تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

معاون استاندار لرستان: دریافت پایان‌کار ساختمان‌های لرستان در گرو استانداردسازی آسانسور است

  • کد خبر : 65727
  • 23 اسفند 1393 - 13:53

    معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: ساختمانی که استاندارد بودن آسانسور آن از طرف سازمان نظام مهندسی تأیید نشود پایان کار دریافت نمی‌کند. محمد اصلانی  در جلسه شورای فنی استان لرستان که در سالن جلسات معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سال آینده باید سعی شود که روند […]

13920131155130411408773

 

 

معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: ساختمانی که استاندارد بودن آسانسور آن از طرف سازمان نظام مهندسی تأیید نشود پایان کار دریافت نمی‌کند.

محمد اصلانی  در جلسه شورای فنی استان لرستان که در سالن جلسات معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سال آینده باید سعی شود که روند اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه ساخت‌وساز به‌ نحوی تغییر کند که پروژه‌ها و طرح‌ها، خروجی قابل قبولی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید تدابیری اتخاذ شود که نواقص و مشکلات فنی مربوط به پروژه‌های امسال در سال ۹۴ تکرار نشود، افزود: مهندسان ناظر در بازدید از پروژه‌ها، لازم است که در وهله اول به بررسی نقشه‌ها و مشخصات فنی طرح بپردازند سپس سایر مشکلات مربوط به دستگاه نظارت یا پیمانکار را بررسی کنند.

معاون امور عمرانی استاندار عنوان کرد: متأسفانه برخی دستگاه‌ها در اجرای پروژه‌های خود پروانه ساخت دریافت نکردند و این سبب شده که شهرداری جریمه این کار را از حساب دستگاه‌ها برداشت کند و آن‌ها با تنگناهای مالی مواجه شوند بنابراین باید قبل از اجرای هر پروژه‌ پروانه ساخت دریافت شود.

اصلانی با اشاره‌ به لزوم نظارت جدی سازمان نظام مهندسی برای حصول اطمینان از استاندارد بودن آسانسورها، تصریح کرد: تا زمانی‌که مؤسسه استاندارد و تحقیقات،  بحث ایمنی و سلامت ساختمان و به‌ویژه آسانسور را تأیید نکند، شهرداری حق اعطای  پروانه ساخت به آن پروژه را ندارد.

وی با اشاره‌ به نمره‌بندی ساختمان‌ها در سال آینده، خاطرنشان کرد: ابتدای سال ۹۴، در قالب یک کارگروه آموزشی این مسئله به مهندسان ناظر یادآوری شود که اگر ساختمانی در زمینه معماری و سازه نمره کمتر از ۹۰ بگیرد، پایان کار به آن تعلق نمی‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره‌ به ضرورت ارتقای سطح کیفی طرح‌های عمرانی در استان، بیان کرد: با توجه به نقش مهم کارفرما در میزان کیفیت اجرایی پروژه‌ها،  لازم است در انتخاب کارفرما دقت بیشتری صورت بگیرد چون اگر پیمانکاری قوی انتخاب شود، مشکلات پروژه به حداقل می‌رسد.

وی گفت: مواد اولیه و مصالح موجود در لرستان کاملاً مرغوب و مشابه با مواد و مصالح سایر نقاط کشور است ولی در عمل پس از پایان ساخت برخی پروژه‌ها ایراداتی در طرح‌های استان مشاهده می‌شود که این به مسائل فنی و نظارت‌ها برمی‌گردد بنابراین می‌طلبد که مهندسان ناظر برای کسب تجربه‌های لازم بیشتر تلاش کنند.

اصلانی اضافه‌بار کامیون‌های حمل بار را یکی از عوامل مؤثر در فرسودگی آسفالت جاده‌ها دانست و افزود: اداره راه و شهرسازی و پلیس‌راه در اقدامی هماهنگ، نسبت به چک کردن باد لاستیک ماشین‌های سنگین اقدام کنند، تا تناسب لازم میان وزن بار و باد لاستیک برقرار باشد. /منبع: تسنیم

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=65727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دمت گرم اصلانی .خوشحالیم که بعد از مدتها یک معاون عمرانی به این استان امده که واقعاً به مسائل عمرانی واقف و اگاه است .
    از ایشان خواهش داریم تا با قاطعیت این دستورات رو پیگیری کنند ، من خودم بعد مدتها یک اپارتمان خریدم
    که خیلی از مسائل فنی توش رعایت نشده و معلومه هیچ مهندسی روش نظارت نداشته ، شهرداری هم پایانکار
    داده . من برای پولم زحمت کشیدم ، چرا باید یه اپارتمان بی کیفیت به من تحویل بدن ! پس نظام مهندسی و
    شهرداری چکاره هستن !!!! مثلاً اینا ناظر مسائل فنی هستن .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.