کد خبر : 6556
تاریخ انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 582 بازدید

يك فصل خاطره (بخش نخست)

گردآورنده : مرتضا خدايگان

هديه اي نوستالوژيك براي بچه هاي دهه‌‌ي پنجاه و شصت و خاطره بازها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )

دیدگاه ها

شیرین کیخسروی در گفته :

یاد اون روزها به خیر که واسه حنا گریه میکردم و با فکر جدید ای کیو سان خوشحال میشدم

[پاسخ]

مرد بارانی پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۸ شهریور , ۱۳۹۱ ۱۵:۲۱:

خوب بود مرتضا
یادی از زندگی در چشمانم یخ بست

[پاسخ]

مرد بارانی پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۸ شهریور , ۱۳۹۱ ۱۵:۲۵:

در ضمن پناهی راست میگفت: همه چی از یاد آدم میره مگه یاد ش که همیشه یادشه
به کسی نگید ولی منم دوس دارم برگردم به کودکیم

[پاسخ]

دوستی در گفته :

ممنونم آقای خدایگان واقعا خاطرات مارو زنده کردید.

[پاسخ]

عالی بود

[پاسخ]

مطمئنی کار خودته مرتضی جان ، اشتباه نکنم سایتی دیگه این تصاویر رو دیدم ، بهر حال دست درد نکنه

[پاسخ]

مرتضا خدایگان / سرویس ادبی ، هنری پاسخ در تاريخ پنج شنبه ۲۲ تیر , ۱۳۹۱ ۲۲:۲۷:

درود به همه ي دوستان. و درود به حجت عزيز. دوست گرامي ! واضح و بديهيه كه اين تصاوير رو نميشه به اسم كسي نوشت چون از گوشه و كنار جمع آوري شدن. بنده فقط گرد آورنده ي اونا هستم و ادعايي مبني بر اين كه فلان عكس رو من گرفتم، نداشته و ندارم…سپاس از توجه شما

[پاسخ]

واقعا دستت درد نکنه یادش بخیر

[پاسخ]

اسدالله آزادبخت در گفته :

مرتضی جان اگه آستینت رو بزنی بالا دیگه از این تصاویر خوشت نمیاد شک نکن که تا آستینت پایینه آش همین وکاسه پتی!!!!!

[پاسخ]

مرسی دوست عزیز

[پاسخ]

علیپور در گفته :

درود بر جناب خدایگان
خیلی خیلی جالب بود
اینکه برخی افراد همیشه دنبال یک ایراد می گرد طبیعیه و نباید ناراحت شد
حالا آقای حجت اینهمه زیبایی را ندیده و دنبال ایراد گشته ناشی از ضعف کار شما نیست شک نکن
زنده باشی

[پاسخ]

مهدی ویسی در گفته :

یاد اون کتاب فارسی و اون دوران با آدمهای ساده ای که داشت بخیر

[پاسخ]

مهدی دوست محمدی در گفته :

یاد باد آن روزگاران یاد باد… واقعا نوستالوژیک بودند…
مرتضای عزیز:
ما را سری است با تو که گر خلق روزگار
دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم…

[پاسخ]

علي در گفته :

هي روه رو،دمت گرم

[پاسخ]

مرتضا خدایگان / سرویس ادبی ، هنری در گفته :

درود به همه ی دوستان عزیز و عزیزانِ دوست،خانم ها و آقایان؛ شیرین کیخسروی – دوستی – علی – حجت – تگرگ – اسداله آزادبخت – آرش – علیپور – مهدی ویسی و مهدی دوست محمدی خوب و علی عزیز….
از صمیمیت نگاه و نظر شما ممنونم و برایتان حسی لطیف و شاداب چون حس دوران کودکی آرزو دارم…
تندرست باشید

[پاسخ]

فرخ شاهي.ز در گفته :

سلام/تشكر . واقعاً مرور يا حتي ديدن گوشه اي از خاطرات گذشته روح آدم رو زنده ميكنه/ولي آقاي

خدايگان اگه شاپو داروگر ازنوع گوچيكاش(رنگاي زرد و سبز…خيلي كوچيك بودن.به قدشستن يه سر)

روميذاشتيد بيشترتداعيه گذشته رو مي كرد.چون عكس اين نوع شامپويي كه گذاشتيد هنوز براي خيلي

ازمردم نقش پررنگي داره تااينكه به دست فراموشي سپرده شده باشه….

