- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی: در هر جای لرستان کار صنعتی و کشاورزی انجام دادیم، نتیجه نداده است

13930407000631_PhotoA [1]

 

 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ توسعه لرستان سرمایه گذاری و حمایت مالی بالا و همت والا را می‌طلبد.

 مهندس محمدتقی توکلی در شورای توسعه و برنامه ریزی استان، افزود: تدوین سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ لرستان کاری ارزشمند است اما اینکه تا ۱۱ سال آینده به چشم انداز کشور برسیم جای بسی تامل دارد چرا که روی سند چشم انداز خیلی حرف و نقد است.

وی ادامه داد: در حالیکه در سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور به کمتر از ۱۰ تا ۲۰ درصد آن نرسیدیم سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ لرستان کاری ایده ال است البته چنانچه به این هدف نرسیم عیبی ندارد اما تحقق این هدف سرمایه گذاری و حمایت مالی بالا و همت والا را می‌طلبد.

توکلی با تاکید براینکه سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ ایده آل است، تصریح کرد: دو سال است در بخش سرمایه گذاری فعالیت می‌کنم و علیرغم تلاش‌ها و دیدارهایی که با سرمایه گذاران داشتیم نهایتا توانستیم توافق ۲ تا ۳ طرح را اخذ کنیم.

وی در ادامه به طرح توسعه و کالبدی ناحیه کوهدشت، پلدختر و رومشگان اشاره کرد و گفت: چنانچه در این طرح می‌خواهیم کشاورزی کوهدشت را توسعه دهیم قطعا با محدودیت آب مواجه می‌شویم و اگر قرار است کوهدشت در بخش کشاورزی توسعه یابد چرا باید بخش دیگری در کنارش قرار دهیم که بعدا دچار مشکل شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس بیان کرد: اگر قرار است کوهدشت از لحاظ کشاورزی توسعه یابد؛ باید در رومشگان روی صنعت کارشود و از طریق صنعت به توسعه این شهرستان برسیم.

وی با بیان اینکه در هر جای این استان کار صنعتی و کشاورزی انجام دادیم نتیجه نداده است، یادآورشد: برای تغییر شرح خدمات باید نسخه بپیچیم و نباید یک نسخه واحد برای کل استان پیچیده شود./منبع :ایسنا