تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی لرستان: سطح آب‌های زیرزمینی لرستان ۱۹ متر کاهش یافت

  • کد خبر : 66687
  • 26 فروردین 1394 - 10:23

    مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: آب‌های زیرزمین لرستان به‌دلیل خشک‌سالی‌های اخیر بیش از ۱۹ متر کاهش‌ یافته است. علیرضا کاکاوند در نخستین جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: دو هزار و ۸۶۱ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۶۷۷ هزار نفر در لرستان وجود دارد […]

 

39585t

 

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: آب‌های زیرزمین لرستان به‌دلیل خشک‌سالی‌های اخیر بیش از ۱۹ متر کاهش‌ یافته است.

علیرضا کاکاوند در نخستین جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: دو هزار و ۸۶۱ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۶۷۷ هزار نفر در لرستان وجود دارد که ۴۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۵۵ روستا با جمعیت ۶۳۳ هزار نفر در لرستان وجود دارد، افزود: برای ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان آب‌رسانی انجام شده است و ۱۰۴ روستای فاقد آب‌رسانی دیگر وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی لرستان در رابطه با اعتبارات این شرکت در سال ۹۳، بیان کرد:  بالغ‌ بر ۶۱ میلیارد تومان اعتبارات مصوب شرکت آب و فاضلاب در سال گذشته بوده که با یک جهش پنج برابری نسبت به سال ۹۲ رو به رو بوده که بر اساس این اعتبارات ۱۲۹ پروژه برای ۳۲۶ روستا تعریف شدکه عمده این پروژه‌ها در سال گذشته  به بهره‌برداری رسید و ۵۰ روستای باقی‌مانده دیگر تا پایان سال مالی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه عمده دلیل افزایش حفاری در لرستان خشک‌سالی بوده است، عنوان کرد: در چهار سال اخیر ۴۴۰ حلقه چاه حفر شد در حالی‌که از سال ۵۷ تا ۸۷ کل چاهای حفرشده ۳۵۵ حلقه چاه بوده است.

کاکاوند در رابطه با شاخص بهره‌مندی استان، تصریح کرد: میانگین در کشور ۸۷.۶ و در استان ۷۰.۸ بوده که این نشان می‌دهد نسبت به استاندارد کشور بالاتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار موردنیاز برای ۱۰۴ روستای فاقد آب ۲۷ میلیارد تومان و اعتبارت موردنیاز برای تغییر روستاهای سطح دو به سطح یک ۶۵ میلیارد تومان است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی لرستان در رابطه با مشکلات شرکت آب و فاضلاب روستایی، گفت: کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلات این شرکت است که از ۱۳۵ نیروی رسمی به ۶۲ نیرو و مشترکان از ۷۴ به ۱۲۰ هزار رسیده که این امر سبب بالا رفتن حجم کارشده است.

وی اظهار داشت:  به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر آب‌های زیرزمینی لرستان بیش از ۱۹ متر کاهش‌یافته است.

کاکاوند با اشاره به خشک شدن چاه‌های آب در برخی شهرستان‌های لرستان افزود: در دو شهرستان کوهدشت و رومشکان بیش از ۶۹ حلقه چاه آب خشک و یا کیفیت آب پایین آمده است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال جدید  ۳۷۷ روستای لرستان با مشکل کم‌آبی مواجه شوند که اعتبار موردنیاز برای آب‌رسانی به این تعداد روستای لرستان  ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی لرستان با اشاره به انشعابات غیرمجاز آب در روستاهای لرستان، بیان کرد: درمجموع بیش از ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز در سطح استان وجود داشت که با اقدامات انجام‌شده در سال گذشته این تعداد به ۱۲ هزار انشعاب کاهش‌یافته است.

وی تصریح کرد: میزان طلب شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از مشترکان ۳.۳ میلیارد تومان است که بیش از ۷۰۰ میلیون تومان از این مقدار مربوط به دستگاه‌های اجرایی است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=66687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. کاهش ۱۹ متری سطح آبهای زیرزمینی یک فاجعه انسانی است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.