تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

طرح نوروزی پلیس راهور لرستان ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود

  • کد خبر : 65760
  • 24 اسفند 1393 - 8:31

   رئیس پلیس راه لرستان گفت: طرح نوروزی پلیس راهور لرستان از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۴ ادامه دارد. به گزارش میرملاس ، سرهنگ مصطفی دالوند در گفت وگو با خبرنگار تسنیم  اظهار داشت: ۲۵ اسفند ۹۳ طرح نوروزی پلیس راه لرستان آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۴ ادامه دارد. وی با […]

139304181515579133171513

 

 رئیس پلیس راه لرستان گفت: طرح نوروزی پلیس راهور لرستان از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۴ ادامه دارد.

به گزارش میرملاس ، سرهنگ مصطفی دالوند در گفت وگو با خبرنگار تسنیم  اظهار داشت: ۲۵ اسفند ۹۳ طرح نوروزی پلیس راه لرستان آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۴ ادامه دارد.

وی با اشاره به هدف اجرای این طرح افزود: برای رضایتمندی مسافران نوروزی، اشاعه دقیق قانون و مقررات مربوط به راهنمایی و رانندگی و برخورد با متخلفان این طرح اجرا می‌ش‍‍‌‌‌‌‌ود.

رئیس پلیس راه لرستان عنوان کرد: در محورهای استان در قالب ۷۰ تیم، ۵۰ گشت محسوس و ۲۰ گشت نامحسوس فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از نخستین اقدامات طرح نوروزی سال ۹۴ برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز است بنابراین با رانندگانی که سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ دارند برخورد می‌شود.

دالوند تصریح کرد: در طرح نوروزی کنترل ناوگان مسافربری انجام می‌شود به طوری که پلیس راهنمایی و رانندگی از مبداء تا مقصد اتوبوس‌های مسافربری در داخل  اتوبوس حضور دارد تا تمام تخلفات ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام از رانندگان اتوبوس‌های مسافربری تست (tlc) اعتیاد گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن آزمایش گواهی‌نامه راننده مربوطه به مدت شش ماه ضبط، ۲۰۰ هزار تومان جریمه و به دادگاه معرفی می‌شود.

رئیس پلیس راه لرستان اظهار داشت: در ایام نوروز مأموران پلیس راه استان بر اساس ماده ۸ قانون موظف هستند تا وسیله نقلیه رانندگانی که خلافی آنها بالای ۱۰ میلیون ریال است توقیف کنند بنابراین به اینگونه رانندگان توصیه می‌شود برای تصفیه خلافی اقدام کنند تا در ایام نوروز مشکلی پیش نیاید.

وی در رابطه با آمار تصادفات سال ۹۳ گفت: آمار تصادفات ۱۱ ماهه لرستان نشان می‌دهد که ۱۷.۲ دهم درصد تصادفات کاهش داشته و از مجموع متوفیان پنج درصد و مجروحین ۱۴.۵ درصد کاهش داشته است.

دالوند عنوان کرد: خستگی و خواب آلودگی یکی از دلایل وقوع تصادفات است بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود در مسافرت‌های طولانی هر دو ساعت یک بار در مکان مناسبی توقف و ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی بیان کرد: به رانندگان توصیه می‌شود در شب رانندگی نکنند و برای توقف به مکان‌هایی که برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده مراجعه کنند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=65760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.