تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
8

تلخکامی های استاندار و ناگفته هایی از انتصابات/ بازوند:تسلیم نمی شوم

  • کد خبر : 66280
  • 17 فروردین 1394 - 12:22

     استاندارلرستان  از تلخی های سال ۹۳ و ناگفته هایی از انتصابات مدیران سخن به میان آورد، انتصاباتی که از برخی از آنها پشیمان شده و البته از خیلی از آنها راضی است. به گزارش میرملاس ، استاندار لرستان در ادامه گفتگوی نوروزی خود با  مهر پاسخگوی سوالاتی از متن و حواشی موجود در […]

716087

 

 

 استاندارلرستان  از تلخی های سال ۹۳ و ناگفته هایی از انتصابات مدیران سخن به میان آورد، انتصاباتی که از برخی از آنها پشیمان شده و البته از خیلی از آنها راضی است.

به گزارش میرملاس ، استاندار لرستان در ادامه گفتگوی نوروزی خود با  مهر پاسخگوی سوالاتی از متن و حواشی موجود در استان بود، از متن انتصابات تا حاشیه هایی که بازوند آنها را در زمره تلخی های سال ۹۳ قرار می دهد.

از سوی دیگر مرور عملکرد استاندار لرستان در سال ۹۳ و بازخوردهای مختلف نسبت به فعالیت های هوشنگ بازوند نشان می دهد که در برخی حوزه ها طرح مسئله بیشتری از سوی طیف ها و جریان های مختلف نسبت به عملکرد استاندار لرستان صورت گرفته که یکی از این بخش ها انتصابات بوده است.

برخی از روند انتصابات صورت گرفته راضی هستند و تعدادی نیز از برخی تغییرات ناخرسندند، موضوعی که البته در سطح کلان و در همه استانها نیز مبحث چالش برانگیزی بوده که همواره سیستم های مدیریتی را درگیر خود کرده است.

در جریان این گفتگوی یک ساعته بازوند پس از پاسخ به سوالات سراغ تلخی ها و حواشی سال گذشته رفت، حاشیه هایی که هرچند گاهی استاندار را خسته کرده ولی بازوند معتقد است این خستگی به معنی توقف نبوده بلکه برایش زمینه ساز شروعی با انرژی بیشتر شده است.

۳ گروهی که بازوند تلاش کرد آنها را قانع کند!

حرفهای بازوند در زمینه توفیقات سال ۹۳ و شیرینی های این سال که تمام می شود سراغ تلخی هایش می رود، تلخی هایی که استاندار با مکثی کوتاه برای طرحشان مقدمه ای می آورد.

وی از شگرد خود در بحث توسعه استان می گوید و اینکه روال نسبت به گذشته تغییر کرده است و دنبال این است که توسعه توسط مردم و با مشارکت مردم صورت بگیرد.

بازوند سراغ حرفهای همیشگی اش می رود و از تعریف معبر جدیدی برای توسعه استان با مشارکت بخش خصوصی می گوید و معتقد است که معبر قبلی توسعه لرستان که متولی آن دولت بوده نتیجه بخش نبوده است و حالا برای تغییر متولی توسعه باید سه گروه را راضی و قانع کند.

سه گروهی که بازوند معتقد است که برای تغییر معبر توسعه استان باید قانع شوند اول افکار عمومی است و در رتبه های بعدی نخبگان و سیاسیون و مدیران و کارمندان دولت قرار دارند.

استاندار می گوید اولین گروهی که تغییر معبر توسعه لرستان را پذیرفته افکار عمومی بوده که البته وزن آن نسبت به دو گروه بعدی بیشتر است.

پاسخ استاندار در زمینه تلخ ترین وقایع سال ۹۳

بازوند از نخبگان و سیاسیون می گوید که به ظاهر برای تغییر معبر توسعه اعلام موافقت و تمایل کرده اند ولی در عمل برخی از آنها حواشی نیز ایجاد کرده اند. به اینجای حرفهایش که می رسد می گوید که پاسخ سوال پرسیده شده در مورد تلخ ترین وقایع سال ۹۳ همین حاشیه ها است.

استاندار این حاشیه سازی را ناشی از فقر مطالبه گری می داند و می گوید که این حواشی وقایع تلخی است که مانند ترمزی برای توسعه استان می ماند.

