تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

دریافت مجوز استخدام در آموزش و پرورش

  • کد خبر : 66643
  • 25 فروردین 1394 - 1:22

  وزیر آموزش و پرورش از دریافت مجوز استخدام نیروی انسانی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: این آزمون با نظارت سازمان سنجش و آموزش و پرورش برگزار می‌شود. به گزارش میرملاس ، علی‌اصغر فانی امروز در همایش «یاس مهربانی» ، در جمع خبرنگاران از دریافت مجوز استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش خبر […]

1631888

 

وزیر آموزش و پرورش از دریافت مجوز استخدام نیروی انسانی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: این آزمون با نظارت سازمان سنجش و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

به گزارش میرملاس ، علی‌اصغر فانی امروز در همایش «یاس مهربانی» ، در جمع خبرنگاران از دریافت مجوز استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: مجوز استخدام صادر شده و زمان آن مشخص است.

وی افزود: آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش در این وزارتخانه برگزار می‌شود. مجوز استخدام شفاهاً داده شده است و دیروز پیگیر شدیم تا کتباً ابلاغ شود و به زودی دستورالعمل آن صادر می‌شود.

فانی تصریح کرد: همه جزئیات استخدام نیروی انسانی در آموزش و پرورش و دستورالعمل ابلاغی خواهد آمد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر حسب نیاز نیروی انسانی و با توجه به جنسیت، رشته و جایگاه جغرافیایی آموزش و پرورش، توزیع نیازها را اعلام و آزمون را برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: افرادی که در آموزش و پرورش پذیرفته می‌شوند، یک سال باید در دانشگاه فرهنگیان، آموزش معلمی ببینند و پس از آن به استخدام درمی‌آیند. همچنین رشته‌ها و اولویت‌ها مشخص شده است و جزئیات آن در دستورالعمل اعلام می‌شود.

باز تعریف مدارس خاص

فانی در پاسخ به پرسشی درباره اعمال سیاست کاهش مدارس خاص در کشور، گفت: سال گذشته این سیاست اعمال شد اما توجه داشته باشید وقتی یک دانش‌آموز وارد یک مدرسه خاص می‌شود، تا فارغ‌التحصیل نشود، نمی‌توان آن دانش‌آموز را جابجا کرد. اما از سال گذشته این سیاست را با شیب ملایم و با توجه به صلاحیت دانش‌آموز شروع کردیم و آثار آن را تا سه الی چهار سال آینده خواهیم دید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌ پذیرش دانش‌آموزان در مدارس خاص با توجه به شرایط هر منطقه بازتعریف شده است و البته باز تعریف به معنای کاهش نیست. در برخی از مواقع می‌تواند به معنای افزایش هم باشد. اما در مجموع گسترش مدارس دولتی نسبت به مدارس خاص در اولویت است.

مطالبات معلمان در حال پیگیری است

فانی درباره مطالبات معلمان اظهار کرد: طلب‌هایی که معلمان از آموزش و پرورش دارند، در حال پیگیری است و اگر پرداخت کنیم، رسانه‌ای اعلام نخواهیم کرد.

بازگشایی پنجشنبه‌ها در مدارس هنوز مشخص نیست

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه‌، تصریح کرد: هنوز پژوهشگاه تعلیم و تربیت، نظر قطعی درباره بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه را اعلام نکرده‌ است.

دلایل حذف عناوین استاد و استادیاری در لایحه رتبه‌بندی معلمان

وی در پاسخ به پرسشی درباره حذف عناوین خبرگی، استاد و استادیاری در لایحه رتبه‌بندی معلمان، بیان کرد: در قانون مدیریت خدمات کشوری پنج رتبه پیش‌بینی شده است که مقدماتی که شامل همه می‌شود و سپس پایه، ارشد، خبره، عالی که طبق این نامگذاری، کار رتبه‌بندی دنبال می‌شود و علت حذف عناوین «استاد» و «استادیاری» به این دلیل است که این عناوین پیشنهادی بوده و در جایی مصوب نشده است.

انتخاب رشته دانش‌آموزان در پایان مقطع نهم

فانی درباره انتخاب رشته دانش‌آموزان،‌ اظهار کرد: دانش‌آموزان از آخر سال نهم می‌توانند انتخاب رشته کنند.

پیش ثبت نام مدارس غیردولتی، رایگان است

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همانطور که قبلا اعلام کرده‌ایم خانواده‌ها در پیش‌ ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی نباید پولی را به مدرسه پرداخت کنند.

لفظ واگذاری مدارس اشتباه است

وی در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری مدارس به بخش غیردولتی، بیان کرد: واگذاری صورت نگرفته است و این نامگذاری غلط است. طبق ماده ۲۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه مصوب سال ۸۹ که به تصویب دولت رسیده است، دولت و بخش دولتی می‌توانند مدارس را به مشارکت بگذارند. اما خیلی از رسانه‌ها آن را واگذاری نام بردند و این نامگذاری نادرست است. چرا که نامگذاری صورت نگرفته و دولت، مدرسه را به مشارکت گذاشته است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان درباره توزیع شیر در مدارس، اظهار کرد: توزیع شیر در حال انجام است و اگر اعتبارات تامین شود، این مساله را پیگیری خواهیم کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=66643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. اولویت استخدام با فرزندان فرهنگیان است

  2. سلام . چرا هزینه های ازدواج وفوت تکفل فرهنگیان پرداخت نمی شود .

  3. کجایی حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش که هزاران نفر چه با ضابطه چه ….استخدام کردی حالا آقای فانی دو ساله وعده پنج هزار استخدامی میده اونم هی میندازه به آینده….خسته نباشید با این همه تدبیر در جهت رفع بیکاری

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.