- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

امانی مطرح کرد: رونق صنعت گردشگری به اشتغالزایی در لرستان کمک می کند

39585t [1]

 

سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: رونق صنعت گردشگری به اشتغالزایی در لرستان کمک می کند.

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، محمدرضا امانی  در حاشیه مراسم تودیع مدیرکل میراث فرهنگی لرستان و معارفه خود در سخنانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی لرستان و نرخ بالای بیکاری در این استان اولویت نخست ما توجه به حوزه گردشگری و رونق این صنعت است.

وی با بیان اینکه نظر ریاست سازمان میراث فرهنگی و استاندار لرستان نیز بر روی رونق صنعت گردشگری و ایجاد فرصت های شغلی در این بخش است افزود: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری منجر به کاهش نرخ بیکاری در لرستان می شود.

سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان همچنین به برنامه های خود در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و یادآور شد: توسعه کارگاههای کوچک صنایع دستی در لرستان از دیگر اولویت ها در این بخش است.

امانی افزود: ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی لرستان وجود دارد که می تواند در راستای ایجاد شغل و کاهش نرخ بیکاری به کار گرفته شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای احداث بازارچه های صنایع دستی در استان ادامه داد: کمک به ایجاد کارگاههای کوچک صنایع دستی و اشتغال فعالان این بخش می تواند بستر درآمدزایی و کاهش نرخ بیکاری را فراهم کند.

سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان خاطرنشان کرد: حفظ و حراست و ارتقای امنیت ابنیه و بناهای تاریخی لرستان از دیگر اولویت ها و برنامه های در دستور کار است.