تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

فرماندار کوهدشت : وضعیت بی آبی کوهدشت فراترازبحران است/شهرستانی با ۳۲هزار جویای کار

  • کد خبر : 66647
  • 25 فروردین 1394 - 1:27

  فرماندار کوهدشت وضعیت موجود در زمینه کمبود آب در کوهدشت و پایین رفتن سطح سفره های آب زیرزمینی این شهرستان را فراتر از بحران عنوان کرد. به گزارش میرملاس به نقل از مهر، کرم محمدی ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه کوهدشت با بیان این که روز به روز افت آب در سفره های […]

IMG_3602

 

فرماندار کوهدشت وضعیت موجود در زمینه کمبود آب در کوهدشت و پایین رفتن سطح سفره های آب زیرزمینی این شهرستان را فراتر از بحران عنوان کرد.

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، کرم محمدی ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه کوهدشت با بیان این که روز به روز افت آب در سفره های زیرزمینی کوهدشت شدیدترمی شود، گفت: از سال ۸۰تا ۹۰ افت آب در کوهدشت ۱.۲ دهم متر بوده است اما در حال حاضر با افت ۲۲متری آب در چاه ها مواجه هستیم و این وضعیت باعث شده که کوهدشت با بحران کمبود آب آشامیدنی هم روبه رو شود.

فرماندار کوهدشت ادامه داد: نیازآبی مردم کوهدشت ۳۵۰ تا ۴۱۰ لیتر در ثانیه است اما در حال حاضر از این مقدار تنها چیزی در حدود ۲۳۰ لیتر تامین می شود.

محمدی با بیان اینکه برای جلوگیری از روند بحران آب در کوهدشت نیازمند برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت هستیم، اظهارداشت: یکی از راه های حفاظت از منابع آب کوهدشت، استفاده از کشت های جایگزین است که می تواند جای کشت محصولات آب دوست را بگیرد.

وی بیان داشت: این بحث مطرح شد که به جای کشت های بهاری از کشت های پاییزه استفاده شود و یکی از کشت های پاییزه پیشنهادی کلزا بود و پیش بینی شد ۷۵۰ هکتار کلزا در کوهدشت کشت شود اما به علت عدم همخوانی نوع بذر انتخابی بخش اعظم این کشت از بین رفت.

فرماندار کوهدشت گفت: در نشست های صورت گرفته قرار شد سطح زیرکشت محصولات آبدوست در کوهدشت کاهش یابد اما ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان در یک مصاحبه به الزامی نبودن این کار اشاره کرد.

محمدی افزود: با این وجود امسال حدود ۵۰ درصد کاهش سطح زیرکشت محصولات آبدوست را شاهد هستیم اما به هرحال باید به فکر جایگزین کردن کشت های پاییزه بود و کشاورزان را با اهمیت این موضوع آشنا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کوهدشت دومین شهرستان جوان کشور است، گفت: ۹۶ درصد جمعیت کوهدشت را سن بدو تولد تا ۴۹ سال تشکیل می دهد و تنها چهار درصد از جمعیت این شهرستان پیر هستند.

فرماندار کوهدشت ادامه داد: باید گفت در کوهدشت ۳۲ هزار نفر جمعیت فعال جویای کار وجود دارد که نیازمند شغل هستند و اگر بارندگی و حاصلخیزی زمین های کشاورزی در این دشت وجود نداشته باشد با بیکاری و عدم درآمد این جمعیت مواجه هستیم و این درحالی است که یکی از ظرفیت هایی که می تواند در این شهرستان ایجاد شغل کند همین زیربخش های کشاورزی است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=66647

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. ضمن تشکر از فرماندار محترم ، یاد آور میگردد که جلوگیری از این بحران دیگر محال شده و احتمالا باید به فکر مهاجرت بود . کشاورزان آبی کار به هیچ وجه حاضر به برداشت منطقی از منابع زیر زمینی نیستند و کسی هم جرات پیگیری این مسئله را ندارد و اقدامات تنها در حد توصیه و اطلاع رسانی است . مردم به این نتیجه رسیده اند که به راحتی قانون قابل دور زدن است و اساسا در چنین مسائلی دولت حساسیت به خرج نمی دهد و بیشتر مسئولین شانه خالی کرده و یا دفع الوقت مینمایند . به هر حال انتظار میرود فرماندار محترم در این مورد که به حیات این شهرستان گره خورده راسا وارد عمل شود و شاهد اقدامات موثرتری باشیم .

