تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

خاطره حاج مرتضی قبادی از شهید والامقام علی بازوند

  • کد خبر : 66733
  • 27 فروردین 1394 - 23:15

امام خمینی (ره) : ما باید این توجه را هیچوقت از خود بیرون نکنیم، از مغز خود بیرون نکنیم که ما بندگان خدا هستیم و در راه او و در سبیل او حرکت می کنیم و پیشروی می کنیم. اگر شهادت نصیب شد، سعادت است و اگر پیروزی نصیب شد سعادت است.     شهید […]

امام خمینی (ره) : ما باید این توجه را هیچوقت از خود بیرون نکنیم، از مغز خود بیرون نکنیم که ما بندگان خدا هستیم و در راه او و در سبیل او حرکت می کنیم و پیشروی می کنیم. اگر شهادت نصیب شد، سعادت است و اگر پیروزی نصیب شد سعادت است.

 

 

شهید علی بازوند

شهید والامقام علی بازوند

 

 

عملیات با حرکت رزمندگان از ارتفاعات گلان به سمت شهر ماؤوت آغاز شد، سه گروهان از سه محور حرکت کردند ، من هم درتبلیغات گردان و درعملیات به همراه گروهان سوم بودم ، حرکت رزمندگان تا ۵۰ متری عراقی ها با موفقیت انجام شد . ما در شیاری منتظر پاکسازی میدان مین و دستور حمله بودیم . ناگهان آتش عراقی ها شروع شد ، عراقی ها متوجه حضور رزمندگان اسلام شده بودند ، از روبرو یک تیربار گرینوف و یک قبضه دوشکا بچه های گردان را زمین گیر کرده بودند

گویا فرمانده گردان به شهید بازوند می گوید : برو این تیر بار چی ها را خاموش کن ،شهید بازوند هم تا فاصله ۶ متری تیربارچی عراقی رفته اما قبل از انجام کاری مورد اصابت گلوله تیربار قرار می گیرد ، سپس تیربار چی عراقی بوسیله شهید گل محمد آدینه وند به درک واصل شد .

بعد از کشته شدن تیربار چی عراقی ما به پیشروی ادامه دادیم ، پیکر مطهر شهید علی بازوند را دیدم به صورت او نگاهی انداختم تا از شناسایی او اطمینان پیدا کنم درهمین لحظه برادر او حجت بازوند که فرمانده گروهان سوم بود آمد و متوجه شهید شد در حالی که بیسیم چی اش همراه او بود و با گوشی بیسیم صحبت می کرد از من پرسید مرتضی ، کیه ؟ من مانده بودم چه جوابی بدهم بگویم برادر ت علی ! یا جواب دیگری بدهم .

خلاصه مجبور شدم واقعیت را بگویم و نگذارم که حجت پیکر برادرش را ببیند. به او گفتم حجت ، علی هستش ، برویم .

خدا شاهد است که آنشب حجت بازوند حتی برای یک لحظه هم چهره برادرش را نگاه نکرد .

ما تقریباً سه روز هم پدافند منطقه را به عهده داشتیم و بعد از آن خط به نیروهای تازه نفس تحویل شد.

از این موضوع ۱۶سال گذشت . یک روز در منزل یکی از دوستان رزمنده که به زیارت حج مشرف شده بودند حجت را دیدم ، خاطرات زمان جنگ را تعریف می کردیم ، به حجت گفتم شب شهادت علی یادت هست ؟ حجت گفت: اجازه بدهید من هم موضوعی را برای شما بیان کنم، شما شاهد بودید که من آن شب حتی برای یک لحظه هم علی را نگاه نکردم . بعد از استقرار در منطقه ای که از عراقی ها گرفته بودیم درسنگرهای آنان مستقر شدیم ، به فکر علی افتادم ، سرم را روی گونی سنگر گذاشته بودم ، خوابم برد ، علی را در خواب دیدم ، جویای احوالش شدم ، او با خنده و شادی جوابم را می داد اما هرچند یکبار می گفت: حجت گلایه ای از تو دارم .

حجت در ادامه گفت : برایم سخت بود که برادر شهیدم گلایه ای از من داشته باشد لذا موضوع صحبت را عوض می کردم تا گلایه را مطرح نکند یک بار درمقابل این صحبتش به او گفتم : علی چطوری جایتان خوب است او جواب داد خوب ،خوب.. اما برای چندمین مرتبه علی گفت: حجت گلایه ای از تو دارم .

حجت که این قسمت را با تأثر تعریف می کرد گفت: به علی گفتم بگو چه گلایه ای از من داری . علی گفت: چرا نایستادی و سرم را در بغل بگیری!