دست اندازهایی که استاندار از آنها سخن گفت

بازوند از حاشیه سازی ها با عنوان “دست انداز” برای حرکت به سمت توسعه استان یاد می کند و در پاسخ به این سوال که آیا حواشی وی را عصبانی کرده است یا نه؟ می گوید: آدم وقتی حرفی خلاق واقعیت را بشنود و ببیند طبیعی است که عصبانی شود ولی همه اینها هزینه هایی است که باید بابت توسعه استان پرداخت شود، حالا این هزینه ها چه در زمان من داده شود و چه در زمان هر فرد دیگری!

بازوند معتقد است که باید از این “گذر” عبور کرد چرا که عبور از این مسیر اجتناب ناپذیر است و اضافه می کند: فقر مطالبه گری ناشی از این است که برخی منافع شخصی را به منافع مردم ترجیح می دهند و این یک آفت برای توسعه استان است.

از استاندار می پرسیم این حاشیه سازی یا به قول خودش “فقر مطالبه گری” تا به حال باعث خستگی اش شده است که در کمال قاطعیت و بدون تامل کلمه “نه” را ابراز می کند تا بگوید که حتی اگر در برهه ای هم خسته شده، این خستگی به معنی توقف نبوده بلکه فرصتی برای نیرو گرفتن دوباره بوده است، باکمی تامل حرفایش را می بندد تا بگوید: جای نگرانی نیست!

شایعه رفتن بازوند به استانداری مرکزی چگونه بسته شد؟

سراغ شایعات می رویم، خبرهایی از پست هایی که در سال ۹۳ به بازوند پیشنهاد شد که در این میان شایعه استانداری مرکزی چند روزی فضای رسانه ای و افکار عمومی استان را درگیر کرد.

 

بازوند می گوید که در استان مرکزی عملکرد داشته و خیلی ها هم علاقمند بوده اند که به این استان برود ولی در جریان سفر دوم معاون اول رئیس جمهور با تاکید دکتر جهانگیری که بازوند از لرستان نمی رود به همه شایعات در این زمینه پایان داده شده است.

وی در ادامه حرفهایش با یادآوری اینکه یکسری کارها را در لرستان شروع کرده است که باید آنها را به اتمام برساند، جملاتش را اینگونه می بندد: رفتن من از لرستان شایعه است و در استان برای تمام کردن کارهایم می مانم.

استاندار این بخش از حرفهایش را دوست دارد با این جملات تمام کند که از حواشی ترسی ندارد و حاشیه سازی ها را در حد یک دست انداز می داند که می توان با یک ترمز بدون هزینه از آنها عبور کرد تا با لبخندی بگوید که این حواشی خیلی هم نگران کننده نیستند!

جملاتی که استاندار لرستان را دلگرم کرد

از استاندار راجع به جملات دلگرم کننده و به یادماندنی سال ۹۳ می پرسیم، جملاتی که خستگی را از تن مدیریت ارشد استان به در کرده است، با کمی تامل می گوید که البته این طور حرفها را خودش نباید بگوید ولی اصرار می کنیم تا چند جمله ای که بازوند را سر ذوق آورده است را پیدا کنیم.

اول حرفهایش از دلگرمی هایی که از حرف های مردم گرفته است می گوید، لرستانی هایی که چه در داخل استان از شهر و روستایش گرفته و چه در خارج استان از بازوند و امیدواری به کارهایش گفته اند. بعد از آن سراغ جملات آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور می رود که از سخت کوشی های بازوند حرف به میان آورده اند تا برای استاندار دلگرمی شود.

همه حرفهایی که بازوند در مورد انتصابات گفت

و اما بخش بعدی سوالاتمان را به موضوع جنجالی انتصابات صورت گرفته در استان اختصاص می دهیم، موضوعی که همواره بخشی از نقدها نسبت به مدیریت ارشد استان به آن مرتبط بوده است و هر کسی به زعم خود نقدی را بر این حوزه مطرح می کند.

اول از بازوند می پرسیم چقدر انتقادات صورت گرفته از خودش را در زمینه انتصابات وارد می داند و اصلا از جابجایی های صورت گرفته چقدر راضی است. کمی فکر می کند و حرفهایش را با همان اصطلاح قبلی “فقر مطالبه گری” آغاز می کند.

