- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سفر یک روزه ی تحریریه میرملاس، بر فراز دره شگفت انگیز شیرز

سفر یک روزه ی تحریریه میرملاس، بر فراز دره شگفت انگیز شیرز

*

شیرز [1]

*

شیرز نامی آشنا برای کوهدشتی ها و لرستانی هاست ، و این پدیده ی شگرف طبیعی ناشناخته دارد کم کم برای ایرانیان و حتی جهانیان جذاب می شود، بخاطر سهولت دسترسی ،تفرج در عمق دره و سایه سار درختان و صخره هایش آسان و دلپذیر است . گردشگران خوش ذوق به هر وسیله ای خاطره ای در اینجا ثبت میکنند ،اما براستی نشستن بر بالادست صخره های لایه لایه ی شیرز و تماشای آن همه زیبایی کم نظیر حس دیگری دارد . برای رسیدن به “هفت رگه ” و “پشت منار”باید از دو راهی شیرز و راه ضرون را در پیش گرفت و با عبور از گدارگه به انتهای شیرز رسید که راهی شوسه است و تقریبا دوساعت زمان میبرد . از گدارگه تا” هفت رگه “که همه صخره های طبق برطبق بالادست “پل خدا “هستند باید از راهی مالرو رفت که نیم ساعت زمان میبرد تا به منظره ی منظم صخره های صیقل خورده ی شیرز برسی و غرق در زیبایی این محیط شوی .
اهالی محلی ضرون به برج سنگی شیرز مناره میگویند برای دیدن مناره هم  میتوان همان راه مالرو لبه ی پرتگاه صخره ها را ادامه داد و هم میتوان بازگشت و از گدارگه به سوی “درکه”رفت که آخرین روستای منطقه ضرون است با مردمانی بسیار صمیمی و صادق و مهمان نواز، از درکه تا پشت برج شیرز حدود نیم ساعت پیاده روی در پیش است که به هیچ وجه خستگی ندارد چراکه زیبایی مناظرفرصتی به اندیشه ی خستگی نمیدهد و زمانی که ستونی سنگی با ابهتی قاطعانی وبا ظرافتی چشم نواز پیش چشمت ظاهر میشود آنگاه بازگشتن سخت میشود….
مجموعه تقدیم شده حاصل سفر یک روزه ی تحریریه میرملاس (امین آزادبخت، بهمن ابراهیمی، علی آقا حسین پور، علی طهماسبی ) است که جهت تهیه عکس و تصویربرداری هوایی از زیبایی های کمتر دیده شده ی  شیرز شگفت انگیز تلاش نموده اند .
امید که مقبول افتد.
بهمن ابراهیمی / ۲۱-۱-۹۴

*

a.hosseinpour-1 [2]

*

a.hosseinpour-2 [3]
[3]

*

a.hosseinpour-3 [4]

a.hosseinpour-4 [5]

*

بهمن ابراهیمی-1 [6]

بهمن ابراهیمی-2 [7]
[7]

*

بهمن ابراهیمی-3 [8]

*

بهمن ابراهیمی-4 [9]

*

a.hosseinpour-5 [10]

*

a.hosseinpour-6 [11]

*

a.hosseinpour-7 [12]

*

a.hosseinpour-8 [13]

*

بهمن ابراهیمی-5 [14]

*

بهمن ابراهیمی-6 [15]

*

بهمن ابراهیمی-7 [16]

*

بهمن ابراهیمی-8 [17]

*

طبیعت 228 [18]

*

طبیعت 055 [19]

*

عکس ها: بهمن ابراهیمی – علی آقا حسین پور