حجت گفت : داشتم دیوانه می شدم ، می گفتم زمین فرق باز کند و مرا با خود فرو برد فوق العاده ناراحت شده بودم اما بار دیگر موضوع بحث را عوض کردم به او گفتم علی تیر به کجایت اصابت کرده ، علی هم دستش را زیر گلویش قرار داد.

حجت بازوند در آخر صحبت هایش گفت من همان شب فهمیدم که علی تیر به گلویش خورده ، البته نارنجکی هم که برای انهدام سنگر تیربارچی عراقی آماده کرده بود ،قبل از استفاده در دست راستش منفجر شده بود.
الحق و انصاف که برای آزادی این مرز بوم چه رشادتهایی که رزمندگان انجام ندادن تا ما مردمان امروز در آسایش و رفاه باشیم. اجرتان با اباعبداله الحسین

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=66733

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 33در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۳
  1. الله اکبر،سلام ودرودبروان پاک شهداخصوصا شهیدعزیزبازوند وباسلام بخدمت برادرمهربان ورزمنده عزیزحاج حجت بازوند،ان شاالله که باشهدادرقیامت محشورشوید وباعرض سلام وارادت خدمت همدم وهمراه وهمرزم شهداحاج مرتضی بزرگوارکه سالهای زیادی رادردفاع مقدس حضوری پررنگ داشتند،ان شاالله دردنیای ابدی شهداشفیع همه باشند

  2. مرا اسب سپیدی بود روزی
    شهادت را امیدی بود روزی
    بگو اسب سپیدم را که دزدید
    امیدم را امیدم را که دزدید
    درود خدا بر تمامی شهیدان راه حق و حقیقت ، همانانکه با تقدیم جان خویش راه راست و آینده ای روشن را برای نسلهای بعدی بدرستی ترسیم نمودند سلام بر بزرگ مردانی که به دنیا و همه تعلقات آن پشت پا زدند و آن را به تمسخر گرفتند روح شهید بازوند قرین رحمت حق باد
    گفتم کجا گفتا جنون
    گفتم که کی ، گفتا بخون
    گفتم نرو ……!! خندید و رفت ………….خندیدو رفت ….. و بعد از گذشت چندین سال هیچگاه لبخند شیرین شهید هادی امانی از ذهنم پاک نمیشود ،لبخندی که اورا از دیگران متمایز کرده بود و نشان از عروج او را به همه نشان میداد . روحتان شاد ای شهیدان .

  3. خدمت برادر جهادگر و ارزشمند جناب حاج مرتضی قبادی سلام علیکم
    پاسداشت شهیدان وطن همواره زیباست که قلم زیبای شما با طراوت و پویا به آن دامن می زند،وچه زیبا بود جانبازی مردانی که جانشان را فدای آزادگی میهن کردند…یادشان و نامشان تا ابد جاودان

  4. درود بیکران بر مردان بزرگ و بی ادعا همچون خانواده بازوند که شیر مردان خود را تقدیم انقلاب وامام و ملت بزرگ ایران کردند

    زیرا تنها کسانی مردانه می میرند که مردانه زیسته باشند و حلقمو م ها را می توان برید اما فریاد ها را هرگز،

    فریادی که از حلقوم بریده بر می آید،جاودانه می ماند و جاودانه بودن و جاودانه زیستن تنها از

    شهدا می توان آموخت و امیدوارم که همه ی ما مردانه زیستن را از شهدای

    گرانقدرمان آموخته باشیم.

  5. سلام برشهدا و امام شهدا و عرض سلام و ادب خدمت برادرقبادی وبالنگ

  6. امام خمینی ( قُدِّسَ سِرُّه )
    رحمت خداوند بر همۀ شهیدان، و رضوان و مغفرت حق بر ارواح مطهرشان که جوار قرب او را برگزیدند
    و سرفراز و مشتاق به سوی جایگاه مخصوصشان در پیشگاه رب خویش شتافتند.

  7. امام خمینی(ره)
    شهادت کمال انسان ست.
    با تشکر از برادر قبادی روح شهید علی بازوند شاد ویادش گرامی باد.

  8. درود بر شهید باز وند که برای همیضه جاودانه شد وباتشکر از اقای قبادی .و ان فردی که تیر بار چی عراقی رو زده شهید ملک محمد ادینه وند بوده که اشتبا ها گل محمد ادینه وند نوشته شده

  9. همیشه صحیح است

  10. سلام خدا بر شهیدان ،سلام خدا بر مجاهدان راه حق ، سلام خدا برآن کسانی که این حماسه وشور را آفریدند ، سلام خدا بر شهید والامقام علی بازوند .

