تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

نمایشگاه دائمی صنایع دستی لرستان افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 65616
  • 20 اسفند 1393 - 22:06

  معاون صنایع دستی لرستان گفت: نمایشگاه دائمی صنایع دستی و سوغات لرستان اردیبهشت ۹۴ افتتاح می‌شود. به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم محمد رضا امانی ، اظهار داشت: ۲۵۰ کارگاه فعال صنایع دستی در سطح استان به شکل تعاونی و شرکت‌های پشتیبانی فعالیت می‌کنند. وی افزود: در سطح استان پنج هزار و ۲۰۰ […]

139311141147521474664873

 

معاون صنایع دستی لرستان گفت: نمایشگاه دائمی صنایع دستی و سوغات لرستان اردیبهشت ۹۴ افتتاح می‌شود.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم محمد رضا امانی ، اظهار داشت: ۲۵۰ کارگاه فعال صنایع دستی در سطح استان به شکل تعاونی و شرکت‌های پشتیبانی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در سطح استان پنج هزار و ۲۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی در سایت ویستا ثبت نام کرده‌اند.

معاون صنایع دستی لرستان عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام عید در سطح ۱۱ شهرستان بازارچه موقت نوروزی صنایع دستی و سوغات در ورودی شهرها راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره اینکه بازارچه موقت صنایع دستی شهر خرم آباد در حریم قلعه فلک الافلاک راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: بازارچه‌های صنایع دستی و سوغات از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین فعالیت خود را آغاز می‌شود.

امانی خاطر نشان کرد: در سطح بازارچه‌های استان محصولات ۵۰ رشته بومی و غیر بومی صنایع دستی به مردم عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشینه تاریخی لرستان و زبانزد بودن دست نگاره‎های آن، جا دارد بازدیدکنندگان اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری صنایع دستی استان را مورد بازدید قرار داده و برای شناخت فرهنگ و آداب  و رسوم لرستان دست نگاره‌های آن را به ارمغان ببرند.

معاون صنایع دستی لرستان در رابطه با ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان گفت: این نمایشگاه در زمینی به مساحت چهار هزار متر در حریم قلعه فلاک الافلاک خرم آباد راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای زیر ساختی نمایشگاه دائمی خرم آباد انجام شده، افزود: اردیبهشت سال ۹۴ نمایشگاه صنایع دستی وسوغات لرستان افتتاح می‌شود.

امانی اظهار داشت: سال ۹۴ نمایشگاه صنایع دستی لرستان در قالب ۳۰ تا ۳۵ غرفه فعالیت خود را آغاز می‌کند که در این زمینه متولیان میراث فرهنگی غرفه‌های نمایشگاه را با اجاره محدود به هنرمندان تحت پوشش واگذار می‌کند.

وی عنوان کرد: با افتتاح این نمایشگاه صنایع دستی رشته های مختلف مانند ورشو سازی، حجاری، حکاکی شیشه و سنگ، نازک‌کاری چوب، انواع دست بافت‌ها، قلم زنی و زیور الات به مردم عرضه می‌شود.

معاون صنایع دستی لرستان بیان کرد: برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی لرستان نزدیک یک میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که ۵۰ درصد آن از محل اعتبارات ملی و مابقی آن از اعتبارات استانی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی تکمیل این نمایشگاه نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است که در این رابطه استاندار و مدیر میراث فرهنگی لرستان قول مساعد داده تا با شروع کار هزینه آن را تأمین کنند.

امانی با اشاره به اینکه راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی لرستان نقش بسزایی در اشتغال جوانان دارد، افزود: با عرضه صنایع دستی جوانان به نمایشگاه، جلوی سود جویان این حوزه نیز گرفته می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=65616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.