تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

تعطیلات استاندار لرستان چگونه گذشت/ وقایع شیرین۹۳ به روایت بازوند

  • کد خبر : 66122
  • 12 فروردین 1394 - 12:39

  هوشنگ بازوند استاندار لرستان در گفتگویی از تعطیلات نوروزی خود گفت، از لحظات سال تحویل گرفته تا شیرینی هایی که سال ۹۳ را برای مدیریت ارشد لرستان تبدیل به سالی خوب و رضایتبخش کرده است. به گزارش میرملاس به نقل مهر، از روزی که هوشنگ بازوند لباس استانداری لرستان را به تن کرد نزدیک […]

716088

 

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در گفتگویی از تعطیلات نوروزی خود گفت، از لحظات سال تحویل گرفته تا شیرینی هایی که سال ۹۳ را برای مدیریت ارشد لرستان تبدیل به سالی خوب و رضایتبخش کرده است.

به گزارش میرملاس به نقل مهر، از روزی که هوشنگ بازوند لباس استانداری لرستان را به تن کرد نزدیک به ۱۸ ماهی می گذرد، ۱۸ ماهی که فراز و نشیب های زیادی داشت تا در این مدت سال ۹۳ را بتوان نخستین سالی دانست که بازوند توانست بخشی از برنامه های خود را اجرایی کند.

بازوند در شرایطی در روز هفتم مهرماه سال ۹۲ معارفه شد که نیمی از این سال گذشته بود و عملا با توجه به بسته شدن بودجه و اعتبارات پروژه ها می بایست تلاش خود را برای حرکت در مسیر پیش بینی شده و تحقق برنامه ها به کار می گرفت.

پیوند دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی، راهبرد استاندار لرستان

با این تفاسیر سال ۹۳ و کارنامه هوشنگ بازوند در این سال را می توان نخستین گام جدی وی در حوزه مدیریتی استان ارزیابی کرد، هر چند که در این مدت منتقدان و موافقان زیادی در باب عملکرد استاندار لرستان سخن گفته اند ولی خودش سال ۹۳ را سالی راضی کننده می داند.

 

حضور استاندار لرستان در خبرگزاری مهر

 

سال ۹۳ لرستان شاهد سفر نزدیک به ۷۰ مسئول ملی بود، مسئولانی از رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه گرفته تا معاونان رئیس جمهور، وزرا و معاونان وزرا؛ سالی که لرستان به لحاظ رفت و آمد مسئولان ارشد کشور شاهد رکودزنی خوبی بود تا استاندار لرستان بنای فعالیت هایش را بر استفاده از ظرفیت مسئولان ملی برای گره گشایی از مشکلات استان بگذارد.

در کنار رفت و آمد مسئولان دولتی، لرستان محل عبور و مرور قشر دیگری بود که استاندار برای تغییر معبر توسعه می خواست پرچمداری را به آنها بسپارد و این افراد کسی جز سرمایه گذاران بخش خصوصی نبودند تا اتفاقات خوبی نیز در این زمینه رقم بخورد.

آنچه در مجموع امروز از کارنامه هوشنگ بازوند استاندار لرستان پیش روی افکار عمومی لرستان قرار دارد از یک سو مدافعان فراوانی دارد و از سوی دیگر منتقدانی هستند که از برخی حوزه های کاری وی انتقاداتی را مطرح می کنند تا استاندار لرستان بارها در صحبت هایش ضمن قبول برخی نقاط ضعف از منتقدانش بخواهد که منصف باشند و گام های برداشته شده را هم ببینند.

تحویل سال در دقیقه ۹۰!

به هر روی روزهای پایانی تعطیلات نوروز فرصتی بود برای گفتگویی یک ساعته با هوشنگ بازوند استاندار لرستان که حالا به قول خودش در هجدهمین ماه مسئولیتش قرار دارد، ۱۸ ماهی که شماره تک تک روزهایش را دارد.

