تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

نماینده ولی‌فقیه در لرستان: عملکرد مسئولان و سازمان‌ها در رابطه با شعار سال بررسی شود

  • کد خبر : 65344
  • 16 اسفند 1393 - 9:49

    نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: هر فرد، مسئول و دستگاهی‌ کارنامه خود را در رابطه با شعار سال بررسی کند تا ببیند در این سال چه‌کارهای خوب و مثبتی را انجام داده‌ و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را بررسی و رفع کنند. به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم، […]

139304201542369743182583

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: هر فرد، مسئول و دستگاهی‌ کارنامه خود را در رابطه با شعار سال بررسی کند تا ببیند در این سال چه‌کارهای خوب و مثبتی را انجام داده‌ و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را بررسی و رفع کنند.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت:در قرآن در مورد شخصیت فاطمه زهرا (س) آیات فراوانی وجود دارد که معروف‌ترین آن سوره کوثر است.

وی افزود: باوجوداینکه سوره کوثر سوره قرآن است اما الفاظ و آیات آن بزرگ‌ترین معجزه کلامی به شمار می‌آید چراکه خداوند در این سوره خطاب به پیامبر (ص) می‌گوید ای پیامبر ما به تو کوثر بخشیدیم پس به شکرانه این کوثر نماز بخوان و شتر قربانی کن همانا دشمن تو ابتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه در این سوره سه پیش‌گویی و خبری که در آینده اتفاق می‌افتد بیان‌شده، عنوان کرد: نخست به پیامبر اکرم (ص) نوید و بشارت داده‌شده که به او کوثر می‌دهیم دوم اینکه هرگز بدون نسل نمی‌ماند و سوم اینکه دشمن پیامبر ابتر و بدون نسل است.

وی بیان کرد: هر سه پیشگویی که در سوره کوثر آمده نیز عملی شد و نسل پیامبر (ص) گسترش یافت، دشمنش ابتر ماند و خداوند کوثر که حضرت فاطمه (س) بود را به ایشان بخشید.

حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه جنبه دیگر این سوره شروع شدن با ضمیر جمع متکلم مع الغیر است تصریح کرد: شروع این سوره و جمع بودن کلمات آن نشانه عظمت خداوند و شرافت و بزرگی نعمت کوثری است که خداوند به پیامبر بخشیده است.

وی بابیان اینکه جنبه سوم این سوره کلمه کوثر است خاطرنشان کرد: کوثر به معنای خیر کثیر و فراوان است که ریشه آن کلمه کثیر است هرچند که این کلمه مصادیق زیادی مانند قرآن، وحی و شفاعت نیز دارد ولی با توجه به شواهدی که در این سوره وجود دارد دقیقاً معنای کوثر به معنای نسل و اولاد فراوان به پیامبر بود.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: فرزندان حضرت فاطمه (س) اکنون در سراسر دنیا هستند و شاهد رشد و شکوفایی نسل پیامبر (ص) و ذریه پیامبر (ص) هستیم.

حضرت فاطمه (س) عطیه الهی است

وی بابیان اینکه‌این سوره باوجود داشتن سه آیه، پنج بار شخص پیامبر را مورد خطاب قرار داده، افزود: خداوند در کلمات أَعْطَیْنَاکَ، فَصَلِّ، لِرَبِّکَ، وَانْحَرْ، شَانِئَکَ، پیامبر را مورد خطاب قرار داده است و از دیگر خواص آن خاص بودن کلمات این سوره است که کلمات کوثر، وَانْحَرْ، شَانِئَکَ یک‌بار فقط در قرآن آمده است.

حجت‌الاسلام میرعمادی عنوان کرد: هم کلمات این سوره استثنایی و هم محتوای این سوره بی‌نظیر است و حضرت فاطمه (س) عطیه الهی است که هدیه کننده خداوند و هدیه شونده پیامبر (ص) و حضرت فاطمه (س) هدیه است و جای شکر دارد که خداوند به خاطر مهم بودن این نعمت پیامبر باید هم نماز بخواند و هم شتر قربانی کند.

