تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

ابراهیمی عضو کارگروه خشکسالی : ۳۰ میلیارد تومان برای احیای آبخوان کوهدشت کافی نیست

  • کد خبر : 65511
  • 19 اسفند 1393 - 0:58

  عضو کارگروه خشکسالی مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان گفت: آب شرب استان به صورت شور به خلیج فارس می‎ریزد. به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، بهروز ابراهیمی در جلسه کارگروه خشکسالی استان، بیان کرد: حدود یک میلیارد مترمکعب آب خوزستان از یک محدوده آب شرب زه‎کش به سمت دریا به‎صورت شور از دسترس خارج […]

index

 

عضو کارگروه خشکسالی مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان گفت: آب شرب استان به صورت شور به خلیج فارس می‎ریزد.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، بهروز ابراهیمی در جلسه کارگروه خشکسالی استان، بیان کرد: حدود یک میلیارد مترمکعب آب خوزستان از یک محدوده آب شرب زه‎کش به سمت دریا به‎صورت شور از دسترس خارج می‎شود.

وی اضافه کرد: در لرستان دارای ۸۰۰ هزار هکتار زمین، کشت‎هایی انجام می‎شود که کل پهنه‎های آبرفتی که در بر می‎گیرند کمتر از ۴۰۰ هزار هکتار است. ۴۰۰ هزار هکتار دیگر مرتع بوده که برای توسعه منابع آب نمی‎توان روی آنها بحث کرد.

ابراهیمی ادامه داد: در استان ۲۷ محدوده مطالعاتی داریم و با ۷ استان هم‎مرز هستیم. محدوده‎هایی در اختیار داریم که ۱۰۰ یا بیش از ۹۰ درصد در استان قرار دارند. متأسفانه تمام ایستگاه‎های باران‎سنجی هم‎مرز خوزستان در دست این استان هستند.

رئیس تلفیق و بیلان شرکت امور آب منطقه‎ای استان گفت: سد رودبار هم که در استان احداث شده بیش از صد کیلومتر با خوزستان فاصله دارد و برای رسوب‎گیری و کنترل سیلاب خوزستان و تولید برق است که عملاً چیزی از آن برای ما نیست.

وی با اشاره به کمبود آب شهرستان کوهدشت، اظهار کرد: برای احیای آبخوان این شهرستان ۳۰ میلیارد تومان هزینه زیادی نیست. اگر آب معشوره عاید این شهرستان نشود مجبوریم که خودمان کارهایی بکنیم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=65511

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دورود بر جناب ابراهیمی که بنده از نزدیک شاهد فعالیتهای پرشمار ایشان در احیاء طرحهای آب و کنترل منابع ابی استان هستم.
    امیدوارم در کارشان موفق باشند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.