تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

توافق لازم برای سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی در لرستان انجام شد

  • کد خبر : 66665
  • 25 فروردین 1394 - 16:04

  استاندار لرستان گفت : توافق لازم برای سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال توسط بنیاد برکت درلرستان انجام شده است. به گزارش میرملاس به نقل ازایرنا ، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران افزود :بنیاد برکت بیش از ۱۸۰۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی استان لرستان در سال گذشته سرمایه گذاری […]

IMG_23041-401x300

 

استاندار لرستان گفت : توافق لازم برای سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال توسط بنیاد برکت درلرستان انجام شده است.

به گزارش میرملاس به نقل ازایرنا ، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران افزود :بنیاد برکت بیش از ۱۸۰۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی استان لرستان در سال گذشته سرمایه گذاری انجام داده است.

 

وی اظهار داشت : همچنین بیش از چهار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی جهت ساخت مجتمع تجاری مسکونی برج کیو انجام شده که معادل بودجه عمرانی یک سال و نیم استان است.

 

بازوند در رابطه با افزایش اعتبارات استان لرستان تصریح کرد : بودجه عمرانی سال ۹۳ با افزایش اعتبار بی سابقه خود به حدود ده هزار میلیارد ریال رسید .

 

وی با اشاره به رشد ویژه میزان اعتبارات دریافتی حوزه کشاورزی استان لرستان از صندوق توسعه ملی اظهار داشت : این میزان رشد نسبت به سال ۹۲ از ۸۰ میلیارد ریال به ۸۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

 

استاندار لرستان از افزایش بی سابقه اعتبارات حوادث، ماده ۱۰ و ۱۲ نسبت به سال های قبل خبر داد و تصریح کرد : این اعتبارات در سال های ۹۱ و ۹۲ حدود ۸۰ میلیارد ریال و در سال ۹۳ به مبلغ ۱۱۰۰میلیارد ریال افزایش یافت.

 

بازوند بابیان اینکه بعد از ۱۰ سال تعطیلی شش ایستگاه پمپاژ در لرستان به بهره برداری رسیده است تصریح کرد : عملیات اجرایی شش ایستگاه پمپاژ دیگر فعال شده و در سال ۹۴ به بهره برداری می رسد و درمجموع راه اندازی ۱۲ ایستگاه پمپاژ حدود هشت هزار هکتار به اراضی آبی استان اضافه می شود.

 

استاندار لرستان با اشاره به عملکرد مثبت مجموعه استانداری لرستان تصریح کرد:بر اساس مطالعات مرکز آمار ایران استان لرستان که معمولاً در رتبه های اول و دوم بیکاری کشور قرار داشت که در تابستان ۹۳ با تغییر جایگاه به رتبه هشتم رسید.

 

وی به مهم ترین اقدامات استانداری لرستان در ۲۰ ماهه اخیراشاره کرد و افزود: سفر رئیس جمهور به همراه هیئت دولت به استان لرستان که خردادماه ۹۳ انجام شد بهترین زمان برای تصمیم گیری در مورد اعتبارات و کمک های دولتی بود.

 

استاندار لرستان تصریح کرد : در سال ۹۳ سفر رئیس قوه قضائیه و سفر بیش از ۷۰ مسئول عالی رتبه اعم از معاونان رئیس جمهور، وزرا و معاونان وزرا و رؤسای سازمان ها به استان را داشتیم که این میزان توجه مدیران ملی به استان در تاریخ لرستان بی سابقه است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات ملی تخصیص داده شده به استان لرستان در بخش هابی مختلف استفاده شده است اظهار داشت : برای نخستین بار میزان اعتبارات دریافتی استان از صندوق توسعه ملی نسبت به سال ۹۲رشد ۸۰ درصدی داشته است .

بازوند با بیان این که سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ در استان برای نخستین بار تدوین شده است، تصریح کرد: سند اشتغال و سند آمایش با برش شهرستان نیز برای نخستین بار در استان تدوین می شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح دو سد ایوشان و مروک از پروژه های شاخص در کشور بوده و نهضت سدسازی در استان لرستان با احداث و تکمیل ۱۰ سد در آینده ،چشم انداز روشنی را برای کشاورزی رقم خواهد زد،افزود : اعتبار سدسازی از ۹۳۰ میلیارد ریال در سال گذشته به ۱۸۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۴ خواهد رسید.

 

استاندار لرستان در رابطه با پروژه های احیا و فعال شده در استان اظهار داشت : فعال سازی پروژه احداث راه آهن دورود- بروجرد- خرم آباد- اندیمشک پس از سه سال تعطیلی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر شش هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه خاتم الانبیاء ازجمله پروژه های احیایی استان است.

 

وی اظهار داشت : احیاء مجتمع کشت و صنعت، احیاء و راه اندازی گلخانه دینارند، افزایش تعداد پروازهای فرودگاه، خرید هواپیمای اختصاصی لرستان، احیاء و دائمی کردن آب دریاچه کیو از دیگر فعالیت ها و پروژه های در حال بهره برداری استان لرستان است.

بازوند با اشاره به معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه ای لرستان به کشور و خارج از کشور افزود :برگزاری همایش ، سفرهای ویژه برای دیدار با سرمایه گذاران خارجی و حضور روزانه سرمایه گذاران جدید برای مشارکت در امر توسعه صنعتی استان لرستان تداوم دارد.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=66665

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سه هزار میلیارد ریال چند تا صفر داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. ایام تعطیلات عید که از تهران به سمت کوهدشت می آمدیم در فاصله تهران تا قم بیلبوردهای تبلیغاتی که برای سرمایه گذاری در استان لرستان تبلیغ کرده بودند چند تایی به چشم اومد که کار بسیار خوب و جدیدی بود جا دارد از بانیان این کار تشکر ویژه شود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.