  11. روحش شاد ویادش گرامی

  12. با سلام خدمت همشهریان عزیز پس بی دلیل نبود در سفر با آقای حجت بازوند به مشهد مقدس فقط شاهد و ناظر گریستن او بودم با خود می گفتم مگر چه دیده است که فقط می گرید و ناله سر می دهد درود خداوند بر روح آن شهید بزرگوار و سلامی تقدیم عموی عزیزم حجت و آقا محسن گل و پسر عزیز و دوست داشنیش امیر علی

  13. مقام معظم رهبری
    حفظ نام ویادشهدا کمتر از خود شهادت نیست.

  14. با تشکر از برادر حاج مرتضی قبادی /سلام خداوند بر آن شهیدان عزیز که با جانفشانی خود به ایران اسلامی عزت بخشیدند .

  15. سلام آقا مرتضی . بابت خاطره زیبایتان از شهید والا مقام بازوند تشکر میکنم . هما که زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست . با توجه به اینکه بنده در آن عملیات حضور داشتم و شما ما را به حال و هوای آن روزیای ایثار و از خود گذشتگی بردید تشکر میکنم . خداوند همه ما را با شهدا مهشور گرداند .

  16. گرامی باد یاد وخاطره ی تمامی شهدای لشکر همیشه پیروز حضرت ابوالفضل عباس (ع) علی الخصوص شهدای گرانقدر شهرمان ، بویژه شهید گرانقدر علی بازوند.
    تقدیر وتشکر از سردار جانباز ، حاج مرتضی قبادی ، یار و یاور همیشگی رزمندگان دوران طلایی دفاع مقدس. امیداست اینگونه خاطرات تداوم داشته باشد.
    از جناب مهندس سعیدبالنگ ، دبیرمحترم سرویس شهدا ، سایت وزین میرملاس نیز تقدیر وتشکر میشود.

  17. ای تاریخ نویس بشکند قلمت اگر ننویسی اصحاب خمینی را چگونه کشتند
    یادوخاطره دلاور مردان هشت سال دفاع مقدس بخصوص شهید والامقام علی بازوند را گرامی میداریم
    از دلاور مرد دوران طلایی دفاع مقدس و مدافع حرم حاج مرتضی قبادی که با بیان خاطره شیرینش ما را به ان زمانها برد سپاسگزارم

  18. درود بر طایفه بازوند…………یاد شهدا گرامی

  19. سلام برحافظان ارزش های انقلاب اسلامی ایران . خلاصه می توانم بگویم شهید والامقام علی بازوند ازاخلاص. صداقت و رشادت یک الگو به تمام معنا بود .روحش شاد .

  20. سلام و درود خداوند بر ارواح طیبه شهدا علی الخصوص شهید والامقام علی بازوند
    و تشکر از آقای قبادی بخاطر نقل خاطره ایشان

    یا علی

  21. درودوسلام خداوندبر مردان بی ادعا وحافظان ولایت که درعمل جان خود راتقدیم انقلاب اسلامی نمودند

  22. «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»

    «مرده نپندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، بلکه زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌برند. »

  23. سلام علیکم
    ازهمه برادر ان و خواهران گرامی به خاطر لطف ومحبتشان سپاسگزارم.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی، نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) و حماسه هشت سال دفاع مقدس را گنجینه بسیار غنی و ذخیره‌ای بسیار عظیم در تاریخ ایران، تاریخ جهان و تاریخ اسلام می‌دانند و انتشار آثار ادبی، اعم از خاطرات، داستان، اشعار و… درباره انقلاب اسلامی و مخصوصاً دفاع مقدس را از نظر ارائه مهمترین نشانه و حتی زمینه این وقایع یعنی انقلاب درونی و تحول شگرف در دل و جان و فکر جوانان ایران امری ضروری و واجب برمی‌شمرند. ایشان عمل مجاهدانه جوانان پاک و مخلص این مرز و بوم در دفاع از دین و سرزمین اسلامی ایران را ناشی از نَفَس مسیحایی امام خمینی(ره) می‌دانند که فتح‌المبین حقیقی را تحول در روح و اندیشه جوانان این کشور می‌دانست، لذا ابعاد بی‌نهایت این معجزه الهی یعنی تحول درونی جوانان را دارای قابلیت فراوان بررسی، تحقیق و تولید آثار فراوان به‌حساب می‌آورند.