استاندار معتقد است که بعضی ها دنبال این هستند که پست و مقامی را برای خودشان بگیرند و بعد از اینکه به هر دلیلی این پست به آنها داده نمی شود “یک کلاغ و چهل کلاغ” می کنند و حاشیه ها از همین جا شروع می شود.

استاندار می گوید: در انتصابات همه چیز دست ما نیست که به طور مستقیم تصمیم گیری کنیم که فلان شخص را در فلان پست قرار دهیم و این موضوع به ویژه در وزارتخانه ها تابع نظرات افراد مختلفی است.

بازوند با یادآوری اینکه دولت دکتر روحانی دنبال این است که مسائل قانونی را در انتصابات رعایت کند و اینطور نیست که اگر کسی شرایط لازم را نداشته باشد پست بگیرد ادامه می دهد: در برخی وزارتخانه ها هم محدودیت هایی وجود دارد و برخی از سازمان ها و وزارتخانه ها اعتقاد دارند که برای پست های استانی باید نیروهایی از درون سازمان معرفی شود.

جمله جمع بندی حرفهای بازوند این است که همیشه محدودیت هایی وجود دارد که آدم به ایده آل مورد نظر خودش نرسد!

بازوند به انتصابات خودش نمره ندارد

استاندار البته معتقد است که یکسری از انتصاب های صورت گرفته خوب و راضی کننده بوده و البته در برخی از موارد هم نظرش تامین نشده و بیشتر آسیب ها هم از همین حوزه ها است.

از بازوند می خواهم که به خودش در زمینه تغییرات صورت گرفته و انتصابات نمره بدهد که البته قاطعانه به درخواست ما جواب منفی می دهد و می گوید که نمی خواهد در این زمینه به خودش نمره بدهد تا جای نمره به عملکردش را برای ارزیابان منصف خالی بگذارد.

انتصاباتی که بازوند از آنها پشیمان شد

از انتصابات سوالات کوتاه با جوابهای کوتاه می پرسیم. می پرسیم از چند تا از انتصابات صورت گرفته پشیمان شده است، بدون تامل می گوید که قطعا مدیرانی وجود دارد که از انتصاب آنها پشیمان شده ولی تعدادشان زیاد نیست.

بازوند در ادامه حرفایش با یادآوری اینکه البته تعداد مدیرانی که از انتصاب آنها راضی است زیاد هستند، با خنده می گوید تازه بعضی از آنها “خیلی هم خوب هستند! “

استاندار معتقد است که در انتصاب هایش بیشتر از هر چیزی به سازندگی و توسعه استان توجه کرده و اینکه این مدیر چقدر می تواند در این مسیر نقش داشته باشد و البته تصریح می کند که به طور قطع مدیر مورد نظر باید به برنامه های دولت هم اعتقاد داشته باشد.

پاسخ استاندار در زمینه انتصابهای پرحاشیه و هزینه ساز

وقتی بحث انتصابات عمیق تر می شود و به قول خودمان “بیخ” پیدا می کند سوالات بدون جواب هم زیادتر می شود. از بازوند می خواهیم پرحاشیه ترین و پرهزینه ترین انتصاب هایش را بگوید، با سیاست از زیر پاسخگویی به این سوال در می رود تا در نهایت بگوید که هم پرحاشیه ترین انتصاب را داریم و هم هزینه سازترین انتصاب، ولی علاقه ای ندارد که نام این مدیران را مطرح کند.

از بازوند می پرسیم تا به حال در جریان انتصابات، پیش آمده است که نتواند از مدیر پیشنهادی خودش دفاع کند و در نهایت منصوب نشود و امروز حسرت آن را بخورد. مثل بقیه سوالات دارای جواب منفی، “نه” بازوند اینجا هم قاطعانه است چرا که معتقد است همواره از مدیران پیشنهادی اش دفاع نهایی را انجام داده ولی ممکن است وزارتخانه قبول نکرده باشد.

مدیری که بازوند به خاطرش شش ماه پافشاری کرد

سوال بی جواب بعدی مربوط به مدیری می شود که بازوند به خاطرش در مقابل همه منتقدان ایستاده است. استاندار می گوید که چنین کسی بوده تا جایی که برای انتصابش به رغم شش ماه مخالفت وزیر پافشاری کرده است، ولی نمی خواهد نام این مدیر را به میان بیاورد تا این سوال هم به جمع بقیه سوالهای “نیمه جواب” بپیوندد!

