تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

دلاوران لرستان / بخش نهم / سردار شهید علی محمد کوشکی

  • کد خبر : 66303
  • 18 فروردین 1394 - 21:22

امام خمینی (ره) : یک ملتی که زن و مردش برای جان فشانی حاضرند و طلب شهادت می کنند، هیچ قدرتی با آن نمی تواند مقابله کند .     رویـــش ایـــن لاله‌ها بیهـــــوده نیسـت                    ردّپـای « مروت » است و «کوشکی» ست هـــــر کجــــــا آلاله‌ای برروی پـــاست               جــــای پای یک شهیـــد آشنـاســـت لاله های […]

امام خمینی (ره) : یک ملتی که زن و مردش برای جان فشانی حاضرند و طلب شهادت می کنند، هیچ قدرتی با آن نمی تواند مقابله کند .

 

 

رویـــش ایـــن لاله‌ها بیهـــــوده نیسـت                    ردّپـای « مروت » است و «کوشکی» ست

هـــــر کجــــــا آلاله‌ای برروی پـــاست               جــــای پای یک شهیـــد آشنـاســـت

لاله های واژگون / علیزمان محمدزاده

 

 

16362297kakc004

سردار شهید علی محمد کوشکی ” معاون گردان همیشه قهرمان محبین “

تاریخ شهادت     ۱۳۶۵/۱۱/۶

 

فرازی از وصیتنامه سردار شهید علی محمد کوشکی
 پدر و مادرم و خواهرانم و برادانم و همسر من همگی را به خدا می سپارم و خواهرانم وصیت من به شما این است که حجاب اسلامی را رعایت کنید و نماز را فراموش نکنید و به کلیه اعضای خانواه سفارش می کنم که پیرو خط امام باشید و از ولایت پشتیبانی کنید و پدرم و مادرم که برایم خیلی زحمت کشیده اید این تقاضا را دارم حلالم کنید و التماس دعا دارم و من این وصیت را در حالی می نویسم که چند لحظه ای بیشتر از شهادتم باقی نمانده است و به دیدار ابدی می شتابم و امید است وصیت مرا در رابطه با دفاع از انقلاب اسلامی امام و روحانیت فراموش نگردد و خداحافظ  تا قیامت

 

 

16362297kakc001

 

 

16362297kakc003

 

 

Untitled-15

از راست دو رزمنده دلیر کوهدشتی، سردار شهید علی محمد کوشکی و حاج بهزاد باقری

 

 

50620943849665395475

سردار شهید علی محمد کوشکی، امیر قبادی و حمید آزادی

 

از راست علی محمد کوشکی

سردار شهید علی محمد کوشکی و اکبر امرایی

 

شهیدان حاتم آزادبخت وعلی محمد کوشکی

 

سردار شهید حاتم آزادبخت . حاج مرتضی قبادی . سردار شهید علی محمد کوشکی

 

 

سمت راست علی محمد کوشکی سمت چپ جانباز اسفندیار امرایی

 

سردار شهید علی محمد کوشکی و جانباز اسفندیار امرایی

 

shahid (351)

 

 

 

1oso_img_7608

سرهنگ پاسدار عباس آدینه وند / فرماندهی محترم سپاه ناحیه شهرستان کوهدشت :

 

خاطره ی جناب سرهنگ عباس آدینه وند از سردار شهید علی محمد کوشکی :

 درگردان خط شکن محبین، جهت شرکت در عملیات ( کربلای ۵ ) در پشت منطقه به حالت آماده باش و هر لحظه منتظر فرمان عملیات بودیم؛ که در این حین شهید علی محمد کوشکی مرا صدا زد و گفت: (( شما در پشت خط بمانید و یقین دارم که شما برنمی گردید ))

ایشان فرمانده بنده بودند با اصرار، و بنده هم از وی تقاضای رفتن به خط را داشتم.

خلاصه با عنایت به اینکه از قبل با خانواده ما ارتباط داشت، و رابطه دوستی نیز با هم داشیم، جهت رفتن به خط مقدم با بنده موافقت کردند.

غروب بود که به منطقه (خط) رسیدیم و  اتفاقا گردان قبل از ما که هم فرمانده و قائم مقامش هردو به درجه رفیع شهادت رسیده بودند، ( گردان کمیل به فرماندهی شهید فیروز و قائم مقامی شهید حجت سرتیپ نیا ).

