- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بهره برداری از ظرفیت ها راه توسعه و پیشرفت لرستان است

IMG11571528

 

معاون حقوقی قوه قضائیه، فعال شدن بخش خصوصی را جهت تحقق توسعه و پیشرفت این استان ضروری خواند.

به گزارش میرملاس به نقل از شبستان،  ذبیح اله خدائیان، معاون حقوقی قوه قضائیه، امروز(۲۹ بهمن) در جمع مردم شهرستان ازنا، گفت: بهره برداری  از پتانسیل ها و منابع گسترده خدادادی در لرستان راه تحقق توسعه این استان است.

وی افزود: لرستان با وجود داشتن منابع گسترده و آب و خاک مساعد شایسته وجود این همه محرومیت نیست.

 خدائیان، اظهار داشت: فعال شدن بخش خصوصی و حمایت مسئولان در این خصوص باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 معاون حقوقی قوه قضاییه، عنوان کرد: به میدان آوردن بخش خصوصی مهمترین راهکار بهره برداری از ظرفیت های استان و رفع محرومیت از چهره این استان است.

 وی ادامه داد: در این راستا توجه به توسعه زیرساخت ها و  ایجاد امکانات وحمایت از سرمایه گذاران باید مورد توجه خاص مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد.

 خداییان با بیان اینکه امروز استان لرستان  ازبیکاری رنج می برد و رتبه اول بیکاری در کشور را دارد، افزود: بیکاری موجب فقر و منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

 وی با بیان اینکه به حمد الله در استان لرستان آمار جرم و جنایات نسبت به بسیاری از استان های کشور پایین است، افزود: توجه به پیشگیری از وقوع جرم در قالب برگزاری  کلاس های آموزشی  در کاهش آمار جرم نقش بسزایی دارد.

 معاون حقوقی قوه قضاییه، با اشاره به وجود ۱۱ درصد روان آب های کشور در لرستان، بیان کرد: وجود ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی نیز از توانمندی های لرستان است.

 وی، تصریح کرد: استان لرستان به رغم اینکه از استان های برخوردار کشور در حوزه آب محسوب می شود، اما ۶۰۰ هزار هکتار از این اراضی به صورت دیم هستند.

 خداییان، کشاورزی را از توانمندی های استان خواند و خاطرنشان کرد: اگر به درستی از این ظرفیت استفاده شود  زمینه رشد و توسعه لرستان فراهم خواهد شد.

 معاون حقوقی قوه قضائیه، جاذبه های گردشگری را از دیگر توانمند های استان خواند و افزود: توسعه زیرساخت ها در حوزه گردشگری می تواند زمینه ساز شکوفایی صنعت توریسم در استان لرستان شود.

 گفتنی است، خداییان، معاون حقوقی قوه قضائیه در این دیدار مردمی برای  احداث ساختمان دوم دادگستری شهرستان ازنا وراه اندازی و تجهیز این ساختمان قول مساعد داد.