- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معاون هماهنگی دانشگاه‎های آزاد لرستان خبر داد: تاسیس ۳۱ پارک علمی و فناوری در استان

images [1]

 

معاون هماهنگی دانشگاه‎های آزاد لرستان گفت: ۴ دهم درصد از تولید ناخالص ملی در اختیار دانشگاه‎های کشور است.

بهروز دوستی در دومین نشست هم‎اندیشی روسای دانشگاه‎های استان، افزود: دانشگاه‎ها  در کل دنیا به عنوان مرکز رشد برای پرورش ایده‎ها و تفکرات خلاقانه و ایجاد توسعه به عنوان بزرگترین بنگاه‎های اقتصادی شناخته شده‎اند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‎ها منجر به کارآفرینی و تاسیس شرکت‎های دانش‎بنیان می‎شوند، بیان کرد: دانشگاه‎های ما در کل کشور از رسالت اصلی خود دور شده و تنها به سمت آموزش‎محوری و پرورش فارغ‎التحصیل حرکت می‎کنند.

این مقام دانشگاهی ادامه داد: ۴ دهم درصد از تولید ناخالص ملی در اختیار دانشگاه‎های کشور است که این رقم بسیار کم بوده و باید آن را بالا برد.

معاون هماهنگی دانشگاه‎های آزاد لرستان در ادامه یادآور شد: ۶۳ مرکز رشد در دانشگاه‎های آزاد لرستان وجود دارد؛ ۴۲۰ واحد فناور در این مراکز تاسیس شده‎اند.

دوستی خاطرنشان کرد: دانشگاه‎های لرستان به دلایل متعدد با بخش صنعت و اجرایی غریبه هستند.

وی افزود: دانشگاه‎های آزاد لرستان برای طرح پژوهشی برون دانشگاهی ظرفیت بالایی دارند؛ امسال ۵۰۰ میلیون تومان با پروژه‎های استانی قرارداد بستیم.

این مقام مسئول گفت: وزارت علوم مجوز تاسیس ۳۱ پارک علم و فناوری را به مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد لرستان داده و قصد داریم سرمایه‎گذاری ویژه و زیادی در این واحدهای فناور داشته باشیم./ ایسنا