  2. پرواز شاهین

    حکایت های مدیریتی
    ——————————————————————————–

    متن حکایت

    پادشاهی دو شاهین کوچک به عنوان هدیه دریافت کرد. آنها را به مربی پرندگان دربار سپرد تا برای استفاده در مراسم شکار تربیت کند. یک ماه بعد، مربی نزد پادشاه آمد و گفت که یکی از شاهین‌ها تربیت شده و آماده شکار است اما نمی‌داند چه اتفاقی برای آن یکی افتاده و از همان روز اول که آن را روی شاخه‌ای قرار داده تکان نخورده است.

    این موضوع کنجکاوی پادشاه را برانگیخت و دستور داد تا پزشکان و مشاوران دربار، کاری کنند که شاهین پرواز کند. اما هیچکدام نتوانستند. روز بعد پادشاه دستور داد تا به همه مردم اعلام کنند که هر کس بتواند شاهین را به پرواز درآورد پاداش خوبی از پادشاه دریافت خواهد کرد. صبح روز بعد پادشاه دید که شاهین دوم نیز با چالاکی تمام در باغ در حال پرواز است. پادشاه دستور داد تا معجزه‌گر شاهین را نزد او بیاورند.

    درباریان کشاورزی متواضع را نزد شاه آوردند و گفتند اوست که شاهین را به پرواز درآورد. پادشاه پرسید: «تو شاهین را به پرواز درآوردی؟ چگونه این کار را کردی؟ شاید جادوگر هستی؟»

    کشاورز که ترسیده بود گفت: «سرورم، کار ساده‌ای بود، من فقط شاخه‌ای را که شاهین روی آن نشسته بود بریدم. شاهین فهمید که بال دارد و شروع به پرواز کرد.»

    ——————————————————————————–

    شرح حکایت

    جناب فرماندار محمدی
    باسلام
    گاهی لازم است برای بالا رفتن، شاخه‌های زیر پایمان را ببریم .
    (البته شاخه‌های زیر پای خودمان، نه زیر پای دیگران!)

    چقدر به شاخه‌های زیر پایتان وابسته هستید؟ آیا توانایی‌ها و استعدادهایتان را می‌شناسید؟
    آیا ریسک می‌کنید؟

    آیا نقاط قوت و استعدادهای سازمان خود را می‌دانید؟ آیا به استقبال تهدیدها می‌روید یا همواره به شکلی محافظه‌کارانه به حفظ وضع موجود می‌اندیشید؟ در رویارویی با تهدیدها و مشکلات است که سازمان می‌تواند استعدادها و توانایی‌های خود را بروز داده و توسعه دهد.
    …………………………………………………………………………………………………
    کلیدواژه‌ها : خلاقیت ؛ نوآوری ؛ توانمندسازی ؛ بهسازی نیروی انسانی ؛ استعداد ؛ نقطه قوت

  3. جناب فرماندار این کشفهای جدیدی نیست که فریادش را برای مردم بزنی این چالشها سالهاست که گوش فلک را کر کرده بجای اطلاع رسانی چالش به فکر چاره باشید با این مدیرانی که به شما تحمیل میکنند لطفا ازین فریادها نزنید که دل مردم بیشتر به درد میاد

  4. لازم است از فرماندار دلسوز شهرستان کوهدشت تشکر نمود

  5. کوهدشت متاسفانه در چرخشگاه سیاست بازی همیشه مورد ظلم وبی مهریست شهرستانی با جمعیت جوان با خاک حاصلخیز نیروی انسانی کارآمدقرار گرفتن در بین دو رودخانه اما از مسافرت که به آن پا میگذاری تفاوت ها را از هر حیث لمس میکنی.جمعیت جوان بیکار.اعتیاد .مبلمان نامناسب شهری.جاده های خطرساز.بحران کم آبی .سیاست زدگی .مدیران غیر بومی.ضعف زیر ساختها.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.