- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آقامحمدی : حقوق معلمان مناسب نیست

22

 

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی بر رفع مشکلات معلمان تأکید کرد.

ابراهیم آقامحمدی با اشاره به مشکلات اخیر معلمان گفت: حقوق زحمت‎کشان عرصه تعلیم و تربیت در کل مناسب نیست و باید نیازهای اولیه آنان رفع شود تا با آمادگی کامل در کلاس حاضر شوند.

وی ادامه داد: اگر معلم دغدغه معیشت داشته باشد، به دنبال شغل‎های بیشتری می‎رود و بدون شک با آمادگی کامل به کلاس نمی‎رود و نمی‎تواند پاسخگوی پرسش‎های دانش‎آموزان باشد.

آقامحمدی با بیان اینکه هزینه کردن برای آموزش و پرورش هزینه پرت نیست بلکه سرمایه‎گذاری برای آینده مملکت است، اضافه کرد: اگر آموزش و پرورش موثر و مفید نباشد، قطع به یقین ما کشور خوبی نخواهیم داشت، چون خیلی از مسئولان از دل آموزش و پرورش بیرون می‎آیند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان باید پرداخت شود، افزود: در بودجه سال بعد برای معوقات معلمان برنامه‎های خوبی دیده شده و باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه عدالت در ضریب‎های حقوقی در درون آموزش و پرورش اجرا نمی‎شود، بیان کرد: نظام رتبه‎بندی باید اجرا شود و کل طبقات آموزش و پرورش را در این نظام ببینند تا کسی لطمه نخورد و عده‎ای نفع ببرند.

آقامحمدی با بیان اینکه آموزش و پرورشی‎ها مشکلات زیادی دارند، تأکید کرد: جامعه‎ای آسیب می‎بیند که آموزش و پرورش قوی و قدرتمندی نداشته باشد و آموزش آن عقب بماند.  / منبع :ایسنا