فضای پرسش و پاسخی کوتاه فراهم شد تا ضمن طرح برخی سوالات نوروزی، از استاندار بخواهیم پیرامون تلخ و شیرین سال ۹۳ و حواشی آن صحبت کند، مباحثی نیز در رابطه با انتصابات صورت گرفته در استان مطرح شد که در بخش دیگری از این گفتگو طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

به سبک مصاحبه های نوروزی حرفهایمان را با هوشنگ بازوند از سال تحویل شروع می کنیم، بازوند می گوید که به مراسم سال تحویل در کنار خانواده اش در دقیقه ۹۰ رسیده است.

استاندار لرستان که تا ۱۰ دقیقه پیش از آغاز سال نو در شبکه افلاک مهمان خانه های مردم لرستان بوده است برای ملحق شدن به سفره هفت سین خانواده تمام تلاش خود را کرده است تا در سه دقیقه مانده به لحظه تحویل سال به جمع همسر و فرزندانش بپیوندد.

موضوع سوال: تعطیلات خود را چگونه گذراندید؟

به سبک انشاهای دوران دبستان از استاندار لرستان می پرسیم که تعطیلات خود را چگونه گذرانده است؟ تا بازوند بگوید که چهار روز اول سال جدید را مشغول به کار بوده، کارهایی از تشکیل جلسات ستاد اجرایی سفر، سرکشی از روند فعالیت دستگاههای عضو ستاد و روند ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی.

 

حضور استاندار لرستان در خبرگزاری مهر

 

بازوند با یادآوری اینکه از روز چهارم تا هشتم فروردین ماه به همراه خانواده برای زیارت راهی مشهد مقدس شده اند با لبخندی می گوید که چهار روزی نایب الزیاره مردم لرستان در مشهد بوده اند و دوباره به دفتر کارش برگشته است.

از عیددیدنی های مرسوم می پرسیم، اینکه اولویت با خانواده همسرش بوده یا خانواده خودش! هوشنگ بازوند می گوید که از ابتدای تعطیلات هنوز فرصتی برای دید و بازدید از اقوام پیدا نشده است و با کمی تامل می گوید که تقریبا هیچ جایی نرفته اند، نه منزل اقوام خودشان و نه عیددیدنی خانواده همسرش.

وقتی کسی به استاندار عیدی نمی دهد!

از استاندار لرستان راجع به مشارکت در امور خانه می پرسیم و اینکه در خانه تکانی چقدر همراه همسرش بوده است تا با ابراز تاسف بگوید که مطلقا در این زمینه کمک نکرده است؛ البته آخر حرفهایش زیرلب می گوید شاید هم خوشبختانه!

هوشنگ بازوند می گوید که بیشتر عیدی می دهد و امسال هم از هیچ کسی عیدی نگرفته است. از عیدی های دوران کودکی اش هم خاطره خاصی در ذهن ندارد و البته می گوید که وقتی بچه بوده عیدی زیاد می گرفته ولی خیلی خاص نبوده اند که بخواهد در ذهنش باقی بماند.

اولین کسی که به بازوند سال نو را تبریک گفته یکی از دوستانش بوده که از تهران به صورت تلفنی سال را تبریک گفته است و بعد هم خانواده اش که سال را در کنار آنها تحویل کرده است.

تعویض جای سرمایه گریزی و سرمایه پذیری

استاندار لرستان از روزهای سال ۹۳ هم می گوید، از تلخی ها و شیرینی های این سال، معتقد است که سال گذشته سال خوب و راضی کننده ای بوده و علت این ارزیابی را احیای ظرفیت های خوابیده استان می داند، کلید واژه ای که طی یکسال گذشته در ادبیات هوشنگ بازوند جای ثابتی داشته است.

