تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

هیأت وزیران با رتبه‌بندی معلمان موافقت کرد/ افزایش ضریب حقوقی سال ۱۳۹۴ شاغلین، ۱۴ درصد تعیین شد

  • کد خبر : 65829
  • 27 اسفند 1393 - 15:53

    آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۱۳۹۳ صبح چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری برگزار شد و اعضای دولت درباره مهم‌ترین مسایل کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند. در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.به گزارش […]

282082_841

 

 

آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۱۳۹۳ صبح چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری برگزار شد و اعضای دولت درباره مهم‌ترین مسایل کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، تعیین سود بازرگانی کالاها با معیار تقویت و حمایت از تولید داخلی، توسعه اشتغال و افزایش رقابت‌پذیری و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از مصوبات این جلسه هیأت وزیران بود.
هیأت وزیران همچنین با رتبه‌بندی معلمان موافقت نمود. براساس این مصوبه، مشمولان طرح طبقه‌بندی معلمان شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تربیتی براساس ضوابطی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، رتبه‌بندی حرفه‌ای می‌شوند.
مشمولانی که براساس ضوابط مصوب در یکی از رتبه‌ها قرار می‌گیرند، به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهرماه سال ۱۳۹۴ برخوردار خواهند شد.
با تصویب دولت، افزایش ضریب حقوقی سال ۱۳۹۴ شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام هماهنگ پرداخت، بازنشستگان ، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌ها به میزان ۱۴درصد تعیین شد و همچنین ضریب حقوقی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات نیز تعیین گردید.
لایحه اصلاح و دایمی شدن قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که از اجرای آزمایشی آن بیش از ۱۰ سال گذشته است، پس از ارزیابی نتایج حاصل از اجرا در دوره آزمایشی، به تصویب هیأت وزیران رسید.
لایحه تمدید قانون مدیریت خدمات کشوری از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیأت وزیران بود. با توجه به اقدامات صورت گرفته برای تنظیم پیش‌نویس اصلاحات و دایمی نمودن قانون مذکور و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی در طول سال ۱۳۹۳، به دلیل عدم حصول اتفاق نظر کارشناسی در خصوص کمیت و کیفیت اصلاحات قانون، امکان تقدیم به موقع لایحه مربوط به مجلس شورای اسلامی میسر نبوده و به مدت زمان بیشتری نیاز است، لایحه تمدید مهلت اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری به مدت دو سال با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد.
با توجه به رویکرد دولت در حمایت از سلامت در جامعه و با هدف پیشگیری از افزایش پرداختی مردم پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، دولت مبلغ دریافتی از بیماران در خدمات بستری و بستری موقت در قالب نظام ارجاع را معادل سه درصد و برای سایر بیمه‌شدگان معادل شش درصد تعیین نمود.
در ادامه، هیأت وزیران مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ۱۷ کیلومتر راه خروجی از شهر بوشهر به منظور ایمن‌سازی و خروج از بحران تردد و مقابله با حوادث و سوانح پیش‌بینی نشده در استان بوشهر اختصاص داد.
دولت به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد برای اجرای قسمتی از آزادراه قم – تهران – مشهد حد فاصل سبزوار – نیشابور – مشهد به طور حدود ۲۲۳ کیلومتر، شامل مطالعات، طراحی، تملک اراضی، احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره‌برداری از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه سبزوار – نیشابور – مشهد را با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام نماید.
اصلاح تصویب‌نامه موضوع نحوه تسویه بدهی‌های قانونی شرکت‌های تابع و وابسته وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی، از دیگر مصوبات دولت بود.
با تصویب هیأت وزیران مطالبات نیروگاه چابهار با بدهی خریداران آن نیروگاه به سازمان خصوصی‌سازی تهاتر یافت.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=65829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۰
  1. خبر خوبی برای ما فرهنگیان بود با اجرای این طرح حقوق معلمین حداقل ۵۰۰ هزار تومان وحداکثر دو میلیون تومان افزایش می یابد

  2. با سلام باتوجه به مصوبه دولت حداکثر ۲۰۰ هزار تومان می شود آن هم برای طبقات بالا و بعد از ۲۵ سال سابقه با مدرک فوق لیسانس دل خودتو خوش نکن آقای محمدی

  3. بیخود دلتونو خوش نکنید

  4. این بیعدالتی است.آیا کارکنان بقیه ادارات هم جهت افزایش حقوق رتبه بندی میشوند؟آیا آنها هم باتوجه به رسته کاری خودشان باید تالیفات و ضمن خدمت داشته باشند؟نخیر .حتی اکثر اساتیدمحترم دانشگاهها هم تالیفات ندارند چه برسدبه معلمی که چندین سال است در مناطق محروم و دور افتاده تدریس میکند.بعضی دروس نیز ساعات ضمن خدمت ندارند که دبیران آنها امتیازی بگیرند.لذا تقاضامندیم تبیعض در پرداخت حقوق را بردارید و مثل بقیه کارمندان با معلم رفتار کنند.

  5. ما عادت کرده ایم به وعده های سر خرمنی

  6. حق شغل از۴۰۰هزارتومان تا ۸۰۰هزار تومان می شودحساب کنید ۱۵یا۳۰درصد چقدر می شود ان هم از مهرماه واقعا فقط جای تاسف وشرمندگی برای…. این است رتبه بندی یا بی عدالتی…

  7. نه دوستان من کامل در جریان هستم اجرای طرح رتبه بندی علاوه بر ۴ رتبه نام برده به هر فرهنگی ۱۵۰ هزار تومان اضافه میشود وکاری به چهار رتبه هم ندارد وعلاوه بر ۱۵۰ هزار تومان با توجه به ۴ رتبه نیز حقوق از ۱۵ درصد تا ۵۰ درصد افزایش می یابد یعنی ۱۵۰ هزار تومان برای تمام فرهنگیان اضافه می شود وکاری به ۴ رتبه ندارد

  8. امروزه است که باید قدر و منزلت ارزشی اصولگرایان را در ذهن تداعی کرد چرا که جمیع برنامه های رییس جمهور صبور امروزه به ثمر می رسد، ان شاءالله که به زودی زود جهت سکانداری در مراتب فوق مدیریتی کشور از سمت زیباترین مکانها طلوع نماید و جمیع کاستی های این دولت و دیگر احزاب را به نحو احسن مرتفع نماید و با ابداع طرح های نو و زیبایش، مشکلات جمیع جوانان و میان سالان و کهن سالان را دریابد و تفکری نو جهت محو این مشکلات ذکر شده بیاندیشد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.