وی بیان کرد: به تعبیر پیامبر (ص) حضرت فاطمه (س) سرور زنان مؤمن، سرور زنان عالم و سرور زنان اهل بهشت است چراکه الگو و محور غضب خداوند است و حضرت فاطمه (س) به مقامی رسید که خشنودی او خشنودی خداوند و غضب او غضب خداوند را به دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در رابطه با دیگر خصوصیات شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود: فاطمه (س) راست‌گوترین فرد روی کره زمین است چراکه صداقت بالاترین کمال آدمی است و صداقت در روابط خانواده و کار و اجتماع باشد.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه محبوب‌ترین فرد نزد خداوند متعال است و به همین دلیل در جریان مباهله پیامبر حضرت فاطمه زهرا (س) را انتخاب کرد که عظمت شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) را می‌رساند.

حجت‌الاسلام میرعمادی بابیان اینکه ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است عنوان کرد: مسئله محیط‌زیست و گسترش فضای سبز در زندگی امروزی ما یک ضرورت و امروز با گسترش شهرنشینی با ساخت‌وسازهای آپارتمانی نفس کشیدن در هوای سالم کار سخت و دشواری شده است.

وی اظهار داشت: زندگی صنعتی سبب به خطر افتادن محیط‌زیست شده و از سوی دیگر در این چند سال اخیر شاهد تغییر آب‌وهوایی در کشور مانند خشک شدن چاه‌ها و تالاب‌ها و همین‌طور هرسال شاهد کاهش بارندگی و خشک شدن درخت‌ها هستیم.

درختان بلوط در خطر  جدی هستند

امام‌جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد پدیده‌ای به‌نام گردوغبار شدیم که همه این‌ها محیط‌زیست را به خطر می‌اندازد و سبب شده که درختان بلوطی که زیبایی و سرسبزی و طراوت خاصی برای استان در پی داشت این سرمایه عظیم درختان بلوط مورد مخاطره جدی قرارگرفته‌اند.

وی افزود: در چنین شرایطی که درختان ما مورد مخاطره قرارگرفته‌اند چه می‌توان کرد شاید نمی‌توانیم باران مصنوعی ایجاد کنیم یا جلوی تغییر آب‌وهوا را بگیریم ولی برخی کارها مانند درخت‌کاری به دست ما قابل انجام است.

حجت‌الاسلام میرعمادی عنوان کرد: با شرایط امروزی برای نجات و حیاتمان درخت‌کاری یک وظیفه شرعی است و در منابع دینی ما تأکید فراوانی بر امر درخت‌کاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود هر کس درختی را بکارد و در نگه‌داری آن بکوشد تا به ثمر برسد خداوند در برابر هر ثمر و میوه آن درخت به او پاداش می‌دهد حتی اگر ثمره آن سایه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: روایات فراوانی در این زمینه دارد و به‌شدت قطع کردن درخت نیز نهی شده است و امام صادق (ع) دراین‌باره فرموده است: درختان مثمر را قطع نکنید که خداوند بر شما عذاب می‌ریزد، چند مدت قبل در استان خوزستان جان مردم را همین گردوغبار به خطر انداخت.

وی افزود: مردم، منابع طبیعی و شهرداری نباید اجازه دهند درختان را قطع کنند چراکه هر درخت که قطع شود جان یک نفر به خطر می‌افتد و باید تلاش کنیم شعار هر ایرانی یک درخت را عملی کنیم و در مقام عمل اجرا کنیم.

‌حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه دیگر مناسبت این هفته برگزاری جشن نیکوکار است گفت: این جشن در آغاز سال نو برگزار می‌شود یک کار ارزشمند است که نسیم رحمت را برای جامعه به آرمان می‌آورد کاری خداپسندانه است شرکت در جشن نیکوکاری هر مقدار که برای انسان مقدور باشد نشانه نو دوستی، احقاق وظیفه دینی و دوری از دل‌بستگی از دنیا و نشانه پیروی از سنت پیامبر است.