منتظر یک عذرخواهی در سال ۹۴ باشید!

از بازوند می پرسیم جسارت آن را دارد که به خاطر انتصاب اشتباهش عذرخواهی کرده و مدیر ضعیف را برکنار کند. کاملا صریح جواب می دهد که بله، حتما این کار را خواهد کرد. تازه خیلی محرمانه می گوید شاید به همین زودی چنین اتفاقی هم بیفتد و با خنده حرفهایش را اینگونه می بندد: در سال ۹۴ منتظر چنین اتفاقی باشید!

از برخورد بازوند با مدیران ضعیف و کم کار می پرسیم تا بگوید که در گام اول به مدیران فرصت می دهد تا بتوانند پا به پای تیم اجرایی استان حرکت کنند و اگر مدیری نتواند خود را با شرایط کاری وفق دهد آن وقت به فکر تغییر می افتد.

“نه” استاندار لرستان به سهم خواهی ها

پاسخ بازوند به سوال قائل بودن به “سهم خواهی” در انتصابات نیز یک “نه” قاطع دیگر است تا استاندار بگوید که “اصلا” و “ابدا” قائل به چنین سهمی خواهی هایی نبوده و نیست و اگر بداند مدیری توانایی کمک به توسعه استان را داشته و برنامه های دولت را قبول دارد برای گرفتن پست او را معرفی می کند.

بازوند: در سیستم مدیر تحمیلی ندارم

استاندار در ادامه این پرسش و پاسخ های کوتاه می گوید که اگر به عقب برگردد شاید ۳۰ درصد انتصابهای صورت گرفته را انجام نمی داده است ولی تاکید می کند که در سیستم مدیر “تحمیلی” ندارد و همه را در نهایت خودش تایید کرده است ولو اینکه آنها امروز جزو این ۳۰ درصد باشند. بازوند تاکید می کند که نمی خواهد گناه برخی انتصاب ها را گردن دیگران بیندازد.

از استاندار می پرسیم اگر هیچ کسی، چیزی و قانونی او را برای انتصاب مدیرانش محدود نکند تیم انتخابی او با تیم کنونی چقدر فاصله دارد؟ از ما می خواهد بیشتر سوالمان را توضیح دهیم تا بگوئیم فاصله تیم کنونی با ایده آل های بازوند چقدر است؟ استاندار کمی فکر می کند می گوید قطعا فاصله قابل توجهی دارد چرا که گاهی به ویژه در وزارتخانه ها محدودیت ها خیلی تاثیرگذار است چرا که گروهی در انتصاب ها نقش دارند.

سوال بعدی راجع به برخی نقدهایی است که در آنها گاه مطرح می شود که برخی اعضای تیم مدیریتی استان پا به پای استاندار نمی توانند حرکت کنند. بازوند چندان این تحلیل را قبول ندارد و معتقد است که مدیران و معاونان وی زحمت زیادی می کشند و با تکه کلام همیشگی “خدا وکیلی” پای شب و روز وقت گذاشتن آنها قسم هم می خورد.

استاندار ادامه می دهد که به دور از انصاف است اگر بگوئیم تیم مدیریتی استان کم کاری می کنند و البته قبول دارد که کار عنصر توسعه است و همه باید این عنصر را سر لوحه فعالیت هایشان قرار دهند.

کمک کنید توسعه در عمق اتفاق بیفتد

نکته آخر در بخش سوالات مرتبط با انتصابات توصیه و پاسخ بازوند به منتقدانش در این حوزه است، او با یادآوری عبارات همیشگی اش که توسعه باید منافع مردم را تامین کند و اگر نکند یک توسعه سطحی است که رضایتمندی کوتاه مدت را به دنبال دارد، می گوید: منتقدان باید دست از این موضوع بردارند که دنبال رضایتمندی کوتاه مدت باشند چرا که اگر دنبال منافع مردم هستند باید کمک کنند که توسعه در عمق اتفاق بیفتد.

استاندار ادامه می دهد: اینکه گاهی می گویند استان را با بیل و کلنگ توسعه دهیم و گروهی هم این روند را تشویق می کنند، اینها هم توسعه های زودگذر و سطحی است.

