- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اعتبارات مناسبی امسال درحوزه سدسازی لرستان تخصیص یافت

81515955-6292108 [1]

 

 

استاندار لرستان گفت:طی سالجاری اعتبارات مطلوبی به حوزه سد سازی استان تخصیص یافته که این مهم بیانگر توجه دولت به مسایل عمرانی و زیربنایی استان است.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در دیدار با سد سازان استان افزود: طی سالهای گذشته، طرح های سد سازی استان به دلیل کمبود اعتبار روند کندی داشته که دولت یازدهم این موضوع را در سالجاری برطرف کرده و موجب تسریع در روند سدسازی استان شده است.

وی سدسازی را از زیر ساخت های اصلی عمرانی استان دانست و گفت: انجام فعالیت های عمران و توسعه استان موجب روحیه امید و امنیت در جامعه می شود.

وی با اشاره به بهره برداری دو سد مروک و ایوشان در ایام دهه فجر امسال تصریح کرد: حجم سد ایوشان ۵۲ میلیون مترمکعب بوده که تاکنون ۲۱ تا ۲۲ میلیون متر مکعب آبگیری شده و با توجه به اعلام نظر مشاور طرح، اردیبهشت ماه سال آینده کار سرریز سد نیز انجام می شود.

بازوند اضافه کرد: با بهره برداری از سد ایوشان، چهار هزار و ۸۰۰ هکتار زمین زراعی آبی و دوهزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال برای احداث سد ایوشان هزینه شده و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از اعتبارات سال ۹۴ برای این طرح لحاظ شده است.

استاندار لرستان همچنین گفت: سد مروک نیز بیش از ۹۶ درصد پیشرفت داشته که سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال و سال آینده نیز ۳۰۰ میلیارد ریال برای این سد در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به هزینه یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی این سد می توان گفت حدود ۵۰ درصد اعتبارات سد مروک طی دو سال اخیر تامین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ۱۰۰ میلیارد ریال به معارضان و مالکان منطقه سد ایوشان پرداخت شده و مابقی این خسارات نیز تا اوایل سال آینده تصفیه خواهد شد.

بازوند با تاکید ویژه بر اهمیت سدسازی در استان اظهار داشت: برخی مشکلات سدسازی از جمله تملک اراضی سد و پایاب سد باید با همکاری مردم و مسوولان حل شود تا تمامی استان از مواهب این طرح ها بهره مند شوند.

وی با تقدیر از مشاوران و پیمانکاران سدسازی در استان ادامه داد: امام راحل برمحرومیت زدایی از روستاها تاکید داشته و رسیدگی به محرومان را از برنامه های اصلی انقلاب دانستند که مدیریت اجرایی استان در این خصوص کارهای زیر بنایی بسیاری از جمله سدسازی را در برنامه های خود قرار داده است.

با بهره برداری از ۱۰ سد مخزنی و ۱۰ ایستگاه پمپاژ آب در لرستان، در مجموع ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب ، معادل ۱۲۴ میلیون متر مکعب توسط ایستگاهها و مابقی توسط پروژ ه های سد سازی سالانه استحصال می شود.