- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرماندار الیگودرز : سیل ۱۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های الیگودرز خسارت زد / آب شرب الیگودرز پس از ۵ روز، وصل شد

 

 

 

به گزارش میرملاس ؛  بارندگی چند روز گذشته در شهرستان الیگودرز سبب سیلابی شدن آب رودخانه الیگودرز شد و در پی آن آب تصفیه‌خانه این شهرستان ِگل‌آلود و آب مردم قطع شد.

آب شرب شهرستان الیگودرز به خاطر ورود رسوب به شبکه انتقال آب به مدت پنج روز قطع بود وزندگی مردم این شهرستان ۹۰ هزارنفری را با مشکل مواجه کرد به‌طوری‌که در این مدت تانکرها وظیفه آب‌رسانی به مردم را بر عهده داشتند.

علی سهرابی یکی از شهروندان الیگودرز در رابطه با مشکلات آب شرب این شهرستان، گفت: به خاطر بارندگی شدید تصفیه‌خانه آب شرب الیگودرز چند روز با مشکل مواجه شد و در این مدت آب شهرستان الیگودرز کاملاً قطع شد و  پس از گذشت پنج روز برطرف شده است.

سهرابی عنوان کرد: آب شرب الیگودرز از چاه تأمین می‌شود به همین خاطر تصفیه‌شده نیست و آلودگی دارد.

 

وارد شدن رسوب به شبکه انتقال آب الیگودرز

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده امام‌جمعه شهرستان الیگودرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در رابطه با مشکل آب شرب شهرستان الیگودرز در روزهای اخیر اظهار داشت: براثر بارندگی آب رسوب زده وارد شبکه انتقال آب از سراب کمندان به تصفیه‌خانه این شهرستان شد که با مسدود شدن خط انتقال آب، مردم با مشکل مواجه شدند.

وی افزود: متأسفانه مسئولان استانی بدون کوچک‌ترین توجه به مسئله آب شرب مردم شهرستان الیگودرز و ازنا منطقه حفاظت‌شده اطراف سراب کمندان را برای ایجاد گردشگری به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند.

امام‌جمعه الیگودرز عنوان کرد: با مسطح شدن زمین‌های اطراف سراب کمندان و به هم زدن طبیعت، بارش‌های اخیر سبب سیلاب شد که درنهایت آب شرب مردم این شهرستان با مشکل مواجه شد.

 

ساخت سرویس بهداشتی در ۱۰۰‌متری کانال آب شرب الیگودرز

وی تصریح کرد: بخش خصوصی حریم رودخانه را گرفته و برای ایجاد پارکینگ و سرویس بهداشتی اقداماتی انجام داده و این در حالی است که مکان سرویس بهداشتی حدود ۱۰۰‌متر به کانالی که آب شرب مردم از آن تأمین می‌شود فاصله دارد.

ارزنده گفت: متأسفانه کشاورزان با شخم زدن زمین‌های اطراف سبب شده تا دیواره خاک رسی براثر سیلاب شسته وارد خط انتقال آب شود.

وی اظهار داشت: آب کشاورزی از بالادست خاک‌های رُس را شسته و وارد محل انتقال آب می‌کند.

امام‌جمعه الیگودرز عنوان کرد: در آن منطقه مسئولان منابع طبیعی اجازه کار کشاورزی را به کشاورزان داده‌اند درحالی‌که منطقه اطراف سراب کمندان جزء مناطق حفاظت‌شده‌ است و نباید آنجا را شخم بزنند.

تأمین آب شرب مردم الیگودرز بعد از ۵ روز

ولی اله میرزایی اصل فرماندار الیگودرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: امروز آب وارد تصفیه‌خانه شهرستان الیگودرز شده است.

وی افزود: آب مردم شهرستان الیگودرز بعد از پنج روز تأمین شد و اکنون فشار آب شرب شهرستان الیگودرز خوب است مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در رابطه با مشکل آب شرب الیگودرز گفت: بروز سیلاب در محل سراب کمندان و ورود گل‌ولای، سنگ و ماسه به حوضچه‌های محل تأمین آب سبب رسوب زدگی آب شرب الیگودرز شد.

میرزایی اصل اظهار داشت: با تسطیح زمین‌های بالادست سراب کمندان درختان آن قسمت کنده‌شده که با از بین رفتن درختان ثبات خاک از بین رفته است.

وی افزود: بارش‌های سنگین باران در چند روز گذشته سبب ذوب شدن برف‌ها و بروز سیلاب شدید در این منطقه شده است.

 

خسارت ۱۰‌میلیاردی سیلاب به تصفیه‌خانه الیگودرز

فرماندار الیگودرز در رابطه با خسارات ناشی از سیلاب به تصفیه‌خانه این شهرستان، عنوان کرد: به خاطر وارد شدن گل‌ولای به تصفیه‌خانه حدود ۱۰ میلیارد ریال خسارت واردشده است.

میرزایی اصل تصریح کرد: با آمدن سیلاب سنگ‌های قوی سبب ضربه زدن و خسارات جانبی به تصفیه‌خانه الیگودرز شده است.

وی بابیان اینکه در چند روز گذشته آب شرب مردم الیگودرز به‌وسیله ۱۰‌ تانکر به‌طور ۲۴‌ساعته تأمین‌شده، گفت: با همکاری جمعیت هلال‌احمر و آب فاضلاب استان مشکل آب شهرستان الیگودرز برطرف شد.