تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

آلودگی هوای لرستان ۱۳ برابر حد مجاز شد

  • کد خبر : 64821
  • 02 اسفند 1393 - 13:09

  بازگشت توده جدید گردوغبار در لرستان میزان آلودگی هوای استان را به ۱۳ برابر حد مجاز رسانده و سبب تعطیلی مدارس پلدختر شده است. به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، استان لرستان در هفته‌های اخیر به دلیل ورود مهمانان ناخوانده ای به نام ریزگردها به استان دچار تنش‌هایی شده است. میزان گردوغبار دراستان […]

139311270912371824759713

 

بازگشت توده جدید گردوغبار در لرستان میزان آلودگی هوای استان را به ۱۳ برابر حد مجاز رسانده و سبب تعطیلی مدارس پلدختر شده است.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، استان لرستان در هفته‌های اخیر به دلیل ورود مهمانان ناخوانده ای به نام ریزگردها به استان دچار تنش‌هایی شده است.

میزان گردوغبار دراستان لرستان تا ۳۱ برابر حد مجاز هم رسید و تنفس برای مردم استان را با مشکل مواجه کرد به طوری رکه جلسه ستاد بحران در استان برگزار شد.

بارش باران در هفته گذشته از میزان این گردوغبار کم کرد اما از بامداد امروز دوباره توده جدید گردوغبار وارد استان لرستان شده که بیش ترین میزان آن در شهرستان پلدختر است.

شهرستان پلدختر از میان دیگر شهرستان‌های استان بیشترین آسیب را از گردوغبار متحمل شده است، به‌گونه‌ای که علاوه بر مشکلات تنفسی، کاهش فاصله دید مردم، سبب وارد آمدن خساراتی به تأسیسات برق و آب و قطعی مکرر آن‌ها شده است.

رضا کریمی شهروند پلدختری در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: مردم این شهرستان در طوفان پدیده ریز گردها گرفتار شده‌اند و در این‌چنین وضعیتی تنفس می‌کنند که استمرار این وضعیت نگران‌کننده است.

وی افزود: غلظت آلودگی هوا، شهروندان پلدختر به‌ویژه افراد مسن، بیمار و کودکان را با مشکل روبه‌رو کرده است.

شهروند پلدختری تصریح کرد: شرایط پیش‌آمده سبب  شد حتی بسیاری از شهروندان و دانش آموزان برای رفتن به مدرسه در استفاده از وسایل نقلیه عمومی هم دچار مشکل شده و نتوانند به‌موقع به محل کار و مدارس خود برسند.

امیررضا محمدی نژاد رئیس محیط‌زیست پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر، اظهار داشت: میزان غلظت آلودگی هوای این شهرستان  بیش از ۱۳ برابر حد مجاز است.

وی افزود: آلودگی شدید هوا و افزایش غلظت آلاینده‎ها سبب شده تا فاصله دید مردم به کمتر از یک هزار متر کاهش‌یافته و وضعیت این شهرستان خطرناک و بحرانی است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر عنوان کرد: خشک‌سالی‌های پیاپی و متوالی سبب شده که غلظت ذرات معلق در هوا افزایش پیدا کند و به‌تبع آن شاهد آلودگی و وضعیت خطرناک در این شهرستان باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال سال‌خشکی بود و این خشک‌سالی سبب شد که غلظت ذرات معلق در هوا افزایش یابد و روزهای آلوده در این شهرستان افزایش یافت.

محمدی نژاد ضمن هشدار به شهروندان، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم با توجه به تداوم آلودگی هوا  از حضور در خیابان‌ها و ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: در این شرایط افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری نمایند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر گفت: شهروندان از ماسک با جنس فیبر استفاده کنند و بعد از هر مصرف دور بیندازند و با توجه به اینکه در آلودگی هوا، کودکان بیشتر از افراد دیگر آسیب می‌بینند باید مراقب آن‌ها بود.

قدرت اله ترابی نژاد، فرماندار پلدختر بابیان اینکه آلودگی هوا، مدارس این شهرستان را به تعطیلی کشاند، اظهار داشت: به دلیل شدت آلودگی هوا، مدارس تمام مقاطع تحصیلی این شهرستان صبح و بعدازظهر تعطیل شدند.

وی افزود: پدیده ریز گردها و گردوغبار موجود و  آلودگی هوا در شهرستان پلدختر  به حدی است  که هوای این شهرستان را به حالت اضطرار درآورده و تنفس عادی را هم برای مردم مشکل کرده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=64821

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. باتشکر از سایت میرملاس-متاسفانه به رغم مصاحبه فرماندار پلدختر ومجوز ستادحوادث استان مبنی برتعطیلی مدارس شهرستان پادختردرروزشنبه ،کلیه دانش آموزان شیفت صبح پلدختر درروزشنبه گردوغبار رادرمحوطه ها وکلاسهای مدارس تاظهر تحمل نمودند و حتی شیفت عصری ها همگی به مدارس مراجعه نمودند .انتظار میرود مسئولین پائین دستی تصمیمات استانداری وستادحوادث راعملی کنند .میگویند شاه می بخشد ولی….

  2. هوا از دیشب آلوده بود و صبح بدتر شد ولی متاسفانه بچه های ما شیفت صبح در مدرسه بودند

  3. حالا نوبت همکاری نمایندگان خوزستان است تا با همدردی وهمکاری با نمایندگان لرستان درصحن مجلس از ماسک استفاده نموده وبدینوسیله مشگل را به سمع مسولیین برسانند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.