خیلی از آنها  مجروح و شهید شده بودند؛ خلاصه اینکه در آن شب آتش سنگین دشمن از هوا و زمین خیلی بچه ها را اذیت می کرد و هرکدام از گروهانها در جای محل ماموریت خود مستقر شدند.

نیمه شب بیسیم چی با لهجه لکی صدا زد: (سنگر فرماندهی گردان مورد اصابت گلوله  (خمپاره) قرارگرفته و علی محمد کوشکی و مروت طرهانی و شریعتی و غلامعباس ضرونی شهید شدند).

بنده در معیت شهید میرزاعباس میرزایی به محل استقرار فرماندهی گردان رفتیم و اجساد مطهر و به خون آغشته آنان را دیدیم.

توضیح اینکه شهادت مختص مردان خداست و کسانیکه  لیاقت و شایستگی مقام قرب الهی را داشتند به این فیض عظما (شهادت) نائل می شوند. ( سایت آسوبان )

  

 

Shahid (1120)

حاج مرادعلی محمدی و سردار شهید علی محمد کوشکی

 

35391496171272448846

سرداران شهید نورمراد مقدسی و علی محمد کوشکی

 

shahid (351)

 

 

16362297kakc002.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=66303

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 32در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۲۹
  1. درود خدا بر شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی . شهدایی که با اهداء خون پاکشان مایه عزت و افتحار و سربلندی ایران اسلامیمان شدن . روحشان شاد و خاطراتشان گرامی باد . از سرهنگ آدینه وند بابت ذکر خاطره شان که ما را به حال و هوای آن دوران بردن سپاسگزارم .

  2. سلام و سپاس از راویان و یادگاران آن دوران طلایی
    درود بیکران بر ارواح طیبه شهیدان
    وسلام و صلوات بر شهید کوشکی اسوه اخلاص

  3. شهدا هنوز پشت خاکریز منتظر لبیک اند…

    بیدار شو رفیق من…. شهدا منتظرن

  4. ای دوست به حنجر شهیدان صلوات ………………..بر قامت بی سر شهیدان صلوات
    اگر پیام شهدا و حماسه های انها را به پشت جبهه ونسل جوان منتقل نکنیم گنه کاریم . .

  5. روحشان شاد ،امیدوارم فردای قیامت شرمنده شهدانشویم .جناب سرهنگ عزیز استفاده کردیم وبی صبرانه منتظر درج خاطرات بعدی شما هستیم امیدوارم خداوند به حضرتعالی خیر دنیا وآخرت عطا فرماید. انشاالله.
    عرض خسته نباشید خدمت سعید بالنگ عزیز به خاطر زحمات بی شائبه ای که در این راه می کشند.

  6. گرامی باد یادوخاطره ی تمامی شهدای شهرمان ، علی الخصوص سرداران شهید : علی محمد کوشکی ، نورمراد مقدسی ، حمید محمدی ، آزاد قبادی و …….که تصویر مبارکشان دراین صفحه وزین گشته.
    عرض سلام وادب واحترام دارم خدمت جناب سرهنگ عباس آدینه وند فرماندهی محترم سپاه ناحیه کوهدشت ، که خود از رزمندگان دلاور جبهه های غرب وجنوب کشور می باشند . انتظار میرود که اینگونه خاطرات تداوم داشته باشند.
    از بسیجی فعال و پرتلاش آقای مهندس سعید بالنگ که دراین راه متحمل زحمات زیادی می شوند تقدیر وتشکر میشود .امید است خداوند تبارک وتعالی پاداش این کار خیر وگرانبها را به شما عطا فرماید/. ان شاء الله.

