تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

سرتیپ گراوند : دولت پاکستان باید نظارت کافی بر مرزهای خود داشته باشد

  • کد خبر : 66711
  • 26 فروردین 1394 - 16:47

  جانشین مرزبانی ناجا گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها از عدم کنترل دولت پاکستان با مرزها خود انتقاد کرده و به دلیل حساسیت های بسیار زیادی که بعد از به شهادت رسیدن مرزبانان وجود داشت هیئتی از ایران به ریاست وزیر امور خارجه و فرمانده مرزبانی به پاکستان سفر کرد. سردار سرتیپ دوم احمد گراوند […]

81572610-6390135

 

جانشین مرزبانی ناجا گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها از عدم کنترل دولت پاکستان با مرزها خود انتقاد کرده و به دلیل حساسیت های بسیار زیادی که بعد از به شهادت رسیدن مرزبانان وجود داشت هیئتی از ایران به ریاست وزیر امور خارجه و فرمانده مرزبانی به پاکستان سفر کرد.

سردار سرتیپ دوم احمد گراوند روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهیدا مرزبانی ناجا که در محل مجتمع آیه های مشهد مقدس برگزار شد با طرح این موضوع که در قضیه به شهادت رسیدن مرزبانان ایرانی دولت پاکستان باید پاسخگو باشد خاطر نشان کرد: ایران چشم طمع به کشورهای دیگر ندارد و تنها از خاک کشور خود دفاع می کند.

جانشین مرزبانی ناجا با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف افزود: در شرایط فعلی کشور ما هشت هزار و ۷۵۰ کیلومتر مرز مشترک با ۱۵ کشور دنیا دارد و این موضوع نشان دهنده حساسیت بسیار زیاد مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

وی به اهمیت سه جزیره تنب کوچک، بزرگ و ابوموسی اشاره کرد و گفت: این جزایر جزو ۱۰ نقطه استراتژیک دنیا هستند.

جانشین مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: متاسفانه کشورهای مختلف دنیا علیه ما در حال توطئه هستند و عناصر ضد انقلاب نیز از فرصت های بدست آمده خود استفاده می کنند اما در شرایط فعلی همه به این موضوع پی برده اند که انقلاب اسلامی ایران دارای یک نظام بسیار قدرتمند است.

سردار گراوند گفت: عناصر ضد انقلاب در خارج از مرزهای کشور دارای جایگاهی مردمی نیستند و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرده اند بیداری اسلامی در حال رشد است و تمامی کشورهای منطقه را در بر می گیرد.

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزهای کشورمان گسترده بوده و نظام نیز برای حفظ امنیت مرزها بسیار هزینه کرده اما این مقدار هزینه کافی نیست و از مسوولان انتظار توجه بیشتری می رود.

وی افزود: هر چند جمهوری اسلامی در مرزها از دستگاههای فناوری روز یعنی انواع رادارها و دوربینها استفاده می کند اما کافی نیست.

به گفته وی نیروهای مرزبانی در نوار مرزی به گشت می روند پس به نفربر زرهی نیازدارند که وقتی از فواصل دور با تیربار گرینوف به آنها شلیک می شود در امان باشند.

سردار گراوند گفت: به اعتباراتی نیاز داریم که بتوانیم انسداد مرز و جاده ها را تکمیل کنیم و برجکهای مرزی را بسازیم و به آنها آب و برق ببریم و مسوولان هم پارسال و امسال در این خصوص قول داده اند و جلساتی در مجلس و شورای عالی امنیت ملی نیز تشکیل شده است.

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران که فروردین ماه امسال در سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند همه در داخل ایران بودند و از مرزهای کشورشان دفاع می کردند و تا آخرین قطره خون و آخرین گلوله خود جنگیدند و از میهنشان دفاع نمودند.

او افزود: بعد از این واقعه، تعدادی از همین عناصر پلید در چند درگیری با سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و مرزبانی در میله ۲۰۷ مرزی کشته شدند و با برجای گذاشتن تلفاتی عقب نشینی کردند.

وی گفت: هیچ گروهی نمی تواند در مرزهای جمهوری اسلامی ایران دست به اقدام بزند مگر آن که سرویسهای بیگانه از آنها پشتیبانی کنند.

به گفته سردار گراوند تروریستها در کمال نامردی از چند نقطه کور با تیربار نیروهای ما را به شهادت رساندند و یا این که بر سر راه آنها تله انفجاری کار می گذارند و بعد با انتشار فیلم جنایاتشان دستمزدشان را از استکبار جهانی، عربستان و اسرائیل می گیرند.

او افزود:هر موقع اسلام در خطر بوده خون شهدا ما را یاری داده است و من فقط از این ناراحتم که در فیلمی که از این اقدام تروریستی منتشر شده وقتی آنها به مرزبانان ما تیراندازی می کنند فریاد الله اکبر سر می دهند یعنی مغز عوامل این اقدام کاملا شست و شو داده شده تا جایی که آنها شیعه را کافر می دانند.

۱۷ فروردین ماه امسال تروریستها در منطقه نگور سیستان و بلوچستان و در حد فاصل میله مرزی ۲۳۹ پایین تر از جکیگور از خاک پاکستان به سوی نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران آتش گشودند و هشت تن از آنها را به شهادت رساندند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=66711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵
  1. خسته نباشی دلاور پیروز باشی کر گراون

  2. درود بر سردار بی ادعا و مایه افتخار گراوندها.

  3. سلام برجانباز راه امنیت .امیر لشکر ولایت سردار گرواندی دعای ما بدرقه راهت

  4. درودخدابردلاوران وپاسداران مرزهای کشورعزیزمان.

  5. Salam Bar marzbanan Iran zaamin khaste nabbashid

  6. خداوند نگهدارت سردار

  7. سلام بر شما مومن خدا دلاور خستگی نا پذیر

  8. باعث افتخار کوهدشت و لرستانی سردار .خسته نباشی

  9. درود بر سردار گراوند این مرد پرتلاش ناجا

  10. باسلام عرض خسته نباشی خدمت سردار بی ادعا وتمام سربازان هنگ مرزی که بی منت برای ارامش مردم همیشه بیدارند

  11. سلام سردار به وجودت افتخار میکنیم خسته نباشی

  12. سلام بر ضامن امنیت کشور .

    اقتدارت را ارج مینهیم .

    ابهتت را تعظیم میکنیم

    دستانت را میبوسیم

    وبا تمام وجود به وجودت افتخار میکنیم

    همیشه بمانی وپبروز وسر افراز باشی

  13. درود بر سردار سرافراز سپاه اسلام ، سردار یه دلاور از سرزمین لرستانه نه یه طایفه خاص خواهشمندم ……………………………………………………… نگین دیگه خوب نیست طایفه بازی

  14. درود خداوند بر افتخار آفرینآن کوهدشت. سردار پاینده باشی

  15. درود بر شیر کر لک

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.