بازوند یادآوری می کند که در حوزه سرمایه گذاری لرستان سال ۹۳ شاهد اتفاقات و حرکت های خوبی بوده تا استانی که با سرمایه گذاری غریب و بیگانه بوده است حالا به سمتی برود که جای سرمایه گریزی سالهای قبل را سرمایه پذیری بگیرد.

استاندار البته تاکید می کند که هنوز روند سرمایه پذیری در استان با سطح مطلوب فاصله داشته ولی اطمینان دارد که مسیر درستی طی شده و اقدامات خوبی انجام شده است تا با رضایتی بگوید: حداقل دیگر لرستان را در میان استانهای سرمایه گریز نمی بینم.

شیرینی های ۹۳ به روایت استاندار لرستان

بازوند از ظرفیت هایی می گوید که به قول خودش خوابیده بوده و حالا بیدار شده است. از زمینی که کنار میدان کیو ۱۰ سال تمام تبدیل به زباله دانی شده و الان با سرمایه گذاری ۴۰۳ میلیارد تومانی بخش خصوصی قرار است شاهد سبز شدن برج های دوقلوی شهر خرم آباد باشد.

استاندار لرستان از محصولات گلخانه ای می گوید که هشت سال تعطیل بود و بالاخره سال ۹۳ راهی بازار لرستان شد تا بخشی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بتوانند در این محل مشغول به کار شوند.

 

حضور استاندار لرستان در خبرگزاری مهر

 

از بازوند می پرسیم که کدام کار بر زمین مانده انجام شد که احساس کرده باری از روی دوش لرستان برداشته شده است. اول می گوید از دو کار صورت گرفته خیلی راضی است، بعد کمی فکر می کند عدد دو را به سه تغییر می دهد؛ آخرش هم در مجموع چهار پروژه را نام می برد که به قول خودش عملیاتی شدن آنها خیلی برایش شیرین بوده است.

پروژه هایی که استاندار لرستان از آنها به عنوان شیرینی های سال ۹۳ نام می برد مثل همه سخنرانی های بازوند از احیای مجتمع کشت و صنعت بعد از ۱۵ سال تعطیلی آغاز می شود، پروژه ای که بازوند معتقد است می تواند منشا تحول خوبی در لرستان باشد.

سال ۹۳، سال خوبی بود…

استاندار لرستان از آغاز به کار راه آهن بعد از سالها تعطیلی می گوید و اینکه این پروژه بالاخره از رویا خارج و اجرایی شد، هرچند که همچنان باید پیگیر بود تا این پروژه به سرانجام برسد.

بازوند در رتبه های بعدی شیرینی های سال ۹۳ نوبت را به برج های دوقلوی کیو می دهد و احیای فرودگاه ۷۰ ساله خرم آباد که معتقد است هیچ گاه در طول عمرش به اندازه امروز شاهد این تعداد پرواز نبوده است، فرودگاهی که امروز برای خودش یک هواپیمای اختصاصی دارد تا استاندار لرستان وعده بدهد که سال ۹۴ خط پروازی خرم آباد به نجف و کربلا راه اندازی خواهد شد.

بازوند از سرمایه گذاری هزار میلیاردی دولت در سال ۹۳ هم صحبت می کند و به ریز جزئیات این رقم را می گوید، از تخصیص ۹۰ درصدی که به اندازه تخصیص های سه سال گذشته بوده تا اعتبارات استانی و حوزه حوادث که معتقد است طی سالهای گذشته این ارقام بی سابقه بوده است.

دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی که از رقم صفر در سال ۹۱ و شش میلیارد در سال ۹۲، تنها در بخش کشاورزی به ۸۷ میلیارد در سال ۹۳ رسیده، از دیگر اتفاقاتی است که سال ۹۳ را برای هوشنگ بازوند رضایتبخش کرده است تا استاندار لرستان با مرور همه روزهای این سال بگوید که در مجموع “سال ۹۳، سال خوبی بود…”

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=66122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سال نو جناب باز وند مبارک ولی عالیجناب سد معشوره چه شد؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.