تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
8

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان: زندگی نوسنگی را می‎توان در روستاهای لرستان به خوبی مشاهده کرد

  • کد خبر : 65515
  • 19 اسفند 1393 - 1:01

  مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خواستار ایجاد محور فرهنگی در بافت‎های تاریخی استان شد. عبدالرضا مهاجری‎نژاد در کارگروه میراث فرهنگی استان با اشاره به مبلمان شهری گفت: آنچه که مبرهن است وصل بودن و تعلق داشتن مبلمان شهری به تاریخ و فرهنگ شهر است و نباید به راحتی از کنار این قضیه گذشت. وی با […]

IMG16491202

 

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خواستار ایجاد محور فرهنگی در بافت‎های تاریخی استان شد.

عبدالرضا مهاجری‎نژاد در کارگروه میراث فرهنگی استان با اشاره به مبلمان شهری گفت: آنچه که مبرهن است وصل بودن و تعلق داشتن مبلمان شهری به تاریخ و فرهنگ شهر است و نباید به راحتی از کنار این قضیه گذشت.

وی با اشاره به بافت‎های تاریخی استان اظهار کرد: دو بافت تاریخی مهم در خرم‎آباد و بروجرد وجود دارد که بسیار مهم هستند، متأسفانه جایگاه این بافت‎ها در طرح‎های تفصیلی رعایت نشده و به آن با دید فرسوده نگاه کرده‎اند.

مهاجری‎نژاد با اذعان به اینکه این بافت‎های تاریخی زنده هستند و نباید با کج‎سلیقگی این موضوع را نادیده گرفت، افزود: زندگی در این بافت‎ها جریان دارد و باید با یک هم‎فکری و پرهیز از بخشی‎نگری مشکل را رفع کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در راستای توسعه گردشگری باید بافت‎های تاریخی حفظ شوند، اظهار کرد: بافت تاریخی یک شبکه است که در جریان زندگی مردم نقش داشته و حیات دارد و باید احیا شود همانند تبریز و یزد.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه این بافت‎ها می‎توانند نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار ایفا کنند، خاطرنشان کرد: اگر جاذبه ایجاد نکنیم لرستان همچنان معبر گردشگری خواهد بود، یک راه مقصد کردن لرستان همین احیاء بافت‎هاست.

وی بیان کرد: با یک مشاوره و تفکر درست و البته هزینه کم، بافت‎های تاریخی خرم‎آباد و بروجرد احیاء خواهند شد.

مهاجری‎نژاد در ادامه با تأکید بر اینکه محور فرهنگی در بافت‎های تاریخی استان تعریف شود، گفت: خرم‎آباد با بافت و توپوگرافی ویژه و منحصر به فرد خود یکی از زیباترین شهرهای کشور است که می‎تواند قطب گردشگری نیز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه نقش اصلی در احیاء بافت‎ها را میراث، راه و شهرسازی و شهرداری ایفا می‎کنند، افزود: باید به صورت حاکمیتی به این بافت‎ها نگاه شود، زندگی نوسنگی را می‎توان در روستاهای لرستان به خوبی مشاهده کرد و حیف است به آن بی‎توجه بود.

منبع : ایسنا

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=65515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.