بازوند معتقد است که توسعه عمیق نیازمند یکسری هزینه ها بوده و می گوید: منتقدان هم بیایند کمک کنند تا این هزینه ها پرداخت شود و توسعه صورت بگیرد.

وی از منتقدان می خواهد به این سوال پاسخ دهند که چرا طی سی و چند سال گذشته در استانی با این همه ظرفیت و مزیت توسعه ای رخ نداده است و می خواهد که دنبال این حلقه مفقوده بگردند که البته معتقد است که سرنخ ماجرا را می توان در مدیریتی که بر سیستم گذشته حاکم بوده پیدا کرد.

استاندار بین منتقدان منصف و افرادی که به نیت تخریب نسبت به طرح مسائل مختلف اقدام می کنند نیز دیواری می کشد و یادآور می شود که این افراد گروهی هستند که مردم و جامعه آنها را خوب می شناسند و دنبال منافع و پست خودشان هستند و البته یادآوری می کند که هیچ گاه تسلیم این افراد نخواهد شد.

………………………..

گفتگو: فاطمه حسینی

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=66280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 14در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۴
  1. از اقای بازوند بپرسید چرا این همه بازنشسته را به کار گرفته استانداری خود نیرو های تخصصی زیادی دارد که اکثر انها بیکارند

    • واقعا آقای مهندس بازوند در این حوزه در استفاده از نیروهای تحصیلکرده ،با تجربه و توانای وزارت کشور نتوانسته اند به درستی عمل نمایند بویژه نیروهای اصلاح طلبی که در هشت سال گذشته در بدترین شرایط قرار داشتند زمزمه هایی در خصوص انتصاب تعدادی از معلمین بعنوان بخشدار در کوهدشت به گوش می رسد که جز ایجاد بی انگیزگی چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت

  2. بازوند ادم شجاعیه ، مثل قضیه برکناری کیان پور . اونجا ثابت کرد که سر توسعه لرستان
    با کسی عهد اخوت نبسته . الحق که اصلانی شایسته ترین فرد برای معاون عمرانی بود .

  3. سلام
    بر هیچکس پوشیده نیست که تنها زمانی میتوان شاهد پیشبرد اهداف یک دولت در کشور و بصورت جزئی تر استان و شهرستان بود که یک تیم منسجم و هماهنگ و هم طیف امورات خدمت رسانی را برعهده داشته باشند (مثال بارز، تیم مذاکره کننده موفق هسته ای)،که خوشبختانه اخیرا شاهد انسجام و هماهنگی مدیران (اگرچه اندکی دیر) در سطح استان و شهرستان ها هستیم ،بهر حال امیدوارم باوجود استاندار سختکوش و مجموعه مدیریتی و تیم اجرایی توانا و کاردان شاهد پیشرفت بیش از پیش استان عزیزمان علی الخصوص در بحث اشتغالزایی جوانان این مرزو بوم باشیم.انشاا…

    • سلام. تیم هسته ای از یک طیف نبودند . اما همدل و هم زبان و با عشق به نظام و ملت کار کردند. خدا قوتشان بدهد.

    • قضاوت درباره موفقیت تیم هسته ای هنوز خیلی زود است چرا که خود آقایان ظریف و عراقچی از پاسخگویی به خیلی از ابهامات طفره رفته و جواب قطعی نداده اند. اما آنچه که قابل تقدیر است زحمات تیم هسته ای است. پس لطفا با جوسازی از همین الان در بوق اتمام کار ندمید؛ زیرا تا آنچه را که در شان ملت بزرگ ایران و احقاق حق مسلم آنان است حاصل نشود هرگز نمی توان با جوسالاری چشم از حقایق پوشید.