  7. سلام ودرود میفزستم به ارواح پاک همه شهیدان دوران دفاع مقدس بخصوص به روح مطهر شهید کوشکى وشهید مروت طرهانى وشهیدغلام عباس ضرونى ودیگرهمرزم شهیدشان که درشامگاه مورخ پنجم بهمن سال۶۵ درمنطقه عملیاتى شلمچه به شهادت رسیدند.
    گردان محبین درخرمشهرمستقرشده بود براى پدافندروز چهارم بهمن ١٣۶۵ گروهان یکم ونصف گروهان دوم گران به شلمچه اعزام گردید این حقیرنیزافتخارهمراهى با گردان نصیبم شد وساعت تقریبا ۴بعدظهر به منطقه شلمچه اعزام شدیم وزیررگبارتوپ وتانک دشمن بعثى تقریبا ساعت ۶ به شلمچه رسیدیم .
    شهیدکوشکى درغیاب شهیدعلیمردان آزادبخت فرماندهى گردان رو برعهده داشتن .اون شب اولین شبى بودکه گردان محبین مسئولیت پدافند منطقه رو متقبل شده بود.هواسردبود ونم نم بارون مى بارید سنگرى هم درکارنبودهرکدام ازرزمندگان مشغول ساخت سنگربودن واین کارتقریبا تا پاسى ازشب ادامه داشت اگه اشتباه نکنم ساعت تقریبا ١٢ شب بود یه خمپاره نسبتا قوى درنزدیکى هاى سنگر ما به زمین اصابت کرد که موج انفجارش چندتن ازدوستان ازجمله مرحوم غلامعباس ضرونى رو به شدت ناراحت نمود وشهیدضرونى شدیدا زخمى شد واورابراى مداوا به سنگرفرماندهى اعزام کردیم ومتاسفانه لحظاتى بعدخمپاره قوى دیگرى مستقیما به سنگر ناتمام فرماندهى اصابت کرد وآقایان على محمدکوشکى مروت طرهانى(آزادبخت)غلامعباس ضرونى واون همسنگراصفهانى اسمشون فکرکنم شریعت مدار بود ابتدازخمى شدید سپس به شهادت رسیدند شایان ذکراست بجز شهیدطرهانى بقیه به فاصله زمانى اندکى بشهادت رسیدن به تصدیق دوستان بسیجى شهید مروت نا اذان صبح ذکریا حسین یا حسین میگفتن
    بعدشهادت این عزیزان فرماندهى موقت گردان به رزمنده ى قدروبسیجى دوست داشتنى ومحبوب آقاى جت الله سهراب وندى(رفیعیان)سپرده شد روحشان شادویادشان گرامى باد

  8. شهید علی محمد مردی از تبار رستم و سهراب بود مردی از تبار عشق و مذهب رزم و آتش او برای خاک و سرزمینش از همه چیزش گذشت با خدا معامله کرد اما هدفش حفظ آبرو و حیثیت مملکتش بود روحش شاد و یادش گرامی باد

  9. درود بر روح پرفتوح علی محمد کوشکی و مروت طرهانی
    مردانی دیاری از خطه ی همیشه دیاری طرهان

  10. این شهید مظلوم است وکم درباره وی گفته میشوداما خدائی خودش به اندازه یک لشگر موثربود

  11. با سلام وتشکر از کلیه دست اندرکاران این سنت حسنه.با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.به امید اینکه این فرهنگ در بین جوانان کوهدشتی رواج پیدا کنه تا شاید بتوانیم وصیت این شهدای گرانقدر را اجرا کنیم

  12. شهید علی محمد ، بسیار متواضع ، خوش برخورد و مهربان بودند .
    با اینکه هیجانات بعد از انقلاب در پاره ای موارد بین مردم شکاف ایجاد کرده بود ولی ایشان به مردمی بودن ، رعایت ادب و حسن برخورد کاملا مقید بود .
    روحش شاد و یادش گرامی

  13. سلام خدا بر شهیدان ،سلام خدا بر مجاهدان راه حق ، سلام خدا برآن کسانی که این حماسه وشور را آفریدند . سلام خدا بر شهید والامقام علی محمد کوشکی

  14. سلام بر کربلای ۵ و اصحاب عاشورایی اش و من به نوبه خود حمله آل سعود را محکوم و اینکه ما دست به شمشیر و زره ایستادیم / سبب این است که این طایفه رهبر دارد.

  15. درود بر روح سردارکوشکی وشهیدطرهانی وسردار ان شهید طرهان شهیدملک محمد ادینه وند

  16. تقدیم به کاوه عزیز ، یادم می آید در پادگان امام حسین (ع) خرم آباد دوربین عکاسی در دست داشتم از بچه ها چند قطعه عکس گرفتم شهید علی محمد کوشکی هم از راه رسید گفتم شما هم اجازه بدهید تا عکسی بگیرم دوربین را به طرف او گرفتم ایشان گفت : نه نه نمی خواد دستت درد نکنه ، دو باره دوربین را طرفش گرفتم گفتم فیلم دارم با دست جلو دوربین را گرفت گفت نه اگر بگیری من ناراضیم . از بچه های دیگر بگیر من هم نگرفتم . ولی هنوز آن تصویر و آن اخلاص که همه بچه های رزمنده داشتند در ذهن دارم . و تا الان سعی کرده ام و سعی دارم با هیچ پاک کنی پاک نشود .

