تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

اجرای قانون خصوصی سازی بدون کار کارشناسی صنعت استان را زمینگیر کرده است

  • کد خبر : 65526
  • 19 اسفند 1393 - 1:08

   استاندار لرستان گفت: اجرای قانون خصوصی سازی بدون مطالعه وکار کارشناسی موجب زمینگیر شدن و تضعیف صنعت استان شده است.[اجرای قانون خصوصی سازی بدون کار کارشناسی صنعت استان را زمینگیر کرده است] به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در جلسه با صنعتگران شهرک صنعتی شماره دو خرم آباد افزود: […]

81534951-6325139

 

 استاندار لرستان گفت: اجرای قانون خصوصی سازی بدون مطالعه وکار کارشناسی موجب زمینگیر شدن و تضعیف صنعت استان شده است.
[اجرای قانون خصوصی سازی بدون کار کارشناسی صنعت استان را زمینگیر کرده است]

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در جلسه با صنعتگران شهرک صنعتی شماره دو خرم آباد افزود: همچنین موانع تنگ نظرانه ای در مقابل صنعت استان قرار گرفته که این موانع باید توسط بخش دولتی و بانکها برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و بخش دولتی باید در یک راستا و با هدف کاهش بیکاری استان تلاش کنند گفت: حرکت روبه جلوی هر یک از این بخش ها نباید مانع و یا عامل کندشدن حرکت بخش دیگر شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی نیز رویکرد نخست مدیریت ارشد استان حمایت از بخش خصوصی بوده و این در حالی است که با جدیت از اجرای هرگونه کار غیرکارشناسی در استان جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی در ایران سرمایه خود را جابجا و این سرمایه را در بخش هایی غیر از تولید از جمله در برخی فعالیت های غیرضروری هزینه می کند که این امر موجب تضعیف این بخش می شود.

استاندار لرستان همچنین با تاکید بر ایجاد زبان مشترک توسعه میان بانکها و بخش خصوصی گفت: توسعه در لرستان هزینه هایی دارد که این هزینه ها را مدیران دولتی باید پرداخت کنند.

بازوند با تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی استان اضافه کرد: باید کمیته ای با نظارت معاونت برنامه ریزی استانداری لرستان تشکیل و نسبت به شناسایی کالاهای کیفی استان و ارائه راهکار برای ملزم کردن دستگاهها نسبت به استفاده از این تولیدات اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به مسایل و مشکلات و احدهای صنعتی استان افزود: وزارت صنعت معدن و تجارت نباید نسخه ای را که برای استانهای پیشرفته و برخوردار در نظر گرفته در خصوص لرستان نیز اعمال کند چراکه بسیاری از زیرساختها تاکنون در استان مهیا نشده است.

بازوند با اشاره به تلاش مجموعه مدیریت استان در فراهم کردن زیرساختها به منظور حضور بخش خصوصی تصریح کرد: تامین زیرساختها و نبود آن نباید به دغدغه سرمایه گذاران و صنعتگران تبدیل شود.

بازوند همچنین اضافه کرد: در حالی که در گذشته به هیچ عنوان از ظرفیت وتوانایی بنیاد برکت برای رفع مشکلات استان استفاده نشده، دو هزار میلیارد ریال تفاهم نامه در سالجاری با این بنیاد در خصوص مسائل اقتصادی منعقد شده که این میزان در سال آینده به سه هزار میلیارد ریال می رسد.

در این جلسه مسایل و مشکلات برخی واحدهای شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد به صورت ویژه بررسی و با همکاری بانکها در خصوص رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=65526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. گره تاریخی لرستان گشودنی است بادستانت برادر
    درنگ مکن و از همه راههای ممکن وقانونی این بی عدالتی کشنده را رفع کن خدا قوت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.