تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

درس رفتارهای شهید اسدمراد بالنگ

  • کد خبر : 65234
  • 11 اسفند 1393 - 16:05

   کرمرضا پیریایی / میرملاس  : شهید بالنگ، را به صبر می‌شناختم؛ هرگاه ظرف سی وچند سال گذشته را مرور میکنم ودرجمع شهدای عزیز به خاطرم می آید قاب هایی از گلواژه خلوص وآرامش ولبخند های شیرین ش در ذهنم می چرخد وبایادش خوش می شوم  روزهای پرشمار روبروی او ایستاده ام ، وحالات و گفت […]

 

 کرمرضا پیریایی / میرملاس  :

شهید بالنگ، را به صبر می‌شناختم؛ هرگاه ظرف سی وچند سال گذشته را مرور میکنم ودرجمع شهدای عزیز به خاطرم می آید قاب هایی از گلواژه خلوص وآرامش ولبخند های شیرین ش در ذهنم می چرخد وبایادش خوش می شوم  روزهای پرشمار روبروی او ایستاده ام ، وحالات و گفت وشنودش را که همه الگو بود در حافظه ام حفظ کرده ام  امثال او مردان حقیقی اخلاق واعتقاد بودند، اگر می توانستیم مافی الضمیر مان را به زبان آوریم یا بنویسیم شاید نسل امروز غنی ترین نسلهای تاریخ ما بودند ای کاش روزی در سال را در کوهدشت تعیین می کردند تا به یاد شهیدان عظیم القدر دبیرستان امام جعفر صادق ( ع) که آن سالها تنها دبیرستان کوهدشت بود ودر واقع معدن رجال شهید شهرمان شد را گلباران کنند واین کار سمبولیک را مایه درک هرچه بیشتر اهمیت فرهنگ اسلام واما م وانقلاب نمایند.
وقتی که از اخلاص شهید بالنگ می گوییم صیرورت این صفت وجریان این روحیه را در مکان ها وزمانها را باید ملاحظه کنیم این روحیه گاهی در منزل وزمانی در آموزشگاه و در دوره ای در جبهه تشخص پیدا می کند در هرکدام شرفی دارد ولی در همه حال آن را خلوص می خوانند ما در ارائه الگوی شهیدان باید مخاطب های” درس رفتارهای ” آن گواهان صدق واخلاص را به درستی تعریف کنیم
وگرنه درکلاس خالی درس گفتن چه فایده ای دارد یا در کلاسی که دانش آموز ان همه کتاب فیزیک باز کرده اند سخن از متا فیزیک ! حیف است اینگونه است که توصیف اگر درس رفتار نشود تاثیری نخواهد داشت تواضع شهید بالنگ درس است، اما اصالتا یک رفتار است اگر اشخاصی خود را در این سطح تلقی کرده اند که جامعه مخاطب را با ” رفتارشهید ” تربیت کنند باید شم مربیگری داشته باشند وبتوانند ” درس رفتار ” تنظیم کنند ، لذا موضوع تربیت است ومربی می خواهد…

 

124

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=65234

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۰
  1. یاد شهید بالنگ به خیر خوشا به حال او که اینک در جوار حضرت حق آرمیده است و درود بر استاد پیریایی یادگار عزیز بالنگ ها هادیان ها شهرام عباسی ها و…..

  2. خدایش رحمت کند
    ما هرچه داریم از شهداست…

  3. پیشنهاد گلباران دبیرستان امام جعفر صادق ( ع) جالب بود

  4. با سلام .زنده نگه داشتن یادشهدا کمترازشهادت نیست. بقول شهیدآوینی .پندارمااین است که مامانده ایم وشهدا رفته اند.اماحقیقت آن است که زمان مارا باخود برده است وشهدا مانده اند .، آقای دکترپیریایی همیشه یادشهداوهمرزمان خودرادارد کمال تشکروقدردانی رادارم

  5. سلام . از طرز نگارش و بیان حقایق روحیات برادرم شهید بالنگ توسط استاد پیریایی سپاسگذارم که لحظاتی آن صفات خدا پسندانه شان را یادآوری کردن . منتظر نوشتارهای بعدیتان هستیم .

  6. بازهم سپاس از آقای پیریایی و دوستان میرملاس نیوز
    شاخص ترین ویژگی که از شهید بالنگ در ذهنم باقی مانده، خضوع و فروتنی زائد الوصفی است که در او وجود داشت و براستی او یکی از مردان بی ادعای دوران دفاع مقدس است که بیان سجایای اخلاقی آن عزیز و همسنگرانش، امروزه وظیفه تمامی جاماندگان از آن کاروان نور است.
    والبته ضروری تر ، درس گرفتن از آن رفتار و الگو قراردادن آن منش در این هنگامه غربت ارزشهاست !

  7. با سپاس از استاد پیریایی
    شهید به واسطه ی مقام والایش ٰ شاهد رفتار و کارهای ماست . امید است که در عمل ما هم راه شهدا و انسان های آزاده را برویم

  8. شهدا مست الست بودند واندیشه وپروای سر دارنداشتند سیره ی شهدارا باید قاب گرفت نه تنها اسم
    وعکس را نبایدعکس شهدارادیدوعکس آنان عمل کرد نام و نان دنیا نامشان راپاک نکند انقلاب امانت شهدااست باید به اهلش سپرد راهشان فراموش نشود و….

