- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

لرستان یکی از پنج استان امن کشور است/ ایجاد احساس امنیت یک وظیفه همگانی است

[1]

 جانشین فرماندهی ناجا، با بیان اینکه لرستان جزو پنج استان امن کشور است و از جایگاه بسیار خوبی به لحاظ شاخص های امنیتی برخوردار می باشد گفت: ایجاد احساس امنیت در جامعه یک وظیفه همگانی است.

به گزارش میرملاس نیوز؛ سردار احمدرضا رادان سه شنبه ظهر در حاشیه همایش ملی ‘احساس امنیت، نظم و امنیت’ در خرم آباد در پاسخ به سئوال خبرنگاران افزود: هر چند که لرستان جزو پنج استان نخست کشور از نظر امنیت می باشد اما از نظر احساس امنیت در این جایگاه قرار ندارد.

وی افزود: در استان لرستان برای افزایش احساس امنیت باید به مولفه هایی چون شغل، درآمد، فرهنگ و جغرافیا توجه کرد. سردار رادان گفت:استان لرستان با برخورداری از فرهنگ غنی ، می تواند از نظر احساس امنیت از جایگاه برتری در کشور برخوردار باشد به شرط اینکه به مولفه های فوق توجه شود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی همچنین گفت:اگر بخواهیم از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی حمایت کنیم قطعا یکی از موارد مهم مقابله جدی با پدیده قاچاق کالا است. وی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در مرزهای کشور گفت:با نگاه مستقل به مرزها ،می توان گفت که در مناطق مرزی شمال غرب و جنوب شرق کشور کنترل نسبتا خوب است اما کافی نیست که با اختصاص اعتبارات بیشتر می توان ضریب کنترل در این مناطق مرزی را همچنان بالا برد.

وی اظهار داشت:در مناطق مرزی شمال سیستان و بلوچستان انسداد به طور کامل انجام شده و در بخش جنوبی این استان از تردد خودروهای حامل کالای قاچاق جلوگیری شده است. جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت:بودجه دفاعی امسال به مرزهای آبی کشور اختصاص یافته تا غلبه بیشتری بر قاچاق کالا در آبها داشته باشیم.

 سردار رادان برای شرکت در همایش ملی احساس امنیت ، نظم و امنیت روز سه شنبه به لرستان سفر کرد.

این همایش با حضور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ، استاندار لرستان و نیز جمعی از اساتید و صاحب نظران از سراسر کشور برگزار شد.