تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

مدیرکل پست لرستان : بیش از ۱۴ میلیون مرسوله پستی سالانه در لرستان جابه‌جا می‌شود‌

  • کد خبر : 66681
  • 26 فروردین 1394 - 10:22

    مدیرکل پست لرستان گفت: بیش از ۱۴ میلیون مرسوله پستی سالانه در لرستان جابه‌جا و حدود ۲۸ میلیون سفر درون و برون‌شهری کاهش می‌یابد. به گزارش میرملاس، رحمان بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: جهت ارتقاء خدمات الکترونیکی پست لرستان در سال گذشته تفاهم‌نامه (جی ان اف) به‌منظور همکاری […]

 

 

39573t

مدیرکل پست لرستان گفت: بیش از ۱۴ میلیون مرسوله پستی سالانه در لرستان جابه‌جا و حدود ۲۸ میلیون سفر درون و برون‌شهری کاهش می‌یابد.

به گزارش میرملاس، رحمان بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: جهت ارتقاء خدمات الکترونیکی پست لرستان در سال گذشته تفاهم‌نامه (جی ان اف) به‌منظور همکاری مشترک اداره پست لرستان و استانداری انجام شد.

وی افزود: برابر این تفاهم‌نامه، بانک‌های اطلاعاتی مکان محور بر اساس کد پستی ۱۰ رقمی جهت ارتقاء خدمات الکترونیک طراحی شود، شبکه نرم‌افزاری ارتقاء یابد و از نظر سخت‌افزاری تجهیزات جدیدی خریداری شود.

مدیرکل پست لرستان با اشاره به ارتقاء خدمات الکترونیکی در سال ۹۴، عنوان کرد: نرم‌افزارهای رهسپاری ارتقاء و نامه‌رسان‌ها مجهز به دستگاه (پی‌دی‌اف) که امکان امضای الکترونیک و اثرانگشت متقاضی را دارد می‌شوند.

وی بیان‌کرد: در حال حاضر خدمات الکترونیکی در زمینهٔ خدمات خریدو فروش اینترنتی مراسلات توسط این سازمان انجام می‌شود و سرویس ایمیل پستی، کارت‌پستال، سرویس وب آگهی روستایی و خدمات متعددی در بستر الکترونیکی انجام می‌شود.

بیرانوند تصریح کرد: طی سال گذشته حدود ۱۵ هزار کالابرگ روستایی از طریق سازمان پست در اکثر روستاهای لرستان توزیع و ثبت‌نام یارانه روستائیان و عشایر توسط این سازمان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۲۰۰ هزار شناسنامه نوزاد توسط سازمان پست توزیع شد و کارت هوشمند ملی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

مدیرکل پست لرستان گفت: ۳۶۰ دفتر پیشخوان روستایی و ۱۷۲ دفتر پیشخوان شهری در سطح استان وجود دارد که بخشی از خدمات پست را انجام می‌دهند.

وی هدف از توسعه دفاتر پیشخوان را کم کردن فاصله بین مردم و دستگاه‌های دولتی دانست و اظهار داشت: توسعه دفاتر پیشخوان برای جلوگیری از مراجعه حضوری انجام می‌شود تا هم مصرف سوخت و آلودگی هوا کاهش یابد و هم بهره‌وری جامعه توسط این دفاتر بیشتر شود.

بیرانوند افزود: سالانه بیش از ۱۴ میلیون مرسوله پستی در لرستان جابه‌جا می‌شود که هر بسته‌ای برابر با دو سفر شهری است که با جابه‌جایی این بسته‌ها از طریق پست، سالانه حدود ۲۸ میلیون سفر درون و برون‌شهری کاهش می‌یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پست تلفنی در سطح استان راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند با تلفن ۱۴۰ بدون مراجعه به پست کارهای خود را انجام دهند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=66681

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.