  4. درود بر دکتر بازوند استاندار سخت کوش و بی ریا ، انسان شجاعی که با شهامت و جسارت اگر قصوری هم توسط بعضی از مدیران کم کار استان صورت گرفته را با روی گشاده میپذیرد و این خود اوج افتادگی و نشان از شخصیت والای این بسیجی گرانقدر و پیشکسوت ورزشی و مدیری لایق است . برای ایشان از خدای متعال آرزوی موفقیت روز افزون دارم ارادتمند قبلی و قلبی از کوهدشت

  5. برای امثال ما که از لرستان دوریم و در جریان کامل مسائل نیستیم ارزیابی دقیق و جامع و اظهارنظر دقیق مقدور نیست اما اجمالا با همین اطلاعات پراکنده ای که حاصل شده و اطلاعاتی که از خدمات ایشان در استان مرکزی دریافت نموده ایم و نیز اخباری را که از رسانه ها دریافت می کنیم در نهایت چشم انداز خوبی از دوران مدیریت مهندس بازوند قابل پیش بینی است .
    امید که همگان او را یاری کنند تا ان شاء الله تحقق بخش تحولی در استانمان باشد

  6. بنظرم وجود مهندس بازوند به دور از ریا و تمجید بزرگترین شانس توسعه ی استان است مهندس بازوند شخصا هم استاندار است و هم در کلیه ی دستگاههای دولتی دقیقا یک کارشناس مرجع است معتقدم وجود ایشان آرامش به استان داده است ایشان استان را سرافراز نموده یادتان نرود از اقصی نقاط دنیا سرمایه گذار و سفیر به خرم آباد دعوت نمود و لرستان شناسی را به زیبایی دنبال میکند شک نکنید معتدل ترین استاندار بعد از انقلاب بوده .باور کنید ایشان مهم ترین ظرفیت یک استاندار لر .غیرتی . شجاع. بابرنامه. باسواد . فوق العاده متواضع است البته تعدادی هم منتقد دارد و باید بگویم ضمن احترام به منتقدین که بسیار بسیار بسیار اندک هستنداین افراد غالبا فرصت طلبند و دنبال منافع شخصی که در قاموس فرهنگ مدیریت ارشد استان نمی گنجند و باید بگویم عرض خود می برند و البته زحمتی برا استاندار ندارند

  7. جناب آقای مهندس بازونداگرباکمی تأمل به فکرتوسعه مدیریت خودباشید (کل استان تحت نظارت)بایستی ازنیروهای کارگشته وزارت کشورکه لیاقت مدیریت شهرستانهاراداشته باشنداستفاده نمایید نه ازکسانی که کوچکترین تجربه یاسابقه ای دروزارت کشورنداشته باشندوبراثرجریانات سیاسی ازدیگرادارات بعنوان مدیراجرایی درقسمتهای مختلف استانداری وفرامانداریهای تابعه بکارگیری می نمایداگه من بجای شماباشم بااقتدارمدیریت می کنم تحت هیچ عنوان کسانی که لیاقت ندارندوبراثرجریانات سیاسی یااینکه هواداری ازریاست جمهوری نموده اندکه پست ومقام بگیرنداستفاده نمی کنم ولواینکه ازسمت استانداری عزل شوم

  8. دست مریزاد خسته نباشید حق یاورتان
    انشاا… سال جدید سال شتاب توسعه لرستان خواهد بود شعار ما میتوانیم لری را باید باور کنیم
    ایما میتنیم

  9. از آقای مهندس بازوند جهت حسن انتخاب مدیران قوی مانند میرزایی اصل فرماندار الیگودرز و فرماندار بروجرد که فوق العاده قوی هستند تشکر می نمایم .

  10. آقای مهندس بازوند تنها استانداری است که در سالهای اخیر در لرستان بر اساس لیاقت,توانمندی و شایستگی منصوب شده اند.ما باید قدر ایشان و دولت تدبیر و امید را بدانیم و از این موقعیت استفاده کنیم و در جهت توسعه ی لرستان از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.به نظر ما هیچ انتقادی بر عملکرد مدیریت ارشد لرستان وارد نیست اما به برخی از مدیران ایشان انتقادات زیادی وارد است.برخی از مدیران کل دربست در اختیار نمایندگان ومشاوران آنها هستند و معیار عملکرد وهدفشان فقط خواست و رضایت نمایندگان می باشد

  11. اگه سخنان اقای بازوند در مورد تعیین نقش مردم در پیشرفت استان و نیز رد سهم خواهی ها درست باشه اندکی جای امیدواری هست. یادمون باشه که تنها پیشرفت فکری مردم لر( چه از لحاظ فنی و اقتصادی و چه از جهت فرهنگی که مهم ترینش نفی طایفه گرایی وباند بازیه) ابادانی لرستان رو در پی داره. با تشکر از اقای ازاد بخت عزیز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.