  17. ***شادی روح شهدای گردان محبین صلوات***

  18. سلام ودرود بر شهدای دلیر سرزمین اجدادیم طرهان.بسیار از رشادتهای این شهید بزرگوار به گوشمان رسیده.روحش شاد و یادشان گرامی

  19. سلام ودرود خدا برسرداران شهیدسپاه همیشه پیروز۵۷لرستان به ویزه شیران بیشه زارگردانهای سربلند محبین وعاشوراکه رشادتهای آن عزیزان زبانزذ عام خاص است یادم است سال ۶۴شهید کوشکی همراه زنده یاد کریم درویشی جهت آموزش نیروهای بسیجی پایگاه شهید غلام رومیانی به روستای رومیانی شهرستان رومشکان تشریف آورده بودند در طو ل یک روز به آموزش مقدماتی پرداختندوشهید والامقام دارای جسارت وآمادگی جسمانی بودند که انگاردورههای رزمی وتکاوری رادیده بودندشحاعت آن شهید عزیز بسیاربالا بود.یاد وخاطره همه شهدابخصوص شهید غلام رومیانی که درمهرماه سال ۶۴ درپاسگاه زیدعراق به شهادت رسیدندراگرامی میداریم

  20. درود خدا بر سرداران طایفه آزادبخت شهید مروت طرهانی و شهید علیمردان آزادبخت

  21. شهادت هنر مردان خداست سعید جان خاطره ای از شهید بزرگوار کوشکی را بیان میدارم سال۶۵در عملیات حاج عمران سعادت همرزمی این شهید بزرگوار را داشتم دریکی از مراحل عملیات نیمه شب قبل از رسیدن به خط دشمن توسط گلوله خمپاره برادرم شهید شاعباس جعفرزاده به شهادت رسیدند اما من بیخبر ازماجرا درحالی که در یک گردان بودیم بعداز تصرف خط دشمن صبح روز عملیات سراغ اخویم را گرفتم پیدایش نکردم اکثر همرزمان میدانستند اما چیزی به من نگفتند همان روز غروب به اشنویه برگستیم شهید کوشکی معاون گردان بود دربرگشت مرا با خود اوردند وبا خودروی تویوتا به حومه شهرهای پیرانشهر واشنویه بردند ضمن گفتن خاطرتات خودشان از ان منطقه هنگام ازادسازی از دست ضدانقلاب مرا اماده دریافت خبر شهادت برادرم نمودند از شهادت ومزایای ان سخن گفتند انگاه خبر شهادت را به من گفتند طوری تحت تاثیر گفته های شهید علی محمد کوشکی قرار گرفتم که شهدت برادرم باعث تضعیف روحیه ام نشد روح هر دو شهید شاد

  22. جا دارد یاد دوست و همرزم ایشان شهید ابراهیم کوشکی و همه شهدا را با صلوات گرامی بداریم .

  23. سلام و درود خدا بر کلیه شهیدان علی الخصوص شهیدان کوشکی سردار شهید علی محمد ، یدالله ، رضا کوشکی

    • درود خدا بر شیر مردان دیار طرهان مردان خدا ودلیر مردان
      ومردان جنگ مخصوصا شهید علیمحمد وشهید رضا وشهید ابراهیم کوشکی مردان نترس یادشان همیشه زنده باد

  24. با سلام و درود بر شهدای عزیز
    شهادت هنر مردان خداست ، خاطره ای که از شهید والا مقام علی محمد کوشکی دارم را می خواهم برای دوستان عزیز بازگو نمایم.
    در سال ۶۴ سردار والامقام برای مرخصی به روستای کوشکی اومده بود و به تک تک فامیل سر می زد و این سعادت نصیبم شد که ایشان را در روستایم ببینم.در اون زمان من در سال دوم ابتدایی تحصیل می کردم ایشان برای بنده که از فامیل های نسبتا دور بودم خوراکی خرید و این خاطره کودکی هنوز در ذهن بنده تداعی شده و یاد ایشان همیشه در خاطرم ماندگار گشته است.
    یادش گرامی باد

  25. یاد شهید براهیم کوشکی که چندین سال مفقودالاثر بودند و از دوستان و همرزمان شهید علی محمد کوشکی بود را نیز گرامی میداریم.

    • یادشان گرامی وروحشان شاد٬راست قامتان عرصه هشت سال دفاع مقدس٬ مردان ساده و بی ادعا٬وچه زیبا هدیه خویش را ازپروردگارشان دریافت نمودند ٬درود خدا بر شهید والا مقام علی محمد کوشکی

  26. رمحشان شاد و یادشان گرامی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.