[پاسخ]

خيلي كارت درسته آقاي خدايگان
كتاب فارس قشنگه با خاطرات مدرسه
به ياد هم كلاسي هاي سال 70 كلاس آقاي رحيمي ، آفاي كوشكي مدرسه جامي هر كجا هستيد خوش باشيد .
چند وقت پيش گذرم به اونجا افتاد ديدم مدرسه جامي قديم نيست ، مدرسه نوسازي ساختن ،خوبه ولي واسه اونايي كه قبل از 70 13اونجا درس خوندن دل تنگ ميشن

[پاسخ]

سیاوش امرایی در گفته :

سلام مرتضی جان واقعا شوکه شدم از خلاقیتت ، این قدر تصاویر برام خاطره انگیز بود که دوست نداشتم تصاویر تموم شه

[پاسخ]

مرتضا جان!
هر چی با خودکار بیک نوارو اینور اونور کردم خالی بود
ولی انصافا این شامپوی داروگر خیلی پر است
بر خلاف پنیرهای پگاه.

[پاسخ]

طهماسبی در گفته :

با سلام خدمت آقای خدایگان تصاویر خیلی خوب و خاطره انگیز بود مخصوصا تصویر سگ وگربه که توکتابمون بود ولی جای بیگلی بیگلی و پسرشجاع و … خالیه

[پاسخ]

محراب در گفته :

سلام؛واقعا خوب بود باعث شد به چندسال قبل برگردم حتی برای چندلحظه ازفکردربیایم؛مرسی%

[پاسخ]

کسمرادیان از تهران در گفته :

مرتضا جان دست مریزاد.
یاد قاشق چنگال عروسی بخیر.

[پاسخ]

فردین صحرایی(ک-غریب) در گفته :

درود به مرتضی عزیز
برای نسل ما و شاید نسل پیش از ما همیشه حس نوستالژی به گذشته و بیش از همه به کودکی گویا با سرنوشت تاریخی عصر ما پیوند خورده است،حس سرشار از صداقت و پاکی و زیباترین و ناب ترین لحظات زندگی در این تصاویر موج می زند….دست مریزاد

[پاسخ]

شیرین کیخسروی در گفته :

اولین روز دبستان باز گرد/کودکیه شادوخندان باز گرد/باز گرد ای خاطرات کودکی/بر سوار اسبهای چوبکی/درسهای سال اول ساده بود/آب را بابا به سارا داده بود/ای دبستانی ترین احساس من/باز گرد این مشقها را خط بزن.

[پاسخ]

مرتضا خدایگان / سرویس ادبی ، هنری پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۲۸ تیر , ۱۳۹۱ ۱۳:۰۳:

با سلام به دوستان عزيز و خوش ذوقم : آقاي فرخ شاهي كه تلاش مي كنم توي قسمت بعدي “يك فصل خاطره” پيشنهادشون رو بيابم و بذارم ، هم مدرسه اي عزيزم حسن ، دوستان گلم سياوش امرايي ، ” من ” ، محراب ، طهماسبي كه دستوراتشون توي قسمت بعدي اجرا ميشه – كسمراديان عزيز كه به واسطه ي اتفاق جالب قاشق چنگال عروسي مهدي دوباره ديدمش -فردين صحرايي گلاب كه نگاهش هميشه وبژه و ستودنيه و خانم كيخسروي هميشه همراه و هم مسير

[پاسخ]

نوید از قم در گفته :

شخصا از گرد آوردنه این تصاویر ارزشمند تشکر میکنم ایول دست مریزاد

[پاسخ]

مرتضا خدایگان / سرویس ادبی ، هنری پاسخ در تاريخ شنبه ۳۱ تیر , ۱۳۹۱ ۱۴:۰۵:

زنده باشيد جناب نويد

[پاسخ]

عباسی در گفته :

ممنون مرتضی جان واقعا زحمت کشیدی/تمام خاطرات کودکی برایم تداعی شد!افسوس که کتاب کودکی چاپ دوم ندارد!

[پاسخ]