- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرمانده سپاه لرستان: والدین جهت‌دهی صحیحی به فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند

39497t [1]

 

 

فرمانده سپاه لرستان گفت: والدین جهت‌دهی صحیحی به فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند.

سردار مرتضی کشکولی در جشن  بزرگ «میلاد کوثر» که در سالن شهداء پادگان امام حسین(ع) خرم‌آباد برگزار شد، افزود: کشکولی آرامش، مؤدت و رحمت را سه رکن خانواده‌های موفق بیان کرد و گفت: والدین باید بر عملکرد و فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت کرده و جهت‌دهی صحیحی به آن داشته باشند.

وی اظهار کرد: امروز به‌واسطه ماهواره و فضای مجازی که می‌تواند یک فرصت و یا یک تهدید باشد، دشمن به درون خانواده‌ها نفوذ کرده و درصدد تحریف ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی است.

فرمانده سپاه لرستان تصریح کرد: والدین ضمن پرهیز از سختگیری‌های بی‌جا، بر عملکرد و فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت کرده و جهت‌دهی صحیحی به آن داشته باشند.

کشکولی اضافه کرد: اگر خانواده نقش خود را در تربیت و اصلاح و ارشاد افراد به‌درستی ایفا نکند، اعضای خانواده از آسیب‌های اجتماعی مصون نیستند و در صورت انحراف نباید محیط و جامعه را سرزنش کرد.

وی تعمیق معنویت را  یکی دیگر از وظایف خانواده‌های پاسداران انقلاب دانست و گفت: در روزگاری که فرهنگ و سبک زندگی ما به‌شدت از جانب دشمنان مورد تهدید و تحریف قرار گرفته، «معنویت» نقش مهمی در حفظ ارزش‌ها و اهداف متعالی دارد، هر چه از معنویت بیشتر فاصله بگیریم آسیب‌ها و انحرافات بیشتری متوجه ما می‌شود.

وی با اشاره به لزوم وجود مؤلفه «بصیرت» در بین خانواده‌های پاسداران، افزود: هوشیاری در استفاده از رسانه‌ها به‌عنوان قوی‌ترین ابزار جنگ نرم، دشمن‌شناسی و ولایت‌پذیری سبب افزایش بصیرت در بین خانواده‌ها می‌شود.

فرمانده سپاه لرستان اظهار کرد: آمادگی روحی و جسمی پاسدار در تمام شرایط الزامی است که در این راستا همسران پاسداران به‌واسطه ایجاد فضایی صمیمی و نشاط‌ ‌بخش در خانواده، نقش تعیین‌کننده‌ای در رابطه با این مهم دارند.

کشکولی تصریح کرد: زنان پاسداران انقلاب باید روحیه ایثار، جهاد و شجاعت را در همسران خود تقویت کنند عوامل بازدارنده‌ای برای حضور آن‌ها درصحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب نباشند.

وی اضافه کرد: امروز به‌واسطه جان‌فشانی شهدا و صبوری مادران و همسران آن‌ها، ایران یکی از قدرت‌های برتر منطقه است و دشمنان انقلاب نیز خود به این حقیقت معترف‌اند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که نقش خانواده در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و اقتدار کشور کاملاً مشهود است، اگر امروز معادلات منطقه به‌نفع ایران تغییر کرده، این حاصل زحمات شهدا و بزرگ‌مردانی است که در کانون خانواده تربیت و پرورش‌ یافته‌اند.

کشکولی افزود: در خانواده‌های موفق سه رکن آرامش، مؤدت و رحمت برقرار است که زنان نقش اساسی و تعیین ‌کننده‌ای در تحقق این مهم دارند.

وی اظهار کرد: وجود انس و الفت، محبت همراه با خیرخواهی، تلاش برای رفع عیوب و نقایص اعضای خانواده، پرهیز از کشمکش و نزاع زمینه استحکام بنیان خانواده را فراهم می‌آورد.

کشکولی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر«از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود»، تصریح کرد: بدون‌شک بخش اعظمی از موفقیت استحکام روحی مردان مرهون مدیریت هوشمندانه و زحمات همسران آن‌هاست زیرا زنان به‌واسطه برخورداری از احساسات قوی، توانمندی بیشتری در ایجاد آرامش و ثبات در فضای خانواده و به‌تبع موفقیت مردان دارند.

وی مردمی‌ بودن را یکی از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در انقلاب اسلامی جنسیت مطرح نیست و مرد و زن هر دو نقش سازنده‌ای در پیشرفت و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرده‌اند، از طرفی همواره وجود زن در جامعه اسلامی  یک موهبت تلقی می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به الگوهای نظری و عملی زنان جامعه، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س)، خدیجه کبری (س) و زینب کبری(س)، مهم‌ترین الگوهای نظری زنان جامعه محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مادران، خواهران و همسران شهدا نیز الگوهایی عینی و عملی هستند که با تأسی به سبک و سیره زندگی آن‌ها می‌توان درس‌های بزرگی از مقاومت، ایثار، ولایت‌پذیری و خدامحوری آموخت./ایسنا