تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

بازتاب مصاحبه آقامحمدی در رسانه های خارجی / طرح بستن تنگه هرمز در صدر اخبار رسانه های دنیا قرار گرفت

  • کد خبر : 6638
  • 23 تیر 1391 - 23:56

 به گزارش سرویس سیاسی میرملاس نیوز؛  ” طرح ۱۰۰ نماینده مجلس برای بستن تنگه هرمز” که روز گذشته توسط عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رسانه‌ها منتشر شد، در صدر اخبار رسانه های ضد انقلاب قرار گرفت.  بی بی سی: تهیه طرح دو فوریتی در مجلس ایران برای مسدود کردن تنگه هرمز […]

 به گزارش سرویس سیاسی میرملاس نیوز؛  ” طرح ۱۰۰ نماینده مجلس برای بستن تنگه هرمز” که روز گذشته توسط عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رسانه‌ها منتشر شد، در صدر اخبار رسانه های ضد انقلاب قرار گرفت.

 بی بی سی: تهیه طرح دو فوریتی در مجلس ایران برای مسدود کردن تنگه هرمز

 سایت شبکه دولتی بی بی سی در واکنش به این خبر نوشت: «طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس ایران، به معنی توصیه به ممانعت ایران از صدور نفت کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس، به مصرف کنندگان نفت از جمله کشورهای تحریم کننده نفت ایران است.»

بی بی سی در ادامه با مرتبط دانستن مانور موشکی ” پیامبر اعظم ۷″ به این موضوع افزود: «همزمان، خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که دوشنبه صبح، رزمایش بزرگ موشکی سپاه پاسداران با نام “پیامبر اعظم ۷” در مناطق مختلف کشور آغاز شده است.در جریان این رزمایش “انواع موشک‌های بالستیک سپاه به صورت همزمان با شلیک از نقاط مختلف، هدفی واحد که شبیه سازی شده از پایگاه‌های کشورهای فرا منطقه‌ای است را در کویر ایران و نیز اهدافی در دریا را منهدم خواهند کرد”.بی بی سی خاطر نشان شد: «در صورت ارائه طرح دوفوریتی مسدود کردن تنگه هرمز به هیئت رئیسه مجلس، طبق قانون ابتدا باید دو فوریت آن مورد تصویب نمایندگان قرار بگیرد.پس از تصویب فوریت طرح یا لایحه دو فوریتی، این طرح حداکثر ظرف مدت ۶ ساعت چاپ و توزیع می‌شود و حداکثر ۴۸ ساعت پس از چاپ و توزیع، در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.با این حال مشخص نیست که در صورت تصویب چنین طرحی، نیروهای مسلح ایران تا چه حد ملزم به تبعیت از آن باشند.»

 یورونیوز: بستن تنگه هرمز، طرحی از سوی نمایندگان مجلس ایران

سایت شبکه اروپایی “یورونیوز” نیز با انعکاس خبر” طرح نمایندگان ایران برای بستن تنگه هرمز” نوشت: «ایران تنگه هرمز را به روی نفت‌کش های کشورهای تحریم کننده صادرات نفت این کشور می‌بندد. ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب، گفته است که ۱۰۰ نماینده مجلس ایران قصد دارند طرحی را در صحن علنی به تصویب برسانند که طی آن، تنگه هرمز از دسترس نفت‌کش‌هایی که حامل نفت صادراتی به اروپا هستند، خارج خواهد شد.یورونیوز افزود: این طرح واکنشی است به تحریم خرید نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا که از روز یکشنبه اول ژوییه عملی شده است.

 در صورت تایید این طرح از سوی نمایندگان مجلس ایران و اجرای آن، نزدیک به ۴۰ درصد از نفت جهان که توسط نفت‌کش هایی صورت می‌گیرد که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، متوقف می‌شود و این نفت‌کش ها باید مسیر تازه ای برای انتقال نفت به اروپا پیدا کنند.

 

 رادیو فردا: طرح نمایندگان مجلس برای «بستن تنگه هرمز» با هدف مقابله با تحریم کنندگان

 سایت رادیو فردا وابسته به سازمان سیا نیز با انعکاس این خبر می نویسد: «گزارش‌ها حاکی است کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش نویسی طرحی تهیه کرده که در آن توصیه می‌شود برای مقابله با تحریم‌های نفتی که علیه ایران به اجرا گذاشته شده، “تنگه هرمز بسته شده” و از حرکت تانکرهای نفتی، جلوگیری شود.»

