تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

افزایش ۱۵۰هزار تومانی حقوق معلمان

  • کد خبر : 65789
  • 25 اسفند 1393 - 15:07

  وزارت آموزش و پرورش استفاده از واژه “واگذاری” را در طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اشتباه دانست و گفت: مجلس جلوی واگذاری را گرفته است. این طرح اکنون به شورای نگهبان رفته است و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم. حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام […]

7_9002120408_L600

 

وزارت آموزش و پرورش استفاده از واژه “واگذاری” را در طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اشتباه دانست و گفت: مجلس جلوی واگذاری را گرفته است. این طرح اکنون به شورای نگهبان رفته است و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی با توجه به مخالفت نمایندگان مجلس با این طرح اظهار کرد: استفاده از عنوان “واگذاری” اشتباهی بود که اتفاق افتاد.

وی افزود:‌ هیچ نوع واگذاری اتفاق نمی‌افتد؛ مدرسه را به شخصی نمی‌دهیم، بلکه از عده‌ای که در امر تعلیم و تربیت تخصص دارند می‌خواهیم به ما کمک کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این امر بدون پرداخت حق الزحمه و بهای آن امکان پذیر نیست گفت: ما در ازای حق الزحمه، مدارس را به آنها اجاره می‌دهیم، بنابراین آموزش و پرورش مدارس را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کند.

ناصری اعلام کرد: این موضوع را در مجلس هم مطرح کردیم و اکنون مجلس مجددا اجازه خرید خدمت از بیرون را به ما در تبصره دیگری داده است و می‌توانیم امر آموزش را در قبال پرداخت حق الزحمه از اشخاص کاربلد این امر، بخریم. در مقابل یا وجه می‌پردازیم و یا مدرسه را اجاره خواهیم داد.

استفاده از عنوان “واگذاری مدارس” به بخش خصوصی اشتباه بود

وی افزود: در این خصوص هم می‌توانیم صندلی خالی مدارس غیردولتی را خریداری کنیم و هم آنکه از اشخاص بیرون از آموزش و پرورش خرید خدمت کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس جلوی واگذاری را گرفته است عنوان کرد: معنای واگذاری آن است که مدرسه را به بخش خصوصی بدهیم. استفاده از لغت “واگذاری” اشتباه بود. این طرح اکنون به شورای نگهبان رفته است و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم.

ناصری در ادامه با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان همین هفته به مجلس می‌رود اظهار کرد:‌ اجرای لایحه رتبه بندی معلمان می‌تواند در ارتقای وضعیت معیشتی معلمان تاثیرگذار باشد، در این صورت حداقل ۱۵۰ هزار تومان به کف حقوق معلمان افزوده می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=65789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۳
  1. رتبه بندی نمیخواهیم.برابری در پرداخت حقوق با سایر کارمندان میخواهیم.همه کارمندان برابرند اما بعضی کارمندترند

  2. عنوان خبرتان اشتباه است.باافزایش سالانه حقوق .به نسبت امتیاز فرهنگیان شامل سنوات -مناطق محروم-رتبه ارشد عالی و… حقوق اضافه میشود واین عنوان جایگاه خبری ندارد .تیتر را اصلاح بفرمائید.

  3. مردم از این همه خوشی

  4. دولت اعتدال که خصلت کارگزارانی دارد متاسفانه نگاه فرهنگی اش ضعیف است. به جای اینکه کارخانه ی فولاد را خصوصی سازی کند، میخواهد آموزش و پرورش را خصوصی سازی کند که در هیچ کشوری چنین نگاهی به‌اموزش و پرورش وجود ندارد. ضعف نگاه کارگزارانی و نقطه ی آسیب پذیرش همین است. نمونه اش این است که حزب عدالت و توسعه ی آقای نوبخت که خاستگاه فکریِ کارگزارانی دارد، هنوز کمتر کسی سه نفر از اعضا اصلی اش می شناسد. چون آنها یه طور کلی فاقد نگاه فرهنگی و روانشناسی اجتماعی هستند و به دلیل این ضعف نتوانسته اند خودشان را در جامعه معرفی کنند. آنها تکنوکرات محض هستند که نگاه خشک اقتصادی دارند و به ضرورتِ پیشینه ی فکری شان نمیتوانند متوجه شوند اگر سرمایه گذاری دولت در بخش آموزش و پرورش کاهش یابد یا اگر معلمان نسبت به کارشان دلسرد باشند یا منزلت نداشته باشند، نتیجه اش افت تحصیلی و ترک تحصیل و مدرسه گریزی صدها هزار دانش آموز است که خود منجر به تولید هزاران بزهکار میشود که برای کنترل آنها باید هزاران پلیس استخدام کرد و صدها زندان ساخت.

  5. کجاست؟
    کجاست؟
    این ۱۵۰ هزار
    کجای خط فقر است؟

    • آمار بیکاری خیلی افزایش یافته خیلیها تحصیل کرده دانشگاه هستن بخاطر بیکاری نداشتن شغل هنوز نتوانستن تشکیل زندگی بدن… التماس شغل ساده با کمترین حقوق هستن…

  6. یک میلیون وپانصد هزار ریال…………………

    • خداروشکر کنید هر چند بهتر از بیکاری هست بنده فارغ‌التحصیل لیسانس سالهاست بیکار هستم… آرزویم یه شغل ساده حتی با حقوق اندک است…

  7. سلام دوستان
    اگه افزایش حقوقی هست طبق قانون هماهنگ کشوری برای تمام کارکنان دولت یکسان است منتهی فرهنگیان عزیز همیشه…………………………………..؟

  8. بلایی که بر سر نظام هماهنگ پرداخت بوجود آوردند اینبار بر سر رتبه بندی فرهنگیان مفلوک میخواهند در آورند.

  9. خسته نباشید اقایان مجلس نشین زیاد دست و دل بازی نکنید تحریم واختلاس و زمین خواری و کوه خواریو و بابک زنجانیها همه کار این معلمین است دیگه این همه افزایش حقوق چرا تو رو خدا یه کم هم به فکر بقیه کارمندا باشید مثل بانکی ها نفتی ها قاضی ها و …

  10. با ۱۵۰ هزارتومان همه مشکلات حل می شود؟؟؟؟؟

  11. رتبه بندی نمیخواهیم.برابری در پرداخت حقوق با سایر کارمندان میخواهیم.همه کارمندان برابرند اما بعضی کارمندترند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.