراسردنیا هستیم وبسیاری ازآمارهای ارائه شده کذب محض بوده وخودکفایی دراین زمینه باتوجه به اقلیم خشک ماوبدون احیازمینه های تامین آب جزازدست دادن جرعه آبهای یاقیمانده ثمره دیگری درپی نخواهدداشت .آقای استاندار حتما دررابطه باواردات موادپروتئینی شمابیشترازمامیدانی وآماروارقام رادقیقتردریافت میکنید.درحالیکه ماباتوجه به منابع موجودمیتوانستیم ازتامین کننده گان اصلی این فرآورده ها درحداقل کشور باشیم .آقای استاندار اطلاع داریدمنابع طبیعی ما ازجمله جنگلهاومراتع درحال نابودیست وعده ای ناآگاه هروقت اراده میکنند قسمت عظیمی ازجنگل راکه میتوانست زیربنای توسعه دامداری درمنطقه باشدنابودمیکنندوحتی بابت این ویرانگری تسهیلات بلاعوض بارانی دریافت میکنند.آقای استاندارازاوضاع برداشت بی رویه آب ازمنابع آب زیر زمینی دراستان اطلاع دارید.وارزش یک کیلو ذرت تولیدی داخل بامیزان آب مصرفی موردنیازارزش تشویق واعلام آمارهای دروغین رادارد .آقای استاندارآمارمیزان انرژی مصرفی چاههای کشاورزی ومیزان برداشت آبهای زیرزمینی را بامیزان برداشت محصولات وکیفیت این محصولات برابر میدانید.آقای استاندارازآنجا که مسئولین خودراعلامه دانسته ودررابطه بااینگونه پرسشها پاسخهای ازپیش نوشته راتکرارمینمایند به عنوان یک شهروندلرستانی به شما میگویم تنها راه مقابله بابیکاری توجه به ایجادزمینه های توسعه دامپروری دراستان است وبس که همانا تنهاراه نجات منابع طبیعی استان است طرحهای صنعتی برای استان ما رویایی بیش نیست اگرباورندارید سری به شهرکهای صنعتی بزرگ کشوربزنید….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.