- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

توصیه های پلیس فتا /ایمنی سایبری در سفرهای نوروزی

پلیس-فتا1 [1]

 

سرویس فناوری/میرملاس نیوز

اینترنت امروزه به یکی از مهمترین نیازهای ما تبدیل شده که البته اگر دانش استفاده صحیح از آن را ندانیم دچار مشکل خواهیم شد به همین منظور برای جلوگیری ازهرنوع مشکلی درسفرهای نوروزی لازم است تا توصیه های پلیس سایبری مد نظرقرار گیرد.
به دلیل پیشرفت فناوری های اطلاعات به ویژه در ار تباطات اینترنتی خارج ازمنزل ازاهمیت بسیار برخوداراست، برای جلوگیری ازهرنوع مشکلی درسفرهای نوروزی به توصیه های ذیل توجه کنید:
۱٫ عده‌ای سودجو باراه‌اندازی صفحات و سایت‌های جعلی درفضای اینترنت اقدام به تبلیغ تورهای ارزان قیمت داخلی و خارجی می‌کنند،این کلاهبرداران با ارائه قیمت‌های بسیار پایین،افراد را ترغیب می‌کنند تا ازخدمات آنان بهره‌مند شوند اما غافل ازاینکه بررسی‌ها نشان داده است که این تورهای ارزان قیمت تنها پوششی برای کلاهبرداری ازمسافران نوروزی است.
۲٫ درمسافرتها و در مواقعی که برای اتصال به شبکه ازاینترنت هتلها و مکان های عمومی استفاده می کنید مطمئن شوید اطلاعات به صورت رمزنگاری شده ارسال می شود زیرا در غیر این صورت ممکن است اطلاعات مهمی به راحتی دراختیار افراد ناشناس قرار گیرد و از پروتکلHTTPSبرای ارسال اطلاعات مهم استفاده کنید .
۳٫ اگر از گوشی های موبایل هوشمند و یاتبلتها استفاده می کنید ، بر روی آنها برنامه های کاربردی و مفید نصب کنید تادرصورت گم شدن یاسرقت دستگاه به راحتی اطلاعات محلی که دستگاه شما در آنجا قراردارد را پیدا کنید .
۴٫ اطلاعات سفرخود را در اینترنت به اشتراک نگذارید این اطلاعات می تواند اطلاعات عدم حضور شما در منزل را دراختیار سارقان قرار دهد.
۵٫ درصورتی که ازکافی نتها استفاده می کنید حتما پس از اتمام کارازحساب کاربری خود ازشبکه های اجتماعی وایمیل ها خارج شوید و تاریخچه مرورگر و مابقی اطلاعات را پاک کنیدو ازعدم ذخیره کلمه عبور ( پسورد) درسیستم مطمئن شوید .
۶٫ روزانه موجودی حساب های بانکی خود را کنترل کنیدتادرصورت برداشت غیرمجاز و یاسوء استفاده سریعا از آن مطلع شوید.
۷٫ برروی فایلهای خود درلپ تاپ و یاسایر وسایل الکترونیکی کلمه عبور (پسورد) بگذارید تا در صورت مفقودی اطلاعات شما به دست دیگران نیفتد.
هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرسhttp://www.cyberpolice.ir [2] مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir [2] اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت-پلیس فتا