تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

مجازات متخلفان محیط زیست تغییر می‌کند

  • کد خبر : 64711
  • 29 بهمن 1393 - 22:26

  وزیر دادگستری گفت: لایحه حفاظت محیط زیست در دست آماده سازی است که با اتمام و تصویب نهایی آن، قوانین برخورد و مجازاتهای متخلفان زیست محیطی تغییر خواهد کرد. به گزارش lمیرملاس به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام «مصطفی پورمحمدی» در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی لرستان در فرودگاه خرم آباد افزود: همچنین […]

437871_372

 

وزیر دادگستری گفت: لایحه حفاظت محیط زیست در دست آماده سازی است که با اتمام و تصویب نهایی آن، قوانین برخورد و مجازاتهای متخلفان زیست محیطی تغییر خواهد کرد.

به گزارش lمیرملاس به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام «مصطفی پورمحمدی» در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی لرستان در فرودگاه خرم آباد افزود: همچنین با تکمیل این لایحه، روش های دادرسی و پیگیری های حقوقی نیز تغییر می یابد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم پرونده های زمین خواری به کمترین میزان رسیده گفت: هیچگونه درنگی در این پرونده ها نخواهد شد و دادگستری، سازمان بازرسی و جهاد کشاورزی به دقت هرگونه تغییر کاربری را زمین ها را رصد می کنند.

وی ادامه داد: در مجموع در دولت جدید نظام رسیدگی به این تخلفات تغییرات اساسی و مبنایی دارد.

وی همچنین در خصوص نظام پولی و بانکی کشور اظهار داشت: این نظام از چالش ها و آسیب های بسیاری رنج می برد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه در نظام پولی کشور بی انضباطی های فراوانی رخ داده گفت: معوقات ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته انباشت شده نمی توان این مشکل را در مدت یکسال حل کرد ولی در حال حاضر روند مطلوبی در خصوص رفع این معضل ادامه دارد.

 

 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: نرخ بیکاری استان ۴۳ درصد است که چهار برابر بیکاری کشور است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، الهیار ملکشاهی در شورای اداری استان، افزود: لرستان دارای مردمی یکدست شیعه، ولایی و مطیع رهبری به معنای واقعی است که در تمامی عرصه‎ها چه قبل از انقلاب و چه پیروزی انقلاب و اداره جنگ وظیفه خود را انجام دادند.

 

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بسیار ارزشمندی در استان داشته و در قیاس خدماتی که از قبل بوده و خدماتی که الان وجود دارد قیاس مع‎الفارغ است، اظهارکرد: لرستان از توسعه‎یافتگی مناسبی برخوردار نیست و امروز استان علیرغم اینکه از مواهب الهی زیادی بهره‎مند است و دارای آب فراوان و خاک مناسب است اما در بحث کشاورزی بهره کافی به اندازه معدل کشور نبرده است.

 

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس اضافه کرد: قسمت اعظم زندگی مردم لرستان به کشاورزی وابسته است و با خشکسالی‎های اخیر از سطح متوسط به سطح فقیر رسیدند.

 

ملکشاهی بیان کرد: نرخ بیکاری استان ۴۳ درصد است که چهار برابر بیکاری کشور است.

 

وی با بیان اینکه این وضعیت منجر به بروز برخی مشکلات اجتماعی در استان شده است، تصریح کرد: متاسفانه در برخی نقاط استان نرخ خودکشی نرخ بالایی است و جوانان به دلیل پیدانکردن شغل دست به خودکشی می‎زنند.

 

این نماینده با انتقاد از اینکه در استان پدیده‎های مجرمانه مثل قاچاق موادمخدر وضعیت بسیار نامطلوبی دارد، اضافه کرد: قسمت اعظم بزهکاری در استان به وضعیت نامطلوب اشتغال استان مربوط می‎شود.

 

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در دستگاه قضایی استان و سازمان‎های وابسته از مشکلات این استان است، بیان کرد: کمبود فضای فیزیکی و فرسوده بودن فضای زندان‎های استان از دیگر موارد محسوب می‎شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=64711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر دکتر ملکشاهی بخاطر تسلط وبیان مسایل ومشگلات قضایی استان وارتباط انها با معضل بیکاری لرستان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.