- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل استاندارد لرستان: طرح کنترل مخازن «سی.ان.جی» خودروهای گازسوز در لرستان آغاز شد

39573t [1]

 

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: طرح کنترل مخازن «سی.ان.جی» خودروهای دوگانه‌سوز و گازسوز در لرستان آغاز شده که در مرحله اول فقط خودروهای عمومی و تاکسی‌ ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، مرضیه قنبریان گفت: «استاندارد» مقوله‌ای‌ است که به‌طور مستقیم با ایمنی و سلامت مردم در ارتباط است، به‌طور مثال رعایت استاندارسازی ساخت‌وسازها سبب می‌شود که در زمان بروز زلزله و حوادث غیرمترقبه، مردم متضرر نشوند.

وی افزود: حوزه نظارت اداره کل استاندارد لرستان نظارت ویژه‌ای بر روند فعالیت واحدهای تولیدی اعم از صنایع غذایی، پوشاک، مکانیک فلز، ساخت‌وساز، کنترل بازار ، آسانسورها داشته است.

مدیر کل استاندارد لرستان عنوان کرد: ارتقای کیفی و رونق تولید داخلی، افزایش رقابت‌پذیری محصولات در بازارهای جهانی و به تبع توسعه استان لرستان، مستلزم توجه به استانداردسازی در جامعه است.

وی تصریح کرد: از روز گذشته طرحی تحت‌عنوان کنترل مخازن «سی.ان.جی» خودروهای دوگانه‌سوز و گازسوز در استان آغاز شده که در مرحله اول این  طرح فقط خودروهای عمومی و تاکسی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، سپس به سایر خودروها نیز تعمیم داده می‌شود.

قنبریان خاطرنشان کرد: امسال بحث نظارت و بررسی  تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی‌ها در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر نظارت بر سه شهربازی خرم‌آباد آغاز شده و این بررسی‌ها تا پایان فروردین به اتمام می‌رسد که در صورت امکان، به نظارت‌ بر کنترل کیفیت و استاندارد تجهیزات ورزشی پارک‌ها نیز پرداخته می‌شود.

وی بابیان اینکه اداره استاندارد لرستان، تنها دستگاهی است که همه نیروهای آن تخصصی و فنی هستند، گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین اداره کل استاندارد لرستان، صنعت و معدن و بخش خصوصی برقرار است و امروز ۱۱ آزمایشگاه فعال با برخورداری از نیروهای جوان و تحصیل‌کرده، همکاری مطلوبی با این اداره دارند.

مدیرکل استاندارد لرستان با اشاره ضرورت ترویج فرهنگ توجه به استاندار در جامعه، بیان کرد: به‌واسطه توزیع اقلام و بروشورهای ترویجی در مناسبت‌های مختلف، آگاهی‌بخشی از طریق صداوسیما، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و تعامل با سایر دستگاه‌های استان درصدد تبدیل استاندارد به یک مطالبه عمومی و ملی هستیم، به‌طوری‌که مردم خواهان استانداردسازی و ایمنی و کیفیت بیشتر در جامعه باشند.