  9. جناب پیریایی
    سپاس از انتشار اخلاقیات شهدا
    «هر چند دیر»
    اما در شلمچه‌ام. بسیار شنیده و خوانده‌ام از این خاک، از این منطقه، که شلمچه تکه‌ای از بهشت است، که بوی عطر و گلاب و بهشت می‌دهد، که آدم را می‌سوزاند و اگر مهیا باشی ققنوس می‌سازد.

  10. تنظیم باصطلاح ” درس رفتار” از رفتار ومنش شهیدان در مدارس وارایه آن بوسیله مربیان پرورشی نکته اث گذاریست

  11. “شهدای شما ایرانی ها مستجاب الدعوه هستند ” این کلام سرباز عراقی علی کاظم است که در مجموعه خاطراتش آورده است وقتی که دشمن دیروز ما از جوانان غیور ما با واژه های ناب یاد می کند گلواژهای ما در برابر عظمت شهدا بسیار عاجز است… و شهید بالنگ همسنگر آسمانی ما مصد اق این واژه هاست او که مملو از صفا صداقت بود.

  12. با عرض سلام و ادب خدمت استادم جناب دکتر حاج کرم رضا پیریایی
    روایت خاطرات شهدا و اشنایی نسل جوان ما با سیره شهدا ثوابی بسی بزرگ دارد .اجرکم عندالله
    اشما باید در این راه تلاشی بیشتر انجام دهید .پایدار باشید

  13. ضمن عرض سلام وادب واحترام
    گرامی باد یاد وخاطره ی تمامی شهدا ، علی الخصوص یاد وخاطره ی سردار خوش اخلاق جبهه های غرب وجنوب کشور ، شهید اسد مراد بالنگ.
    تقدیروتشکر از استاد پیریایی( یادگار ماندگار شهدا) که اکثر شهدا و آزادگان و رزمندگان شهرمان، روزی در کلاس درس ایشان حضور یافته و درس آزادگی ودل دادگی از محضر ایشان آموخته اند.
    استاد پیریایی چه بسیار زیبا فرمودند:
    ای کاش روزی در سال را در کوهدشت تعیین می کردند تا به یاد شهیدان عظیم القدر دبیرستان امام جعفر صادق ( ع) که آن سالها تنها دبیرستان کوهدشت بود ودر واقع معدن رجال شهید شهرمان شد را گلباران کنند .
    ایکاش متولیان امور این پیشنهاد بجا وبحق را عملی نموده وشاهد برگزاری همچین مراسمی در شهر شهیدان باشیم. به امید آن روز.
    تقدیر وتشکر از یادگار شهدا ، آقای مهندس بالنگ عزیز

    • آقا سید سلام به یاد روزهای سخت دربندی خان

      • سلام وعرض ادب واحترام دارم خدمت دوست عزیزم جناب آقای آزادبخت
        یقیناً وجب به وجب مناطق جنگی پر از خاطره های ناگفته است . ایکاش تمامی دوستانی که درآن زمان درجبهه های حق علیه باطل حضور داشتند ، دست بقلم شده ولحظه به لحظه آن خاطرات ناب را به نگارش در میاوردند.
        دوست عزیز کاش اسم کوچک شما را میدانستم تا بدانم کدامیک از دوستان هستی؟
        نمیدانم : حمید ، علی مردان ، علی فضا ، کامبیز ، لطیف ، علیرضا، حسن , یونس، مصطفی یا…………………. کدامیک هستی؟

  14. میرملاس سایت ارزشی و ترویج کننده فرهنگ ایثار وشهیدان است واقعا لازمه که از آقای امین آزادبخت وهمکارانش به این خاطر تشکر کرد
    واز آقای سعید بالنگ وامثال او قدر دانی بشه ۰ هرچه در این کار از قلم های توانا کمک بگیرید خیلی مناسب وخوبه ۰آقای پیریایی نکته خوبی در مورد درس گرفتن از شهدا گفته که باید در باره اش صحبت بشه ۰ والسلام ۰

  15. رسول خدا (ص)گواهی می‌دهد:
    که شهدا شاهدان من نزد خدا در روز قیامت هستند. بیایید وایشان را زیارت کنید، بر اینان سلام کنید که سوگند به آنکه جانم در دست اوست، هیچ کس نباشد که بر آنها سلام کند، الا اینکه جوابش را می‌دهند و آنها از میوه‌های بهشتی و هدایای آن روزی داده می‌شوند.
    سپاس ازاستادارجمندآقای پیریایی

  16. با تشکر از جناب اقایی پیریایی که با قلم رسایشان مطالبی زیبادر وصف شهید بزرگوار بالنگ که نمونه واسوه اخلاق بود بیان نمودند.کسانی که آن شهید عزیز را دیدند بهتر مفهوم نکات بالا را درک میکنند.

  17. با این شهید بزرگوار و مخلص حدودیکماه در پیرانشهر و در خلال عملیات والفجر۲ همسنگر و همنشین بودم و بعداز آنهم دیگر توفیق ملاقات در این دنیا نصیب نشد … امااخلاق و صفای همان یکماه باعث شد تا امروز که ۳۵ سال از آنروزها می گذرد اورا فراموش نکنم … طوبی لهم و حسن مآب
    پوراسد-شیراز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.