تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

کاهش زمان بستری بیماران لرستانی با راه‌اندازی لاپاراسکوپی مدرن در خرم‌آباد

  • کد خبر : 64779
  • 30 بهمن 1393 - 16:21

  رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد گفت: با راه‌اندازی لاپاراسکوپی مدرن در خرم‌آباد زمان بستری بیماران لرستانی کاهش پیدا می‌کند. به گزارش میرملاس به نقل از فارس، سعید رحیمی ظهر امروز در مراسم افتتاح دستگاه لاپاراسکوپی مدرن در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد اظهار کرد: با راه‌اندازی لاپاراسکوپی مدرن در خرم‌آباد زمان بستری بیماران لرستانی کاهش […]

13931028000661_PhotoA

 

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد گفت: با راه‌اندازی لاپاراسکوپی مدرن در خرم‌آباد زمان بستری بیماران لرستانی کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس، سعید رحیمی ظهر امروز در مراسم افتتاح دستگاه لاپاراسکوپی مدرن در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد اظهار کرد: با راه‌اندازی لاپاراسکوپی مدرن در خرم‌آباد زمان بستری بیماران لرستانی کاهش پیدا می‌کند این در حالی است که هزینه‌های بیماران نیز با این دستگاه بسیار کمتر از سایر جراحی‌ها است.

وی عنوان کرد: زمان عمل جراحی و بیهوشی با دستگاه لاپاراسکوپی مدرن در خرم‌آباد کاهش پیدا می‌کند و مشکل پذیرش بیماران در این بیمارستان نیز حل می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی و درمانی شهید رحیمی خرم‌آباد با رویکردی نوین به دنبال ارتقای سطح تجهیزات این بیمارستان است زیرا یکی از بهترین مراکز درمانی غرب کشور این بیمارستان است.

رحیمی اظهار کرد: این بیمارستان از لحاظ تجهیزات و فضای فیزیکی یکی از بیمارستان‌های مدرن کشور است که امروز نیز مدرن‌ترین لاپاراسکوپی دنیا در این بیمارستان راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: لاپاراسکوپی وسیله‌ای است که جراح نیم تا یک و نیم سانت پوست بیمار را پاره و دستگاه را داخل شکم بیمار می‌کند که این نوع جراحی حداقل عوارض را از لحاظ چسبندگی، گوارشی، عفونتی و… برای بیمار دارد.

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد ادامه داد:‌ زمان عمل جراحی با دستگاه لاپاراسکوپی مدرن ۱۰ دقیقه است که این خود می‌تواند بر هزینه‌ها و زمان بستری بیماران در بیمارستان تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

رحیمی ادامه داد:‌ یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌هایی که در دنیا و سطح کشور وجود دارد این نوع دستگاه است که پس از همدان، لرستان دومین استان غربی کشور است که از این نوع دستگاه استفاده می‌کند.

رحیمی تصریح کرد: نوری که در این دستگاه به کار می‌رود به گونه‌ای است که می‌تواند بافت‌های غیرسرطانی و سرطانی را برای جراح متمایز کند و پزشک را به سمت یک جراحی موفقیت‌آمیز هدایت کند.

وی گفت: این دستگاه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان خریداری و امروز در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد راه‌اندازی شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=64779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. با سپاس ازدکتر رحیمی باید از پرفسور طولابی پدر لاپاراسکوپی وجراح پنجه طلایی ایران وافتخار کوهدشت و
    لرستان هم نام برد .

  2. دکتر رحیمی از مدیران لایق و پاک دست در دانشگاه علوم پزشکی لرستان می باشند انشالله روزی ایشان را بر مند ریاست دانشگاه علوم پزشکی ببینیم

  3. با سپاس از مدیریت دانشگاه و بیمارستان .
    اره واقعا جا دارد از استاد ادب و اخلاق دکتر طولابی نیز نام برد زیرا لاپاراسکوپی ایران با ایشان که اولین کنگره لاپاراسکوپی ایران را در استان لرستان ثبت نمود ،شتاخته شده است و نیز ساخت بیمارستان شهید رحیمی در دوره ریاست ایشان در دانشگاه علوم پزشکی لرستان شکل گرفت .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.