‌وی عنوان کرد: در آغاز سال نو دیگران را در شادی‌های خود تقسیم کنیم به نیازمندان کمک کنیم چراکه دست نوازش بر سریتیمی کشیدن امید و نشاط را در دل او زنده می‌کنیم.

راهیان نور سبب ایجاد بصیرت و معنویت می‌شود

حجت‌الاسلام میرعمادی بابیان اینکه دیگر مناسبت این هفته ۲۰ اسفند روز راهیان نوراست بیان کرد: یکی از کارهای ارزشمند بعد از دوران دفاع مقدس اعزام کاروان‌های راهیان نور بوده است که قشرهای مختلف مردم در مناطق مختلف عملیاتی بازدید می‌کنند و نتیجه شرکت در این کاروان‌ها معنویت و بصیرت بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان عنوان کرد: زمانی که به این مکان می‌روید و محل شهادت آن جوانان را می‌بیند بصیرت پیدا می‌کنید و دشمن‌شناسی قوی می‌شود و با فداکاری و ایثارها آشنا می‌شود و وجب‌به‌وجب از خاک ایران اسلامی به برکت ایثار جوانان به‌دست‌آمده است و همه افراد به‌ویژه مسئولان کمک کنند تا این حرکت ادامه پیدا کند.

وی در رابطه با رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) گفت: برگزاری این رزمایش گوشه‌ای از قدرت ایران به رخ جهانیان کشیده شد و خیلی تأثیرگذار بود.

حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: با برگزاری این رزمایش خیلی‌ها حساب کار خود را کردند و این رزمایش پاسخ محکمی به آمریکای های بود که اعلام می‌کنند تمام گزینه‌ها روی میز است ازاین‌رو باید بدانند تمام گزینه‌های آمریکا روی میز در برابر قدرت دفاعی ایران حرفی مفت بیش نیست.

وی بیان کرد: در همین آب‌های خلیج‌فارس و عمان که آمریکایی‌ها به‌طور مشترک رزمایش‌هایی را برگزار می‌کنند اما رزمایش پیامبر اعظم (ص) به‌تنهایی توان دفاعی ایران را به رخ دشمنان کشاند و این رزمایش پاسخ دندان‌شکنی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان عنوان کرد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا یاوه‌گویی کرد و حرف‌های مفتی زد که اسرائیل به‌تنهایی به ایران حمله می‌کند اگر این قدرت و توان را داشتند حتماً آن را نشان می‌دادند.

وی بیان کرد: همه دشمنان به‌خوبی بر ظرفیت دفاعی ایران واقف هستند و این را می‌دانند ایران اسلامی در همان لحظه اولیه قادر است هر نوع تهدیدی را پاسخ دهد. چراکه در برابر حزب‌الله لبنان نتوانست کاری بکنند برابر ایران هم نمی‌توانند.

حجت‌الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: رزمایش پیامبر اعظم پیامی به کشورهای خلیج‌فارس داد که شما بیایید با کمک همسایگان امنیت خلیج‌فارس را حفظ کنید.

وی با اشاره به اینکه پایان سال اقتصاد مقاومتی و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است گفت: هر فرد و ارگان‌ و دستگاه‌ و اداره و مسئولی کارنامه خود را در این سال در این موضوع بررسی کنند تا بینند در این سال چه‌کارهای خوب و مثبتی را انجام داده‌اند و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را بررسی و رفع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: مسئله اقتصاد و فرهنگ یک شعار ادامه‌دار است چراکه تلاش دشمن در این چند سال اخیر بر حوزه اقتصاد و فرهنگ است دشمن می‌خواهد به اقتصاد و فرهنگ ما ضربه بزند و راه ما روی آوردن به اقتصاد مقاومتی و روی آوردن به فرهنگ قرآن و عترت است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=65344

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام
    لینک روزانه ما شدید
    http://aligoudarz1veilo.blogfa.com/

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.