- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فضای سرمایه‌گذاری و اشتغال در لرستان فراهم است

139207040930345811249263

 

معاون توسعه منابع انسانی استاندار لرستان گفت: با کمک استاندار لرستان میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کرده و فضای سرمایه‌گذاری برای اشتغال و بهبود استان فراهم است.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، علی کورانی‌فر ظهر امروز در جشنواره فعالیت‌های فرهنگی خودجوش جوانان استان لرستان که در سالن همایش‌های جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در استان لرستان بیت نماینده ولی‌فقیه محل تردد جوانان مؤمن و انقلابی لرستان است که این خود ظرفیت خوبی برای استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان سرمایه و گنج اصلی استان لرستان هستند افزود: هیچ سرمایه‌ای مانند سرمایه جوانان یک کشور نمی‌شود چرا‌که ظرفیت جوانان ما از همه سرمایه‌ها ارزشمندتر، مؤثرتر و اثرگذارتر بوده و بهره هوشی و زکاوت جوانان ما زبانزد است.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار عنوان کرد: برای توسعه استان نیازمند حضور جوانان هستیم و جوانان باید با تکیه بر درون و نگاه به بیرون استان را بسازند.

وی با اشاره به کلام خداوند که می فرماید: ما روزگار و ایام را بین مردم می‌گردانیم، بیان کرد: در مقطعی مسئولیت هدایت استان به عهده جوانان می‌افتد که در آن زمان هم آنها باید پاسخگوی مردم و آماده برای خدمت به مردم باشند چرا‌که خودمان باید مشکلاتمان را حل کنیم و منتظر نباشیم تا دیگران مشکلات ما را حل کنند.

کورانی‌فر تصریح کرد: درخواست ما از جوانان توجه داشتن به مشکلات و مسائل توسعه استان و تلاش برای حل مشکلات است چرا‌که با کمک استاندار لرستان میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کرده و فضای سرمایه‌گذاری برای اشتغال و بهبود استان مهیا است و امیدواریم که جوانان هم در این راه مشارکت کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: برای استفاده از ظرفیت جوانان، باید روح، اندیشه، تفکر پرسشگر و خلاق جوانان، قدرت قلم، تصمیم مصمم، هوش و استدلال پویا و نشاط جوانان را با باور‌های دینی برای توسعه کشور تلفیق کنیم یعنی تعهد و تخصص در جوانان ما که نیاز کشورمان است.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار با بیان این‌که از صدراسلام تا کنون آمیخته شدن تعهد و تخصص نتایج خوبی را به دنبال داشته است، گفت: در زمان صدر اسلام پیامبر (ص) با جوانان پیمانی بست تا مدافع حقوق مردم باشند و یا در زمان پیروی انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی، رزمندگان و فرمانده‌های ما جوانان بودند که کشور را به سربلندی رساندند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود جوانان را بسیار مورد خطاب قرار داده است، بیان کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با جوانان می‌فرماید: شما جوانان امروز مؤثر هستید و فردا ستون انقلاب هستید و در جمله‌ای دیگر می‌فرماید: جوانان گره‌گشای دوره‌های سخت در کشور هستند.

کورانی‌فر افزود: مقام معظم رهبری در جایی دیگر می‌فرماید: ما بایستی کشور را به اتکای منابع روی زمین که هوش، استعداد و ظرفیت جوانان است، نه بر اتکا بر منابع زیر زمینی و نفتی اداره کنیم.

وی عنوان کرد: دوره جوانی دوره‌ای متفاوت از دوره‌ها و رده‌های سنی دیگر است که قابلیت و ظرفیت‌های دوره جوانی در دیگر دوره‌ها وجود ندارد.