- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نامه رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به شیخ الازهر مصر

 

81532998-6320824 [1]

 

 

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس روز چهارشنبه در نامه ای به دکتر احمد الطیب شیخ الازهر مصر، نسبت به کشتار وحشیانه و غیرانسانی ۲۱ انسان مظلوم مصری توسط گروه تروریستی داعش ابراز تاسف کرد و ضمن تسلیت به ایشان گفت: این حوادث تلخ و هولناک، ریشه در جهل کامل نسبت به دین اسلام، روحیه غیرانسانی و تعصب خشک مذهبی مرتکبین آن (گروه تروریستی داعش) دارد.

 وی در این نامه ضمن ابراز همدردی با شیخ احمد الطیب و الازهر ازعلمای اسلام مذاهب مختلف خواستند در این برهه حساس، تمام تلاش خود را نسبت به مقابله جدی و فراگیر با پدیده خشونت، افراطی گری و تکفیر به کار گیرند.

وی ادامه داد: در این شرایط حساس، اگر علمای اسلام مقابله جدی و فراگیر با پدیده تکفیر، افراطی گری و خشونت انجام ندهند، امت به صورت کلی فرصت بازیابی هویت خود، ارائه چهره صحیح از اسلام و توانایی بر تنظیم روابط فیما بین خود را از دست خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی در ادامه این پیام خاطرنشان کرد: حتی تصور این جنایت غم انگیز بسیار سخت است تا چه رسد به اینکه شاهد وقوع آن باشیم.

وی گفت: اگر با خشونت و تکفیر مبارزه نکنیم پدیده هایی چون کینه توزی، تعصب مذهبی و جدایی اتباع ادیان الهی در جامعه نهادینه می شود و از آن پس دیگر کاری از هیچکس ساخته نیست.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس الازهر مصر خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می خواهم که ما و شما و اندیشمندان اسلامی را موفق کند تا در این برهه حساس و خطرناک، در این مسیر قدم برداریم.

گفتنی است: گروه تروریستی داعش فیلمی را از سربریدن ۲۱ تبعه مصری را تحت عنوان “پیامی امضا شده با خون به امت صلیبی” منتشر کرد.