    یا علی

  24. گزاراش تصویری سفر راهیان نور هیئت فاطمیون شهرستان خرم اباد
    با سلام
    هیئت فاطمیون شهرستان خرم اباد به منظور تجدید بیعتی دوباره با آرمان های امام خمینی کبیر(ره) و شهدای عزیزمان ، در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۳۹۴ قریب به ۸۰ نفر از فعالان این هیئت را جهت ارج نهادن به مقام والای شهید و شهادت مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس اعزام نمود.
    گفتنی است این سفر معنوی به همت قرارگاه حضرت صاحب الامر(عج)و در قالب ۸ دستگاه اتوبوس از شهرستان های مختلف استان لرستان انجام پذیرفت
    در طول این سفر که توام با روایت گری، ذکر ومداحی بود از یادمان های مختلفی من جمله فتح المبین، شلمچه، مسجد جامع خرمشهر، علقمه، نهر خین و… بازدید به عمل آمد.
    باشد که راه و رسم شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی سرلوحه کردار و رفتار ما قرار بگیرد.
    ان شالله

    لطفا جهت انعکاس تصاویر این سفر روحانی به آدرس زیر مراجعه نمایید
    http://www.fatemiyun.ir/page/News/news-02
    و من الله توفیق
    هیئت فاطمیون

  25. باسلام وتشکرفراوان ان دلیرمردی که تیربارچی عراقی راباشجاعت به درک واصل نمود ودلیرانه انتقام خون به ناحق ریخته شهید بازوند راگرفت مجاهد راه خدا سردارایل طرهان شهید ملک محمد ادینه وند میباشد که خداوند بزرگ روح این شهید وشهید بازوند را با روح شهدای کربلا محشور گرداند اینان مصداق بارز فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما هستند درود تمام اولیا الهی برروح سردار خط شکن ماووت سرداررشید اسلام شهیدملک محمد ادینه وند انشالله همرزمان ان شهید والامقام خاطرات بیشتری ازمجاهدتهای ان شهید رامنتشر کنند….درمسلخ عشق جز نکو رانکشند

  26. درود برروح سردارشهید ملک محمد ادینه وند همیشه نام این شهد بزرگوار باشجاعت ودلیری همراه بوده است خوب است که برادر قبادی ازمجاهدتهای خاموش سرداربزگ ایل ادینه وند توضیح بیشتری میفرمودند ایشان سرداری باعظمت ومتقی بود ونزد همررزم شهدش شهید بازوند نزد پروردگارشان روزی میگیرند باتشکر ازبرادر قبادی ومیرملاس که یادشهدارازنده کرده اند …..یل بی بی ام البنین ای جانم …..علمدار ما را ببین ای جانم ……درود برروح شهید ادینه وند مرد بزرگ نبردهای تن به تن ….شاذی روح پرفتوحش صلوات

  27. درود برشهدا

  28. تاریخ چنین رزمندگانی به خود ندیده .اگر بوده اند انفرادی و تک ستاره ای بوده ولی همه رزمندگان از هر طیفی خصوصاً بسیجیها از هم زبده تر و بی باک تر بودند . خدایا تو خود شاهدی و آگاه …… ولی ای نسلهای بعدی بدانید اگر فداکاری این عزیزان نبود الان خدا می داند که چه غریبه ای بر ما ریاست می کرد . یاد شیران بیشه توحید را با ذکر صلواتی گرامی می داریم .

  29. با سلام به روح شهدای عزیز که با خون خود آسایش و امنیت را برای ملت خود به ارث گذاشتند و با تشکر از دوست عزیزم حاج مرتضی قبادی همرزم دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی زبیداد که با انتشار این خاطره یاد شهدای والامقام بویژه شهید علی بازوند را زنده نمودند . به امید دیدار

  30. درود بر شهیدانی که تاریخ را به هیجان و حرکت در اوردند و تکانی نو بخشیدند,درود بر شهیدانی که تاریخ را شرمنده خود کردند شهید علی بازوند و امثال او بازوان پر توان این خطه اند ,سقف انقلاب را ستونندو کشتی این امت را لنگر گاه ,همچو شیران شکو همند به پاسبانی بر دروازه ی این دیار ایستاده اند

  31. دوردبر,شهیدان,بخصوص,شهدای,ایل,برزگ,بازوند

  32. سلام . ۲۴مرداد سالگرد شهدا چنگوله می باشد خاطرات آنها برای مردم بازگو شود

  33. با سلام و درود به ارواح طیبه تمام شهدای هشت سال دفاع مقدس،ما هر چه داریم به برکت خون شهداست و یاد و خاطرشان همیشه در قلب ما نسل جوان خواهد بود،با تشکر از سردارجانباز حاج آقا قبادی،اجرکم عندالله و جزا کم خیرا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.