تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

مدیرکل میراث در بازدید از میرملاس :نقوش میرملاس درون دیوار شیشه‌یی نشکن می‌روند

  • کد خبر : 6535
  • 22 تیر 1391 - 9:12

  مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان از ایجاد دیواره‌ی شیشه‌یی نشکن برای حفظ نقوش صخره‌یی غار میرملاس خبر داد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا ؛ گودرزی در بازدید از نقوش صخره‌یی میرملاس کوهدشت، با بیان این‌که قدمت اثر شاخص و ارزشمند میرملاس به هزاره‌ی سوم تا نهم پیش از میلاد یعنی ۵ […]

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان از ایجاد دیواره‌ی شیشه‌یی نشکن برای حفظ نقوش صخره‌یی غار میرملاس خبر داد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا ؛ گودرزی در بازدید از نقوش صخره‌یی میرملاس کوهدشت، با بیان این‌که قدمت اثر شاخص و ارزشمند میرملاس به هزاره‌ی سوم تا نهم پیش از میلاد یعنی ۵ تا ۱۱ هزار سال پیش می‌رسد، گفت: گذر زمان سبب آسیب دیدن جدی این اثر شده است و برای مراقبت و حفاظت از این نقوش صخره‌یی باید کار کارشناسی انجام شود.

وی بیان کرد: این کار، یک کار گروهی است و ما قول می‌دهیم در اسرع وقت، در شورای فنی معاونت اداره کل میراث فرهنگی لرستان این موضوع را در دستور کار قرار دهیم و از افراد اهل فن و کارشناسان خبره نیز در این زمینه استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم تدابیر درستی را برای نگهداری از این اثر بیندیشیم و پس از بررسی‌های لازم، در فرصت مناسب، تصمیم خود را درباره‌ی راهکارها، از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

او اظهار کرد: پیشنهاد اولیه‌ی ما برای نگهداری از این اثر ارزشمند تاریخی، ایجاد جداره‌ی شیشه‌یی نشکن است؛ اما باید این موضوع را به همکاران اعلام کنیم که در اسرع وقت، موضوع را مطرح می‌کنیم و در صورث مثبت بودن نظر کمیته‌ی فنی، این کار را انجام می‌دهیم. امیدواریم هزینه‌ی این کار در اعتبارات سال ۹۱ پیش‌بینی و این امر محقق شود.

وی گفت: با توجه به این‌که ما بنا بر درخواست‌های مکرر مردم اینجا حضور پیدا کردیم، امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان برای حفظ این آثار اقداماتی را انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان همچنین یادآوری کرد: در سال ۸۵ برای ثبت ۱۶هزارمین اثر ملی در کشور، به تمام شهرستان‌ها اعلام شد که شاخص‌تری آثار تاریخی خود را اعلام کنند. در میان تمام آثار، اثر تاریخی میرملاس به‌عنوان ۱۶هزارمین اثر به ثبت ملی رسید.

فرماندار کوهدشت نیز گفت: این اثر از آثار تاریخی شهرستان کوهدشت است که طبق نظر کارشناسان حدود ۱۲هزار سال قدمت دارد و دارای نقوشی بسیار زیبا و جالب است که در جهان منحصربه‌فرد هستند. متأسفانه بخش زیادی از این آثار از بین رفته که لازم است، با همکاری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان، اقداماتی را در این زمینه انجام دهیم و در سال ۹۱ بخشی از اعتبارات آن را برعهده بگیریم و از آن حفاظت کنیم.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=6535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. درود بر امین عزیز
    خیلی خوشحالم که پیگیر قضیه ی میر ملاس هستی
    حتا اگر بتوانیم چند تصویر آن را به آیندگان برسانیم بازهم خوب است
    تردید نداشته باشیم که آیندگان برای میراث کهن ارزش فراوانی قائل خواهند بود
    درود بر همه ی کسانی که در این عرصه (دفاع از هنر و میراث نیاکان)فعالند و بیکران آفرین بر گمنام هم تبارانی که بی هیچ چشمداشتی برای این میراث ارزشمند در تلاشند و دل می سوزانند

  2. اقای علیپور میراث ارزشمند ما شهدای جنگند که در بهشت زهرا ارمیده اند ایا کسی به فکر ورودی بهشت زهرا هست ………………

    • احمد عزیز سلام
      هر دوی این قضایا اهمیت و ارزش خاص خود را دارند. اثبات شیء نفی ماعدا نمی کند.
      شهیدان لاله های واژگون اند که رو بر خاک لیکن تاج بر سر…

  3. به به چه دیدگاهی جالبی شهدا و اشیا قیمیتی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.