- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سردار کشکولی : خانواده‌های پاسداران انقلاب ‌در صف مقدم مقابله با تهاجمات فرهنگی باشند

0 (27)

 

فرمانده سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: خانواده‌های پاسداران انقلاب اسلامی در صف مقدم مقابله با تهاجمات فرهنگی باشند چرا که امروزه دشمن به درون خانواده‌ها نفوذ کرده و درصدد تحریف ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش  میرملاس ؛ سردار مرتضی کشکولی ظهر امروز در جشن  بزرگ «میلاد کوثر» که در سالن شهداء پادگان امام حسین خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: امروز به‌واسطه جان‌فشانی شهدا و صبوری مادران و همسران آن‌ها، ایران یکی از قدرت‌های برتر منطقه است و دشمنان انقلاب نیز خود به این حقیقت معترف‌اند.

وی افزود: موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که نقش «خانواده» در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و اقتدار کشور کاملاً مشهود است، اگر امروز معادلات منطقه به‌نفع ایران تغییر کرده، این حاصل زحمات شهدا و بزرگ‌مردانی است که در کانون خانواده تربیت و پرورش‌یافته‌اند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: در خانواده‌های موفق سه رکن آرامش، مودت و رحمت برقرار است که زنان نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای در تحقق این مهم دارند.

وی تصریح کرد: وجود انس و الفت، محبت همراه با خیرخواهی، تلاش برای رفع عیوب و نقایص اعضای خانواده، پرهیز از کشمکش و نزاع زمینه استحکام بنیان خانواده را فراهم می‌آورد.

کشکولی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر«از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود»، گفت: بدون‌شک بخش اعظمی از موفقیت استحکام روحی مردان مرهون مدیریت هوشمندانه و زحمات همسران آن‌هاست زیرا زنان به‌واسطه برخورداری از احساسات قوی، توانمندی بیشتری در ایجاد آرامش و ثبات در فضای خانواده و به‌تبع موفقیت مردان دارند.

وی مردمی‌بودن را یکی از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی دانست و افزود: در انقلاب اسلامی جنسیت مطرح نیست و مرد و زن هر دو نقش سازنده‌ای در پیشرفت و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرده‌اند، از طرفی همواره وجود زن در جامعه اسلامی  یک موهبت تلقی می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به الگوهای نظری و عملی زنان جامعه، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س)، خدیجه کبری (س) و زینب کبرا(س)، مهم‌ترین الگوهای نظری زنان جامعه محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مادران، خواهران و همسران شهدا نیز الگوهایی عینی و عملی هستند که با تأسی به سبک و سیره زندگی آن‌ها می‌توان درس‌های بزرگی از مقاومت، ایثار، ولایت‌پذیری و خدامحوری آموخت.

کشکولی اظهار داشت: از خانواده‌ها و همسران  پاسداران انقلاب اسلامی انتظار می‌رود که در صف مقدم مقابله با تهاجمات فرهنگی قرار بگیرند، امروز به‌واسطه ماهواره و فضای مجازی که می‌تواند یک فرصت و یا یک تهدید باشد، دشمن به درون خانواده‌ها نفوذ کرده و درصدد تحریف ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی است.

وی افزود: والدین ضمن پرهیز از سختگیری‌های بیجا، بر عملکرد و فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت کرده و جهت‌دهی صحیحی به آن داشته باشند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: اگر خانواده نقش خود را در تربیت و اصلاح و ارشاد افراد به‌درستی ایفا نکند، اعضای خانواده از آسیب‌های اجتماعی مصون نیستند و در صورت انحراف نباید محیط و جامعه را سرزنش کرد.

وی تعمیق معنویت را  یکی دیگر از وظایف خانواده‌های پاسداران انقلاب دانست و بیان کرد: در روزگاری که فرهنگ و سبک زندگی ما به‌شدت از جانب دشمنان مورد تهدید و تحریف قرار گرفته، «معنویت» نقش مهمی در حفظ ارزش‌ها و اهداف متعالی دارد، هر چه از معنویت بیشتر فاصله بگیریم آسیب‌ها و انحرافات بیشتری متوجه ما می‌شود.

کشکولی با اشاره به لزوم وجود مؤلفه «بصیرت» در بین خانواده‌های پاسداران، تصریح کرد: هوشیاری در استفاده از رسانه‌ها به‌عنوان قوی‌ترین ابزار جنگ نرم، دشمن‌شناسی و ولایت‌پذیری سبب افزایش بصیرت در بین خانواده‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی روحی و جسمی پاسدار در تمام شرایط الزامی است که در این راستا همسران پاسداران به‌واسطه ایجاد فضایی صمیمی و نشاط‌بخش در خانواده، نقش تعیین‌کننده‌ای در رابطه با این مهم دارند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: زنان پاسداران انقلاب باید روحیه ایثار، جهاد و شجاعت را در همسران خود تقویت کنند عوامل بازدارنده‌ای برای حضور آن‌ها درصحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب نباشند.