تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

صلاحیت ۴۳۱ نفر دیگر از نامزدهای رد صلاحیت شده تایید شد

  • کد خبر : 668
  • 16 بهمن 1390 - 20:49

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور گفت: خوشبختانه تاکنون شورای نگهبان با دقت به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی کرده و علاوه بر تعداد کثیری که پیش از این اعلام شده، صلاحیت ۴۳۱ نفر را در بازنگری…

به گزارش میرملاس نیوز ،معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور گفت: خوشبختانه تاکنون شورای نگهبان با دقت به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی کرده و علاوه بر تعداد کثیری که پیش از این اعلام شده، صلاحیت ۴۳۱ نفر را در بازنگری هایشان احراز و تایید کرده است.

 

 

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید ‘صولت مرتضوی’ در حاشیه تجدید میثاق جمعی از کارکنان و مدیران وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور با آرمان های امام راحل و خط سرخ امامت و ولایت افزود: در فرهنگ امام (ره) انتخابات حق مردم است و در عین حال همواره توصیه امام(ره) به مردم مشارکت گسترده در انتخابات و توجه به انتخابات به مثابه یک تکلیف بوده است.

وی اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) در زمینه انتخابات فرمودند ‘من هم باید رای بدهم، تو هم باید رأی بدهی ، آن روستائی هم که در کنار مزرعه خودش کار می کند باید رأی بدهد، تکلیف است، این یک تکلیف الهی است’ که دقت در جهات مختلف این فراز از بیان حضرت امام راحل عظیم الشان ما بیانگر نگاه عمیق امام به مقوله انتخابات است.

مرتضوی ادامه داد: امام در فراز و نشیب های متعدد دوران انقلاب و حتی در دوره دفاع مقدس برگزاری انتخابات را حق مردم دانستند و حاضر نشدند تحت هیچ شرایطی حتی در سایه خطرات و تهدیدات جنگ دشمن،انتخابات به تاخیر بیفتد ، این سیره امام است که در دوران خلف صالح ایشان هم استمرار پیدا کرده است.

رییس ستاد انتخابات کشور همچنین در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه گفت:مخاطبان این بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب مسوولین اجرایی، دستگاه های نظارت کننده ازجمله شورای نگهبان، داوطلبان و کاندیداهای نمایندگی وهمچنین مردم بودند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: نگاه مقام معظم رهبری به انتخابات همان نگاه راهبردی و چند وجهی امام به مقوله انتخابات است.

وی در خصوص آخرین روند برگزار انتخابات اظهارداشت: خوشبختانه تمام دستگاه های اجرایی با بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای برگزاری انتخابات آماده کار هستند و پیش بینی می شود که به فضل الهی انتخاباتی با شکوه و در تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

مرتضوی افزود: با روندی که در انتخابات شاهد هستیم و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های روز گذشته ، تصور می کنیم در چارچوب موازین قانونی ، رویکرد موسع و آسان گیرانه ای در بررسی صلاحیت ها دنبال شود.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه یک انتخابات کاملاً رقابتی پیش رو خواهیم داشت، تصریح کرد: در بعد اجرایی برگزاری انتخابات، هیات های اجرایی بسترهای لازم را برای تعیین محل و اعضای شعبه های اخذ رای فراهم کرده اند و تمام نیازهای اجرایی تا پایان مرحله اخذ رأی از قبیل تعرفه ، مهر و صندوق به تعداد نیاز تامین شده است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.