این سایت افزود: «ایران پیش‌تر هم حرف‌ها و مواضعی برای احتمال بستن تنگه هرمز مطرح کرده بود که به عنوان سیاست رسمی و اجرایی دولت اعلام نشد و در حد تهدید لفظی و غیررسمی بود.»رادیو فردا در ادامه می‌نویسد: آمریکا و اتحادیه اروپا به طور یک‌جانبه تحریم‌هایی علیه ایران به اجرا گذاشته و در آخرین اقدام، نفت و خدمات بیمه از سوی اروپا به ایران مورد تحریم قرار گرفته است.

 دویچه وله:طرح بستن تنگه هرمز در کمیسیون مجلس ایران تدوین شد 

سایت دویچه وله با بازتاب این خبر نوشت: «طرحی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران تهیه شده که بر جلوگیری از تردد نفت‌کش‌هایی که به کشورهای تحریم کننده ایران نفت حمل می‌کنند، از تنگه هرمز تأکید دارد.»

رادیو زمانه: طرح مسدود کردن تنگه هرمز در مجلس ایران بررسی می‌شود

 این سایت با انتخاب تیر فوق در توضیح آن نوشت: با یک روز پس از اجرای تحریم واردات نفت ایران به کشورهایی اروپایی، شماری از نمایندگان مجلس ایران طرحی را امضا کردند که بر اساس آن تنگه هرمز مسدود خواهد شد.ایران پیشتر هشدار داده بود در صورتی که نتواند نفت خود را صادر کند، اجازه عبور نفتکش‌ها را از تنگه هرمز نخواهد داد.

این سایت افزود: تنگه هرمز دارای حدود ۵۰ کیلومتر عرض و ۲۰۰ کیلومتر طول است که خلیج فارس و دریای عمان را به هم متصل می‌کند. روزانه حدود ۲۰ درصد نفت مورد نیاز دنیا از این تنگه عبور می‌کند.

 صدای آمریکا: طرح مسدود کردن تنگه هرمز در مجلس شورا

 صدای آمریکا نوشت: همزمان با اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، نمایندگان کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی در حال تهیه طرحی هستند که خواهان جلوگیری از تردد نفتکش ها در تنگه هرمز است.

 خودنویس: طرح دو فوریتی مجلس برای بستن تنگه هرمز

سایت ضد انقلاب خود نویس نیز با انعکاس این خبر آورده است: همزمان با آغاز تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا و کاهش خرید از سوی برخی از کشورهای دیگر، یک نماینده مجلس از طرح دوفوریتی مجلس با امضای یک‌صد نماینده برای الزام دولت به بستن تنگه هرمز خبر داد.

خودنویس تاکید کرد: «قابل ذکر است بخش عمده‌ای از نفت دنیا از تنگه هرمز عبور می‌کند. پیش از این قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا بسته شدن تنگه هرمز را خط قرمز خود دانسته بودند.»

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=6638

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. خنده ام میگیرد به نسبتی که کار این نماینده با مشکلات شهرخرم آباد دارد و شعارهایی که میداد

  2. جناب امرایی شما از وظایف و اختیارا ت نماینده مجلس چه خبر دارید؟نماینده مجلس حق اظهار نظر در همه امور داخلی و خارجی کشور را دارد و خنده شما هم اختیارات شماست و ماهم از خنده شما دلیل نمیخواهیم.

  3. افرین به غیرت ان نمایندگانی که درمقابل زور وقدرت وستم می ایستند وقاطعانه حرف امام را عمل میکنند خیلی دیر این حرفها را گفتید باید با اولین روز شروع تحریم تنگه واطراف ان بسته بشه ما که داریم زجرش را میکشیم باید بقیه هم مثل ما بشن
    مگه ما تا کی باید الت دست انها باشیم مگه ما دیوانه ایم که هرچی اونا بگن انجام بدیم
    ما ملت ایران تا اخرین قطره خون از ارمانها وارزشهای ایران اسلامی دفاع میکنیم وزیر بار هیچ زوری نمیرویم حتی اگه نان خشک بخوریم

  4. آقامحمدی یعنی غیرت یعنی شجاعت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.