- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان : باید چهره شهرهای استان از مواد مخدر پاک شود

dabir_aghamirzaie

 

به گزارش میرملاس ؛ صبح امروز جلسه ای با عنوان ستاد مبارزه با مواد مخدر و با حضور فرماندار شهرستان ، امام جمعه محترم ، دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان و برخی از رئسای ادارات شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید .چ

حجت السلام والمسلمین طهماسبی امام جمعه شهرستان گفت : ما باید کاری کنیم که زمینه جرم را از بین ببریم ، قرآن نیز همین را می گوید ، فرعونیان روزگار با برنامه های چون اعتیاد جوانان ما ، انحراف جوانان ، جنگ نرمی که به را انداخته اند و … در فکر این هستند که مردم کشور ما را پوک کنند و از آنها سواری بگیرند ، همه باید هوشیار باشیم ، در این راستا صدا و صیما نقش مهم و اساسی دارد ، در فضای مجازی ، رسانه های دیداری و شنیداری و … جای کار بسیاری وجود دارد .
وی گفت : سه چیز انسان را نابود می کند : بیکاری ، جوانی و سرمستی ، پول و قدرت (فراغت)، اگر ما برای جوانانمان برنامه نگذاریم دشمن برای آنها برنامه می گذارد ، ما باید به وضع جوانان و مشکلات بیکاری آنها رسیدگی کنیم .
امام جمعه شهرستان در پایان گفت : استدعایی که داریم این است که همه دست به دست هم بدهیم ، همه کمک کنند ، در بعد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ، جای کار بسیاری وجود دارد ، انشاالله که شاهد روز های بهتری خواهیم بود .
 آقا میرزایی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در این جلسه گفت : اقداماتی در طول این مدتی که در این قسمت مشغول به انجام وظیفه بوده ایم انجام شده است ، تحویل و تحول مالی و اسناد مالی صورت گرفته ، در اولین روز کاری و در حضور استاندار محترم اعلام کردیم که اولویت صرفه جویی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد ، در همایش تخصصیی که در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر در تهران تشکیل شد شرکت کردیم که خوشبختانه خروجی های خوبی داشته و برنامه های را برای خود تعریف و مشخص کرده ایم .
وی گفت : در طول این مدت کم با مدیرانی که عضو شورا هستند ، با ائمه جمعه ، فرمانداران استان ، نماینده ولی فقیه در استان و … ارتباط خوبی برقرار کرده ایم و انشاالله با تمام توان و به جد دنبال این هستیم که با همکاری همه عزیزان بحث مواد مخدر و تولید و توزیع آن در استان ریشه کن کنیم .
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت : در حال جمع بندی برنامه هایی هستیم که انشاالله در جلسه ای که با حضور همه عزیزان و به زودی در مرکز استان برگزار می شود برنامه های عملیمان را اعلام کنیم ، انشاالله که همه دوستان پای کار بیایند و بتوانیم این فاجعه عصفناک را از استان از بین ببریم .
وی گفت : ما برای ستاد برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی تعریف کرده ایم ، باید چهره شهرهای استان را در رابطه با مواد مخدر پاک کنیم ، انشاالله به این فکر هستیم که در ایام نوروز در سطح شهرهای استان هیچ گونه متکدی و یا کارتن خوابی نداشته باشیم .
آقا میرزایی در پایان گفت : ما باید خانواده ها را پای کار بکشانیم ، تشکیل بانک های اطلاعاتی از NGO بدهیم ، به امید روزی که چیزی به اسم مواد مخدر در استان نداشته باشیم .
کرم محمدی فرماندار کوهدشت در این جلسه گفت : در طول این مدت برنامه های خوبی داشته ایم ، کارهای خوبی صورت گرفته ، اما هر روز به تعداد معتادین افزوده می شود و این نشان می دهد که کم کار کرده ایم .
محمدی گفت : بحران هویتی در جامعه وجود دارد که دارد ما را تسخیر می کند ، با یک جلسه و دو جلسه کار پیشرفت نمی کند ، باید تلاش کنیم ، کوشش کنیم ، فداکاری کنیم ، جهاد کنیم ، شاید بتوانیم کاری انجام دهیم .
فرماندار گفت : امکانات شهرستان در حد صفر است ، در بحث زیر ساختها مشکل داریم ، هزینه های که در این زمینه می شود خیلی کم است ، شهرستان هایی مثل کوهدشت که کشفیاتی داشته اند و دارند در این زمینه کار می کنند باید تشویق شوند ، در ۱۰ ماه گذشته ما ۷۵۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر کشفیات داشته ایم ، بیشترین کشفیات را در دی ماه داشته ایم .
این مسئول افزود : کوهدشت به بارانداز تولید مواد مخدر صنعتی تشکیل شده است ، مسئولین باید به وضع موجود رسیدگی کنند .