- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل تعاون روستایی لرستان : ۴۸ کمیسیون خرید گندم در لرستان فعال است

39585t [1]

 

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: ۴۸ کمیسیون خرید گندم در سطح استان آماده خرید گندم از کشاورزان است.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم، حبیب سلیمانی اظهار داشت: ۱۱ واحد نظام صنفی تعاونی روستایی در لرستان وجود دارد که یک واحد در مرکز استان و ۱۰ واحد در سایر شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کار نظام‌های صنفی، ساماندهی تولیدکنندگان و خرید تضمینی گندم، جو، نخود، ذرت و دانه‌های روغنی است.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان عنوان کرد: با همکاری اداره غله ۴۸ کمیسیون خرید گندم در سطح استان آماده خرید گندم از کشاورزان است و امسال قیمت خرید گندم هزار و ۱۵۵ تومان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی و اداره غله و خدمات بازرگانی لرستان ظرفیت ذخیره‌سازی گندم به‌اندازه کافی دارد، بیان کرد: در حال حاضر کمبود ذخیره‌سازی گندم در سطح استان وجود ندارد.

سلیمانی تصریح‌کرد: در سال گذشته حدود دو هزار و ۵۰۰ تن دانه‌های روغنی کلزا و هشت هزار تن ذرت دانه‌ای از کشاورزان خریداری و حدود سه هزار تن کود فسفات و اوره بین کشاورزان توزیع شد.

وی خاطرنشان‌کرد: امسال سازمان تعاون روستایی آمادگی کامل برای خرید محصول گندم و دانه‌های روغنی از جمله دانه‌های کلزا دارد.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: در سطح استان بیش از ۱۸۰ تشکل در زمینهٔ کشاورزی و دامی زیر نظر سازمان تعاون روستایی ارائه خدمت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در سال ۹۳ با همکاری سازمان جهاد کشاورزی بیش از هزار و ۱۶۰ تن پرتقال و سیب برای شب عید خریداری و به قیمت مصوب در بین ۱۰ شهرستان توزیع شد.