- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده الیگودرز : بودجه لرستان ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است

13930407000631_PhotoA

 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه استان لرستان در سال ۹۴ مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش میرملاس به نقل فارس ، محمدتقی توکلی دوشنبه‌ شب در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۳ و ۹۴ بودجه خوبی به لرستان اختصاص یافته گفت: در سال ۹۳ مبلغ ۵۳۰ میلیارد تومان به این استان اختصاص یافت که این مبلغ در سال ۹۴ به ۸۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه عضویت در کمیسیون تلفیق مجلس در دو سال اخیر تاثیر بسزایی در افزایش بودجه لرستان داشته است، افزود: یقینا با برنامه‌ریزی مناسب مدیران استان از این افزایش بودجه می‌توان جهت رفع مشکلات لرستان به خوبی استفاده کرد.

نماینده الیگودرز با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نبود زیرساخت‌های لازم در الیگودرز ایجاد بی‌رغبتی در بین سرمایه‌گذاران را فراهم کرده بود، گفت: در این مدت تمام زیرساخت‌ها مهیا شده و امروز سرمایه‌گذاران نیاز به انجام هزینه‌های اضافی برای سرمایه‌گذاری ندارند.

توکلی افزود: در سال آینده میزان ۲ میلیون تن قیر رایگان جهت آسفالت راه‌های روستایی به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اختصاص یافته است در حالی که این میزان در سال ۹۳ تنها ۵۰۰ هزار تن بود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال آینده سال شکوفایی کشور است، اظهار داشت: اختصاص مبلغ ۱۴۳۵ میلیارد تومان به بخش آب، مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مبلغ ۳۴۰ میلیارد تومان جهت تعادل بخشی، مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به جمعیت هلال‌احمر و ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار بخشی از اعتبارات سال ۹۴ است.

وی از تکمیل بیمارستان الیگودرز خبر داد و افزود: امسال تجهیزات بیمارستان جدید خریداری شده و ضمن اینکه بخشی از تجهیزات بیمارستان سابق بازسازی و تعویض شده است، بیمارستان جدید نیز با حفظ بیمارستان فعلی به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده الیگودرز با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش راه‌های بین‌شهری گفت: علی‌رغم اینکه مشکلات و نبود منابع مالی دولت خوشبختانه پروژه‌های الیگودرز تعطیل نشده و در حال حاضر نیز سد حوضیان آماده بهره‌برداری، چهارخطه‌های الیگودرز به خمین و الیگودرز به اصفهان و راه‌آهن در حال انجام است.

توکلی افزود: در بخش مخابرات نیز تمام شهرستان تحت پوشش سیستم مخابراتی هستند و همچنین به ۵۱ روستا آب‌رسانی و به ۲۲ روستا در دهه فجر گازرسانی شده و مابقی روستاها نیز تا تیر ماه سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند و تمام بخش مرکزی و شهرک‌های صنعتی گازرسانی می‌شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی افزود: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شده است که از این مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در طرح گاوداری دو هزار راسی و ۷۰ میلیارد تومان در طرح‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری و مرغداری و باغداری هزینه شده است.

وی با اشاره به خسارات طرح قمرود به منطقه گفت: متاسفانه بزرگ‌ترین خسارت را کشاورزان متحمل شده‌اند که آب برای کشاورزی ندارند و بر همین اساس اقداماتی برای تامین آب ۱۶ روستا با مطالعه دو سد دهجانی و قشلاق انجام گرفت که در حال حاضر پیگیر رفع موانع زیست محیطی طرح‌ها و تعریف این پروژه در دل طرح قمرود و همچنین تحویل گرفتن ایستگاه پمپاژ از طرح قمرود هستیم تا بخش اعظمی از مشکلات ناشی از این طرح رفع شود.

توکلی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری برای توسعه الیگودرز انجام گرفته است، افزود: متاسفانه امروز عده‌ای بدون اطلاع و آگاهی با هدف بهره‌برداری سیاسی تنها به دنبال تخریب و نادیده گرفتن زحمات مجموعه شهرستان هستند.