تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

مبارک باشد ؛ تفاهم نامه برد – برد،حاصل تدبیر تیم دیپلماسی کشور / بیانیه ای که حقوق ایران را تضمین می کند

  • کد خبر : 66137
  • 13 فروردین 1394 - 1:43

  مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس با دستیابی به تفاهم در راه حل ها به انتها رسید و دانشگاه یونیل لوزان شاهد قرائت این بیانیه خواهد بود. به گزارش میرملاس به نقل برنا ؛ ماراتن مذاکرات هسته ای به ایستگاه لوزان رسید و بیش از ۱۰ سال تنش هسته ای به پایان آمد تا […]

85778_201

 

مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس با دستیابی به تفاهم در راه حل ها به انتها رسید و دانشگاه یونیل لوزان شاهد قرائت این بیانیه خواهد بود.

به گزارش میرملاس به نقل برنا ؛ ماراتن مذاکرات هسته ای به ایستگاه لوزان رسید و بیش از ۱۰ سال تنش هسته ای به پایان آمد تا از این پس کارشناسان برای نگارش متن توافق جامع عزم خود را جزم کنند.از اولین نشانه های پیروزی ایران در این تفاهم همین بس که بلافاصله نتانیاهو از سرزمین های اشغالی بلند شد و تفاهم صورت گرفته را مغایر با آنچه که منافع رژیم صهیونیستی می نامد تلقی کرد.

تیم مذاکره کننده ایران روی جند خط قرمز تاکید داشتند و تا آخرین لحظه هم از این موضع خود کوتاه نیامدند و براساس اخباری که از هتل بوری واژ به گوش می رسد آنها موفق شدند لغو قطعنامه های سازمان ملل را بگیرند.بر اساس تفاهم صورت گرفته هیچ موادی از ایران خارج نخواهد شد،محدودیتها به قدری نخواهد بود که تاثیری در روند استفاده صلح آمیز و تامین منافع ایران بگذارد،فوردو به کار خود ادامه خواهد داد و ایران خواهد توانست به تبادلات هسته ای اقدام کند.

تحریم های اقتصادی قطعا به سرعت لغو خواهند شد و سایر تحریم ها نیز در این مذاکرات مورد بحث قرار گرفته و تفاهماتی در پی داشته اند.

مهمترین اتفاقی که در لوزان رخ داد تایید دوباره حق غنی سازی جمهوری اسلامی بود واین یعنی دیگر کسی نمی تواند بحث غنی سازی و فعالیتهای هسته ای ایران را تهدید کند.

از فردا دور جدید مذاکرات آغاز می شود و در این دور جدید کارشناسان دورهم جمع خواهد شد تا مشغول نگارش توافق جامع شوند و تا روز ۹ تیرماه فرصت خواهند داشت این جزئیات را روی کاغذ بیاورند.

محمد جواد ظریف ، حسین فریدون،علی اکبر صالحی،عراقچی و سایر اعضای تیم مذاکره کننده ایران مقابل ۶ قدرت جهان نشستند و به موفقیتی بی نظیر دست یافتند،آنها از مواضع اصولی جمهوری اسلامی کوتاه نیامدند،حق هسته ای مردم ایران را پاس داشتند و در نهایت به یک تفاهم برد- برد دست یافتند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=66137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. سلام،درود بر این تعهد و صلابت و اقتدار. تیم مذاکره کننده امروز به نماد دیپلماسی منطقی واقتدار گرا تبدیل شده و جزء محبوبترین چهره های این مرز و بوم هستند ،آقای دکتر ظریف هم به عنوان شاه کلید این تیم نقش فوق العاده مهم و استثنایی داشت که امیدواریم مورد عنایات خاص خداوند متعال و حضرت والیعصر عج قرار گیرند .انشاالله چشم انداز ایران عزت و سرافرازی است. به همه تبریک میگوییم

    • جوجه روآخرپاییزمیشمارن.مابه طرف غربی اعتمادنداریم.ازمذاکرات ژنوچه نتیجه حاصل شدکه ازاین چیزی حاصل بشه

  2. حالت خوش نیست ها… خوابی انگار… هموز که مذاکرات ادامه داره…

  3. با امید موفقیت بیشتر برای دولتمردان تدبیر و امید و این پیروزی را خدمت تمام ملت ایران و رئیس محترم جمهور ایران که نشان از لیاقتش دارد تبریک میگویم امیدوارم ایران هیشه در هرجای جهان سرافراز وپیروز باشد

  4. ببخشید بر حسب چه منبعی این خبر رو منتشر کردین ؟ بر طبق اخبار ساعت ۱۹تا هنوز هیچ بیانیه ای مبنی بر اعلام توافق صادر نشده است

  5. سپاسگزاریم از دولت روحانی و وزیر محبوب دکتر ظریف

  6. هرچند تا حدودی امید وار کننده است ، اما این نکته را فراموش نکنیم که دشمن قسم خورده ملت ایران و شیعیان جهان هم اکنون در تدارک خرید بمب اتمی از پاکستان است . ایران اسلامی نباید از این نکته غافل باشد . خطر بدتر از اسراییل . اگر اسراییل با نظام اسلامی و انقلاب ما مخالف است ، این کشور دد منش با حیات تک تک ایرانیان و شیعیان مشکل دارد و با حمایت اربابانش دم در آورده .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.